obey-robots.txt
03 December 2016, 14:35
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [88 stemmen]
39% [88 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [136 stemmen]
61% [136 stemmen]

Stemmen: 224
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Sinds zondag slechte internet verbinding: HELP!

trennas
Dag allen!

Sinds afgelopen zondag heb ik (net als velen van jullie zo te lezen) problemen met mijn Online verbinding. Ik maak al meer dan vier jaar gebruik van internet van Wanadoo, Orange en Online (telefoon gaat echter via KPN) en heb nog nooit problemen gehad, tot nu toe dan. Nu ben ik de afgelopen drie dagen vrijwel constant in de weer geweest met de Online helpdesk en met het vervangen van kabels, maar ik ben nog steeds niet van het gezeik af. De medewerker van de Online helpdesk heeft de zaak inmiddels doorgespeeld naar de technische dienst en ik wacht nog op antwoord, maar dat weerhoudt me er natuurlijk niet van om zelf ook op onderzoek uit te gaan. Zodoende ben ik ook op dit forum beland. Hopelijk kunnen jullie me misschien met wat nieuwe inzichten verschaffen, want voor mij is het einde echt een beetje zoek.

Probleemomschrijving:
Sinds zondag is mijn verbinding uiterst traag. Pagina's doen er drie minuten of langer over om te laden, als ze uberhaupt al laden. Het herstarten van het modem zorgt voor zo'n tien minuten internettijd, waarna de snelheid weer als een baksteen naar beneden dondert. Volgens de helpdesk van Online vindt er binnen deze tien minuten steeds meer packet loss plaats.

Geprobeerde Oplossingen:
- Online heeft mij op aanvraag een nieuw modem gestuurd dat ik heb aangesloten. Dit lost het probleem niet op.
- Op aanraden van Online heb ik de Livebox dichterbij de ISRA in de woonkamer geplaatst, aangezien deze eerst verbonden was met een telefoonkabel van 10 meter. De Livebox is nu verbonden met de ISRA met een 1,5 meter lange telefoonkabel en met mijn PC op de eerste verdieping middels een 10 meter lange netwerkkabel. Dit loste het probleem ook niet op.
- Het ISRA doosje opengemaakt, de kabeltjes nagekeken, schoongemaakt (ook al waren ze niet vies of iets dergelijks; het huis en de bekabeling zijn ongeveer 11 jaar oud) en weer teruggestopt. Dit heeft ook niet geholpen.
- De Livebox meerdere malen gereset (ook hard reset). Dit heeft enigszins effect; de connectie blijft voor langere tijd in stand dan bij een normale restart en behaalt een redelijk stabiele verbinding, al is deze wel veel langzamer dan voor zondag.

Naar mijn idee blijven er dan nog maar drie dingen over waar het aan zou kunnen liggen:
- Er zit iets fout bij Online waardoor het signaal niet goed doorkomt.
- Het einde van het modem is nabij.
- Er is iets niet goed met de bekabeling in de muur tussen de meterkast en de woonkamer. (Dit lijkt me echter heel erg sterk omdat dit voorheen altijd prima heeft gewerkt en ik er nooit problemen mee heb gehad. Kabels kunnen niet van de ene op de andere dag stuk gaan, toch? Tenzij je een muizenplaag hebt misschien, maar dat is niet het geval :p)

Jullie begrijpen natuurlijk dat ik absoluut geen zin heb om te wachten op de helpdesk die me gaat vertellen dat ik alle telefoonkabels hier in huis te vervangen terwijl dat wellicht helemaal niet nodig is. Als er iemand suggesties heeft hoor ik ze graag! Alvast heel erg bedankt!

Greetz, Trennas

Bijgevoegd:

Mijn ADSL Statistieken:

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 5416 Kb
Afname Dichtbij: 40.7 (dCool
Afname Ver weg: 16.4 (dCool
SNR-marge Dichtbij: 9 (dCool
SNR-marge Ver weg: 10 (dCool
HEC-teller 690308
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 6413
ES-teller van 1 dag 0

Network setup schema:

trennas voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door trennas op 26 maart 2009, 18:07

TCP_IP
Eens kijken,

Je zit op een ADSL2+ wijkcentrale, je woont er +/- 3 kilometer vandaan. Dat verklaard min of meer waarom je livebox op 5/6 mbit intraint.
Interne bekabeling lijkt me niet zo'n probleem inmiddels.

HEC-teller 690308 <<<
Dit baart wel wat zorgen 0,7 miljoen is ietwat aan de hoge kant Pfft

Je geeft aan dat je een nieuw modem hebt gekregen, heb je toen ook nieuwe adapter gebruikt? Dit kan namelijk heel goed de oorzaak zijn.
Mocht dat niet zijn denk ik dat probleem in wijkcentrale zit, op je aansluitpunt. De poort waarop je zit kan defect (aan het raken) zijn.

Dus als adapter niet probleem is word het toch afwachten op de technische dienst van Online totdat ze zelf de nodige metingen gedaan hebben.

p.s. WOW, dit is echt een post waar je iets meteen mee kan.(jouw post bedoel ik dan) Erg duidelijk Grin
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

dR3
TCP_IP schreef:
Je geeft aan dat je een nieuw modem hebt gekregen, heb je toen ook nieuwe adapter gebruikt? Dit kan namelijk heel goed de oorzaak zijn.
Mocht dat niet zijn denk ik dat probleem in wijkcentrale zit, op je aansluitpunt. De poort waarop je zit kan defect (aan het raken) zijn.

Dus als adapter niet probleem is word het toch afwachten op de technische dienst van Online totdat ze zelf de nodige metingen gedaan hebben.

Als die helpdesk een hoop packetloss meet bij t pingen na de modem en dit loopt na enige tijd na een reset op dan ligt de oorzaak in huis,
verstandig om ff die voeding te checken.

Minstens zo verstandig is je modem ff direct op het israpunt aansluiten, een huis van 11 jaar oud heeft zn israpunt in de meterkast.

Kabels kunnen niet van de ene op de andere dag stuk gaan, toch?
Met zo´n opmerking kan je ook zeggen: een modem kan toch niet zomaar stuk gaan? Of een poort in de centrale kan toch niet zomaar stuk gaan? Je auto toch ook niet? En toch gaan dingen stuk :p

Anyway, ff dubbelchecken of je de nieuwe voeding aangesloten hebt en de nieuwe livebox met een nieuw kabeltje direct op het israpunt aansluiten (waarschijnlijk een type 2 in meterkast) kost je minder tijd als wachten op een monteur meestal ;-)

trennas
Bedankt voor de reacties! Het probleem heeft zichzelf inmiddels opgelost :p Ik denk dat de technische dienst van Online gisterenavond iets heeft veranderd waardoor de verbinding het weer prima doet. Vraag me niet wat; er is geen contact met me opgenomen over het feit dat de boel het weer doet, maar het werkt in ieder geval weer als vanouds Smile

En dat apparatuur stuk kan gaan; ja dat kan natuurlijk altijd. Maar er is vaak een "aftakelperiode" waarin iets het langzaam maar zeker laat afweten. Soms gaat dat snel, soms duurt het wat langer. Bij kabels duurt het vaak wat langer is mijn ervaring Smile We hebben ook geen ISRA punt in de meterkast, anders had ik het modem daar wel aangesloten. Het punt in de woonkamer ligt het dichtst bij de meterkast.

Waar betekent HEC teller eigenlijk? Ik heb geen flauw idee wat het doet en kon het op het forum zo snel ook niet vinden..

TCP_IP
CRC fouten = <Cyclic redundancy check>
aantal keren dat datapakketje herverzonden moeten worden

HEC teller = <header error checksum>
een soort controle over die fouten

CellHead1

Asynchronous Transfer Mode
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

mst2408
Goedemorgen mensen,

Ik heb hetzelfde probleem, als hierboven beschreven, contact gehad met online, krijg een lulverhaal, over inbelpunmten en het feit dat de modem dicht bij telefoonaansluiting gepositioneerd moet worden. Heb al 4 jaar wanadoo/online internet gemiddelde snelheid altijd: 16 mb! Nu ineens 2mb tot max 3.5mb? Bekabeling heeft het altijd gedaan, afstand modem en tel aansluiting in huis is plusminus 8 meter. wordt hele huis verbouwen om afstand even korter te maken. Waar kan dit aanliggen?, Woon binnen 4km van inbelpunt online, (Rotterdam), mijn configuratie(bekabeling) heeft het altijd gedaan, zonder (al teveel) probleempjes. Online begint al gelijk met we kunnen een monteur langs sturen, maar als het aan de bekabeling ligt zijn de kosten voor u! Geen service vindt ik dit.

Wie kan mij adviseren?

Hoor graag,

Bij voorbaatdank,
Mvrgr,

Michel

Tiger
mst2408 schreef:
Goedemorgen mensen,

Ik heb hetzelfde probleem, als hierboven beschreven, contact gehad met online, krijg een lulverhaal, over inbelpunmten en het feit dat de modem dicht bij telefoonaansluiting gepositioneerd moet worden. Heb al 4 jaar wanadoo/online internet gemiddelde snelheid altijd: 16 mb! Nu ineens 2mb tot max 3.5mb? Bekabeling heeft het altijd gedaan, afstand modem en tel aansluiting in huis is plusminus 8 meter. wordt hele huis verbouwen om afstand even korter te maken. Waar kan dit aanliggen?, Woon binnen 4km van inbelpunt online, (Rotterdam), mijn configuratie(bekabeling) heeft het altijd gedaan, zonder (al teveel) probleempjes. Online begint al gelijk met we kunnen een monteur langs sturen, maar als het aan de bekabeling ligt zijn de kosten voor u! Geen service vindt ik dit.

Wie kan mij adviseren?

Hoor graag,

Bij voorbaatdank,
Mvrgr,

Michel

Adviseren kan ik je niet maar ik heb deze week ook hetzelfde probleem een paar dagen gehad mijn modem traint normaal in op 16500 kb/s en mijn downloadsnelheid is normaal tussen de 1,7 en 1,8 MB/s.

Ik heb 3 dagen gehad waarop de intrainsnelheid gelijk bleef maar mijn downloadsnelheid was teruggelopen naar +/- 500 kb/s.

Op de site van Online bij de snelheidstest kwam ik niet hoger dan 5 MB op mijn verbinding terwijl ik volgens de snelheidmeter 15 MB kon verwachten.

Wat mij ook opviel was dat bij de volgende testen ik alleen maar de snelheidheid van mijn verbinding tussen de 4 en 5 MB/s kon zien en niet meer de verwachte snelheid.

Verder viel mij ook op dat de site van online zeer slecht te bereiken was en ook de webmail was moeilijk te bereikbaar dus ik weet niet bij Online aan de hand is of wat de oorzaak was maar na 3 dagen was het probleem opgelost en ik hoop dat dit ook zo blijft.

Tiger

dR3
mst2408 schreef:
Goedemorgen mensen,

Wie kan mij adviseren?

Hoor graag,

Bij voorbaatdank,
Mvrgr,

Michel

Hoe traint je modem in nadat je em eens een half uurtje uitgezet hebt?

bert utrecht
ik heb er ook last van dat de verbinding iedere keer weg is
en het lampie van telefoon gaat ook uit
om de have klap leg die er uit
en moet de live box weer opnieuw op starten

heb 1 keer een mail terug gehad
en kreeg dit bericht

Als we uw Livebox 'pingen' zijn we een zeer instabiel resultaat wat
waarschijnlijk veroorzaakt wordt door het gebruik van P2P programma's.

Wij raden u dus aan de downloadsnelheid te verlagen tot maximaal 90-95%
van wat u normaal maximaal haalt, en de upload snelheid tot 50-60%. Ook
dient u het download programma zo in te stellen, dat er maximaal 150
globale connecties gemaakt mogen worden, anders ontstaat er zogenaamde
"overhead", waardoor er effectief meer bandbreedte wordt gebruikt dan u
eigenlijk ingesteld had.

Met vriendelijke groeten,
dat was een mail van 20 maart

ik had ff geen psp prog aan staan
en als ik een psp prog aan heb staan
was het voor dit probleem
altijd met volle snelheid up & down
maar goed er zal wel weer een storing zijn

upload snelheid was wel goed
maar de download is waardeloos
dus ik heb nog 3 mails naar ze toe gestuurd

http://speedtest....

mst2408
Ik kreeg dezelfde opmerkingen over p2p verbindingen, en dat dat dan de oorzaak zou zijn. Onzin! Ik kan bevestigen dat ik voor de "storing" gewoon op volle snelheid gebruik kon maken van P2p mogelijkheden, totaal geen beinvloeding van mijn download snelheid.

Vandaag nog steeds last van lage download soms zelfs maar tot 2mb! schandalig. Alle connecties hier thuis zijn onveranderd en opeens zit ik met dit probleem. heb een case laten aanmaken bij online, verwacht er niet veel van. Zal wel weer een storing aan zijde online zijn. En hoop dat over een paar dagen, het zichzel oplost. Voordat ik hier thuis alles overhoop ga halen.

Houd me op de hoogte van julle ontwikkelingen svp (probleem oplossing),

Groet,

Michel

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sinds zondag slechte internet verbinding: HELP!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
sinds 25 nov 2016 09:00 nul komma niks internet meer, helemaal weg . . . Storing 9 27 november 2016, 20:36
Tijdelijke oplossing voor af en toe uitvallen van internet (DNS not found) Storing 8 25 november 2016, 18:23
halve dag na KPN migratie ineens geen internet meer Storing 3 24 november 2016, 12:06
FritzBox 7340 geen internet meer na upgrade wijkcentrale Eigen modem configuratie en problemen 3 21 november 2016, 19:56
Fritz!Box 7390 Krijgt geen verbinding Algemeen 48 20 november 2016, 15:07
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan401:39:52
| Tiger03:01:13
| dutch flash04:05:01
| Roroko04:15:31
| Wanabo04:24:23
| Lutz08:11:47
| Ronsworld15:08:36
| ronald schuit15:14:37
| okkie_199417:10:30
| trebor60 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?