obey-robots.txt
06 December 2016, 20:50
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

livebox + wireless access point

Bartski65
Hallo,

enige tijd geleden heb ik de linksys wrt54g wireless router 2,4 GHz aangesloten op de livebox (niet draadloos!). en deze router ingesteld als wireless access point en versleuteld via de WEP methode.
Situatie is dus : desktop verbonden met ethernetkabel aan livebox en laptop draadloos verbonden met router (=wap) en de router verbonden met de livebox.
Verbinding is prima, kom nu echter niet in het menu van de router om de beveiliging te veranderen van WEP naar WPA.

ip. adres desktop =192.168.1.11
ip. adres laptop=192.168.1.10
ip. adres router (wap)=192.168.1.1

ik kom echter niet in het menu van de linksys wrt54g wireless router , wanneer ik het tabblad geavanceerd ga van het livebox configuration menu wordt er een wachtwoord gevraagd , waarbij ik admin admin invul maar dat wordt niet geaccepteerd?

Vraag: is het mogelijk in het menu van de router te komen en de beveiliging te veranderen van WEP naar WPA?

alvast bedankt,

Bart

TCP_IP
Ja, dan moet je de 'local ip adres' van je router even wijzigen.

1.
Koppel linksys los van je livebox.

2.
Sluit linksys aan op je PC met netwerkkabel.

3.
Stel een vast IP adres in op een PC die met kabel verbonden is met je linksys (bv 192.168.1.20/24)

4.
Ga naar 192.168.1.1 (je komt dan in je linksys als het goed is)
Op setup pagina (1e pagina die je ziet) verander daar local IP naar 192.168.1.200 (als voorbeeld)

5.
Klik op save settings

6.
Sluit alles weer aan zoals het voorheen was

7.
Stel op je PC weer in dat IP automatisch toegewezen moet worden

Klaar!
Je kunt livebox nu bereiken op 192.168.1.1
Je kunt de linksys nu bereiken op 192.168.1.200

###########################################################3

Ok en nu naar je 'echte vraag'.

Ja dit kun je veranderen.

1.
Ga naar 192.168.1.200

2
Klik op Wireless en daarna op 'wireless security'

3.
Kies in de dropdown box bij 'security mode' WPA(pre shared key)

4.
Verzin een leuk wachtwoord van tussen de 8 en 63 karakters (14 word als echt veilig beschouwd overigens)

5.
Klik op Save settings

6.
Maak met je laptop weer een draadloze verbinding met je linksys en voer je net ingestelde wachtwoord in en maak verbinding.

Klaar, je WiFi netwerk is nu WPA beveiligd
Gewijzigd door TCP_IP op 04 maart 2009, 12:23
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

Bartski65
Bedankt voor het snelle en duidelijke antwoord, ik ga er mee aan de slag!

Bart

Bartski65
Ondanks je duidelijke uitleg is het niet geluktFrown. Wanneer ik de instructies opvolg heb ik geen internetverbinding meer en kan ik ook geen IP-adres wijzigen.
Ik zal uitleggen hoe mijn router, pc en laptop is bevestigd, misschien dat er een andere oplossing is?

Desktop pc (staat op 1e verdieping) verbonden met livebox dmv een kabel ingeplugd aan de rechterkant van de livebox (in meterkast).

Router (=WAP) , verbonden met livebox dmv kabel ingeplugd aan de rechterkant van de livebox (naast andere kabel).

Aan de onderkant van de livebox zijn er nog twee kabels die aangesloten zijn , 1 voor de netstroom en nog een andere kabel die ook naar boven gaat , maar waar die voor dient weet ik niet. Excuses voor mijn onwetenheidSad.

Laptop is draadloos verbonden met router (WAP).

alvast bedankt en nogmaals excuses voor mijn "noobgedrag" op dit vlak.
Gewijzigd door Bartski65 op 05 maart 2009, 13:10

TCP_IP
Je hoeft je nergens voor te verontschuldigen hoor, ik weet ook lang niet alles Pfft

Ben blij dat je in ieder geval erg duidelijk bent wat je wilt en hoe je netwerk verder in elkaar zit.

Die kabel aan de onderkant is waarschijnlijk je DSL ingang en/of telefonie. Die zijn verder niet nodig, internet werkte verder wel op livebox toch ? Alleen via linksys nog niet.

Wanneer ik de instructies opvolg heb ik geen internetverbinding meer en kan ik ook geen IP-adres wijzigen.

Welk IP adres bedoel je ? Degene op de livebox of op je PC ?

Misschien is het beter om eerst even je linksys te resetten naar fabrieksinstellingen, werkt misschien toch makkelijker.

####################################################################

1.1
**Koppel eerst je linksys helemaal los van alles.

1.2
Heb dezelfde dus weet nog hoe het werkt Pfft
Even stroom van je linksys eraf, dan zit er achterop een klein knopje die je alleen met een pen kan indrukken.
Druk deze in en dan stroom erop, houd maar seconde of 10 in en dan loslaten.

1.3
Sluit linksys dan aan op een PC of laptop met een netwerkkabel.

Nu gaan we eerst Wi-Fi configureren en daarna de netwerkinstellingen.

1.4
Open internet explorer en ga naar 192.168.1.1

<Gebruikersnaam & wachtwoord = admin>

<Nu zit je in de linksys op de setup pagina>

1.5
Klik op Wireless en daarna op 'wireless security'

1.6
Kies in de dropdown box bij 'security mode' WPA(pre shared key)

1.7
Verzin een leuk wachtwoord van tussen de 8 en 63 karakters (14 word als echt veilig beschouwd overigens)

1.8
Klik op Save settings (en klik dan op continue)

2.1
Klik dan op Setup -- > Basic setup

2.2
Verander je 'local ip address' naar "192.168.1.200"

2.3
Vink DHCP server uit (disable)

2.4
Klik op 'save settings' (en op continue)

2.5
Sluit dan weer aan als voorheen.
Dus netwerkkabel van livebox naar de linksys toe.
In de linksys komt deze kabel in 1 van de 4 poorten, die aparte poort (WAN) word niet (meer) gebruikt.

Als het goed is zou je nu draadloos verbinding kunnen maken met je linksys.
IP adres zou je nu moeten krijgen van je livebox.

Livebox = 192.168.1.1

Linksys = 192.168.1.200

PC's/laptops krijgen IP adressen tussen:

192.168.1.10 ~ 192.168.1.50
Gewijzigd door TCP_IP op 05 maart 2009, 14:01

Bartski65
Nogmaals bedankt voor je genomen moeite.

Je antwoord is duidelijk, maar je vemeld dat ik momenteel geen internet heb via de linksys. Die heb ik nl. wel. Alles werkt perfect ik wil alleen de beveiliging veranderen van WEP naar WPA.

Ik ben bang dat wanneer ik de linksys reset ik helemaal geen verbinding meer heb? Ook heb ik meerdere malen geprobeerd in het menu met "admin" "admin" in te loggen maar dat wordt geweigerd?

Ik heb nu weer alles aangesloten zoals het was en het werkt weer alleen geen WPA beveiliging.

Voordat ik aan het resetten ga, wil ik controleren of ik misschien een foutje gemaakt hebt bij de eerst aangedragen oplossing:

linksys router losgekoppeld van livebox
ethernetkabel van desktop pc uit livebox gehaald en aan lynksys aangesloten
geen internetverbinding op pc en kom dus niet in het ipadres?

Wanneer bovenstaand correct is uitgevoerd zal ik jou laatste oplossing misschien gaan proberen ben echter een beetje huivering omdat het admin admin niet geaccepteerd wordt.

groetjes

Bart

Bartski65
Waar ik nl. bang voor ben is dat wanneer ik de linksyss reset ik hem niet meer aan de praat krijg. De instellingen van de linksys zijn nl. gewijzigd zodat ik hem als wap gebruik en niet als router? Dit is destijds voor mij gedaan maar zou bij God niet zelf weten hoe dit voor mekaar te krijgen.

TCP_IP
Het menu waar je in probeert te komen is het livebox menu, niet de linksys.
Je hebt het over geavanceerd dat is van de livebox, Als je op de linksys inlogd krijg je meteen popup waarbij je gebruikersnaam en wachtwoord moet invullen en heb je verder overal toegang tot.

En ja idd, wel internet via linksys... over het hoofd gezien maar maakt niet uit.

Het probleem is als jouw linksys nu als accespoint is ingesteld je eerst een vast ip adres op je PC moet instellen, linksys deelt als het goed is geen ip adressen uit omdat DHCP uitstaat.
De reden waarom ik vermoed dat je linksys als accespoint is ingsteld omdat je via 192.168.1.1 op de livebox uitkomt en je IP adres uit dezelfde range komt.

Geloof mij, laatste oplossing werkt perfect.
Heb volgens die volgorde al ik weet niet hoe vaak gedaan met allerlei verschillende routers.

Bartski65
Ok nogmaals bedankt, rest mij alleen nog de vraag of ik na het resetten van de linksys router , deze weer opnieuw moet veranderen DCHP uitschakelen? om deze niet te gebruiken als router maar als wap?

Zo neen, ok dan weet ik het
Zo ja, hoe doe ik dat dan?

TCP_IP
ja gewoon op setup pagina.staat onder local lan ip.

Kijk laatste uitleg nog eens door, gewoon letterlijk alles doen dan moet het werken.

succes

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'livebox + wireless access point', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen 4 10 augustus 2016, 15:48
AC750 Wireless Dual Band Gigabit ADSL2+ Modem Router Eigen modem configuratie en problemen 2 22 mei 2016, 16:46
No Wireless (huawei hg655d) Algemeen 3 17 september 2015, 21:18
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten 6 07 september 2015, 09:46
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten 3 21 januari 2015, 13:58
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| ekhhorlings00:44:26
| Lutz00:51:36
| mRcan02:15:54
| dutch flash02:32:19
| Memooh03:05:14
| Wanabo04:40:54
| Ano06:07:14
| dutch106:57:53
| Tiger07:38:12
| earlgrey7207:48:41
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?