obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Gamer Server
Sedo
firewal: altijd uit.

Ja, ik heb de poorten open op mijn ip, maar als ik online check of de ip open staat, dan nee.

Scanning ports on 213.17.x.x
213.17.x.x isn't responding on port 27900

maar ik heb de poorten op mijn pc open staan, en die is 192.168.x.x

Quote

Heb nog even met portping gecheckt of poorten openstaan maar ook niks. Zijn het deze poorten of niet ?
7777 7778 7779 8777 9777 27900


ja klopt. van UT.

Quote

706 forward naar een MAC adres zo te zien, heb je gedubbel checkt of dat MAC adres wat in screenshot staat overeenkomt met die van je Game server?


Hoe kan je dat checken, in het game en bij speedtouch?
 
rrozema
Volgens de plaatjes die je hebt gepost, is de forward naar mac adres xx-xx-xx-2e-8b. en dat komt overeen met ip adres 192.168.1.64 (zo kwam ik ook aan dat ip adres). Dat is wel in orde.

Als jij je server op je eigen netwerk (via het interne ip adres 192.168.1.64) kunt 'zien', dan is je werk op die server klaar. Ik weet niet hoe het precies met de UT server is, maar sommige servers zetten in de berichten die ze naar de clients sturen het ip adres waarop ze te bereiken zijn. Mogelijk moet jij in je server nog ergens het externe ip adres instellen zodat hij dat kan meesturen i.p.v. het interne ip adres. Maar bij de meeste moderne servers zoekt hij het externe ip adres zelf wel op.

Alles wat je daarna nog moet doen is op de router configureren zodat hij alle -vanaf het internet- inkomende verkeer doorstuurt naar je server. Dat doe je met port forwards. Meer KUN je niet doen; er valt niets te 'enablen'.

Veel gemaakte fouten zijn:
- de server wordt niet gestart bij het testen of de poorten open staan, of
- er draait firewall software op de server pc die alle verkeer vanaf adressen buiten het lokale netwerk tegehoudt, of
- de port forward wordt naar een verkeerd ip adres gemaakt,
- er wordt een verkeerd protocol (TCP/UDP) opgegeven bij een of meerdere van de port forwards, of
- de port forward wordt op niet-actief gezet, of
- onjuiste of onvoldoende poorten worden geforward.

Al deze fouten resulteren in het niet 'open' zijn van de poorten voor gebruikers vanaf het internet. Er zijn vele poort-test sites op het internet te vinden, o.a. ShieldsUp! van www.grc.com. Hiermee kun je zelf, door die site laten testen of een van jouw poorten 'open' is of niet. Helaas werkt dit alleen voor het TCP protocol. UDP is niet zo gemakkelijk te testen. Als je echter eenmaal door hebt hoe je een TCP poort moet openen, dan lukt het meestal ook met een UDP poort, zonder testen, wel.

Daarnaast wordt ook het volgende vaak verkeerd gedaan:
- het interne ip adres wordt doorgegeven aan de gebruikers op het internet.
Alleen het externe ip adres kan door de gebruikers ge'zien' worden. De port forwards in de router zorgen er voor dat ze dan door-ge-'routeerd' worden naar het interne ip adres van je server. Je moet dus alleen jouw externe ip adres doorgeven aan je spelers.

Ik heb even een port ping voor je gedaan. Hier is de uitkomst:
7777, 7778, 7779 en 27900: Error Detected: Connection refused (10061) returned.
8777 en 9777: Error Detected: Connection timed out (10060) returned.

Dus, je hebt ofwel je server nu niet draaien of je port forwards zijn niet in orde.
 
Sedo
is het mogelijk met Speedtouch 706WL DMZ in te stellen?
 
TCP_IP
De speedtouch 706 heeft geen DMZ optie, wel kun je hem in bridge mode zetten maar dat betekent dat je Gameserver het publieke IP krijgt en de rest van je netwerk niet meer internet op kan en telefonie zal ook niet meer werken (als je deze hebt).


Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Sedo
Mogelijk om de Netwerken, NAT te activeren voor alle netwerken?
 
TCP_IP
Hoe bedoel je ?
NAT = Network Adress Translation

Dit staat standaard al aan, anders kon je met je 192.168.1.x adres het internet niet op.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Sedo
ok,

is het mogelijk om 1 computer publiek ip te gevev, en de 2 andere normale ip (192.168.x.x)
 
TCP_IP
Ja, dat kan door middel van de speedtouch in bridge mode te zetten.
Als je gameserver een tweede netwerkkaart heeft stel je daarop een ip uit 192.168.1.x range in en vanaf daar een kabel naar een switch waarop andere 2 PC's ook aangesloten worden.
op die andere 2 PC's stel je dan ook handmatig een IP in.

Op die manier kunnen ze je gameserver bereiken en spelen, maar ze kunnen het internet niet op.

Maar wil het de traditionele manier nog steeds niet werken dan Sedo ?
Gewoon server draaien en portforwards naar je server toe ?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Sedo

Quote

Maar wil het de traditionele manier nog steeds niet werken dan Sedo ?
Gewoon server draaien en portforwards naar je server toe ?


nee, port forward gedaan. server staat open, ze zien het niet.Frown
 
TCP_IP
Nog eens portping gedaan, maar krijg ook telkens dat het actief geweigerd word.
Weet je echt 100% zeker dat je niks aan beveiliging aan hebt staan, evt op ST706 zelf ?
trwns je gameserver, op welk OS draait deze?
XP/Windows server 2003/2008 / Vista ??

Quote


----- STARTUP -----
WSAStartup() succeeded

User supplied IP Address. No name resolution required...
Error Detected: Connection refused (10061) returned.
-----END OF TRANSACTION ------

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Gamer Server', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
Wat is het adres van de DHCP server van Online.nl? Zyxel configuratie en problemen : 1 08 jan 2018
ftp server Huawei configuratie en problemen : 4 14 feb 2016
Teamspeak 3 server poortforwarden mislukt steeds? Algemeen : 4 29 dec 2015
geen verbinding met server Storing : 42 19 okt 2015
Advertentie