obey-robots.txt
02 December 2016, 18:56
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [88 stemmen]
39% [88 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [136 stemmen]
61% [136 stemmen]

Stemmen: 224
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Langzame verbinding

Dordtenaar
Hallo

Zoals vele anderen heb ook ik last van een langzamere verbinding.

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 11608 Kb
Afname Dichtbij : 22.4 (dCool
Ver weg : 5.6 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 10 (dCool
Ver weg : 12 (dCool
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Volgens de postcode check zit ik ongeveer 750 meter van de centrale vandaan. Mijn broer en oom wonen 1 straat naast me
en die komen wel aan een 18mb verbinding terwijl ik niet hoger kom dan 11.6

Heb de hard reset van de livebox al gedaan en dit heeft niets uitgemaakt.

De LB zit nu aangesloten in de meterkast met een kabel van 1 meter naar me telefoon punt, en met een kabel van 7 meter naar
mijn pc.

Ben al jaren klant van wanadoo/orange/online, maar vind het vreemd dat in de tijd v/d overname naar online mijn verbining
veel langzamer is geworden.
 
bert utrecht
waar halen jullie dit vandaan


Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 11608 Kb
Afname Dichtbij : 22.4 (dCool
Ver weg : 5.6 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 10 (dCool
Ver weg : 12 (dCool
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

ik kom dat niet niet in mijn modem tegen

ik heb adsl extra
 
Dordtenaar
bert utrecht schreef:
waar halen jullie dit vandaan


Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 11608 Kb
Afname Dichtbij : 22.4 (dCool
Ver weg : 5.6 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 10 (dCool
Ver weg : 12 (dCool
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

ik kom dat niet niet in mijn modem tegen

ik heb adsl extra



192.168.1.1 ----->> Geavanceerd... ---->>> Statistieken ---->>> ADSL Statistieken.
 
bert utrecht
bedankt
 
ghostcasper
Dordtenaar schreef:
Hallo

Zoals vele anderen heb ook ik last van een langzamere verbinding.

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 11608 Kb
Afname Dichtbij : 22.4
Ver weg : 5.6
SNR-marge Dichtbij : 10
Ver weg : 12
HEC-teller 0
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 0
ES-teller van 1 dag 0

Volgens de postcode check zit ik ongeveer 750 meter van de centrale vandaan. Mijn broer en oom wonen 1 straat naast me
en die komen wel aan een 18mb verbinding terwijl ik niet hoger kom dan 11.6

Heb de hard reset van de livebox al gedaan en dit heeft niets uitgemaakt.

De LB zit nu aangesloten in de meterkast met een kabel van 1 meter naar me telefoon punt, en met een kabel van 7 meter naar
mijn pc.

Ben al jaren klant van wanadoo/orange/online, maar vind het vreemd dat in de tijd v/d overname naar online mijn verbining
veel langzamer is geworden.


Hoi , Dortenaar,
Ja , helaas, ... Ik kan je helaas niet helpen, maar..... hier , idem dito....

Ik heb hetzelfde , al maanden....... ben een tijd terug, nog voóór de overname, in ene minstens 3 MBit of meer gedropped, for no apparent reason, nou al bijna 1 een jaar of minder denk ik... en geen clue waarom of wat.....
Alles merdere malen gecheched..... maar levert geen verbetering op...

Telefonie, vliegt er om de haverklap eruit, wel overgaan, niks horen, een probleem wat nog steeds nergens is verholpen.

Steeds vaker is dat en loopt de livebox vast...... Een reset dmv een stroomblok met aan en uitschakelaar helpt inééns óók niet meer, wat het altijd gewoon wél de trick deed, maar nu doet hij zelfs alle firewall instellingen wissen gelijk ook nog ......voorheen nooit !

Ook zo vreemd ......... ook nooit last van gehad op die manier...
Of ik het spul nu 1 seconden , of 10 minuten of een uur uit liet....... de instellingen bleven staan... !

ADSL krijg ik wel terug maar telefonie en het lampje dus niet ....
Ook niet door een herstart in het livebox menu....
ook niet door een resetje op de LB zelf....

Wat enigzis kan helpen, de inkomende lijn uit de livebox halen, het ding een kwartier of langer uitzetten en alles weer erin en aan....

Nu niet meer.

Afstand centrale dichtbij, plm. 750 meer of minder.... dus moet volle pond hebben, bleek uiteindelijk 16 Mbit heen en weer..... en nu vaak 13MBit, en de laatste tijd soms 14 Mbit, terwijl ik in het optimale geval 20 Mbit hoor te krijgen, zoals, m'n buurman, 1 straat verder, die wel 20MBit heeft... of ietsjes minder , niet veel, de laaste keer dat ik hem sprak...

Alle kabels gechecked e.d. helpt niets...

Heel vreemd, dat als je al jaren 16 - 17 Mbit heb, en dan ineens je een bak naar beneden gaat...... iets niet in de haak daar...

Ik kan wel en gissing maken waarom de buurman wel 2 MBit heeft en ik niet ; hij heeft geen telefonie van orange erbij, ik wel.... zal wel wat van die snelheid gebruiken ofzo ?

Loop ik al jaren te roepen dat downloaden zeker wel grote invloed heeft op de telefonie en visa versa, hebben ze heel lag volgehouden van niet, en nu , eindelijk , blijkt dat in hun F.A.Q. staat dat ze toegeven, dat het wel degelijk invloed heeft ! Alleen de omvang en frequentie ontkennen ze nog steeds...

Als ik download, gebeurt het vaker dat het spul vastslaat .....
Maar ook gewoon als ik niks doe...


M'n vrouw had dus de helpdesk gebeld zonder dat ik het wist, want zij weet niet het hele spul vanaf het begin tot in detail wat er aan de hand was toen, en die begonnen dus haar , (zij weet minder), uiteraard weer met het hele draaiboek voor mongolen , livebox dicht bij israpunt etc etc. terwijl we dat al jaren hebben gehad, en dat spul wel kunnen dromen.... omdat we de oplevering slecht ging.... bijna 4 maanden zonder gezeten....!!

"Ja, er is wat meer ruis op de lijn....."zeiden ze , of ik dan , m'n hele bedrading overhoop wil gaan gooien, terwijl dat al jaren stabiel en goed functioneeert. Ligt niet aan mij, is al gecontroleert.. Ligt aan hun, of die centrale, of een defecte livebox..
Moetn en zullen het ding dicht bij de inkomende kpnkabel plaatsen, terwijl we dat al wel 100 keer gedaan hebben, en ook niets uitmaakte...

We wonen boven een winkel, dus ons isra punt ligt verder dan dat de telefoonkabel binnenkomt..... dat is bekend.

En ik ga niet d livebox bij iemand anders in de winkel hangen... Ons israpunt is gewoon op de eerste verdieping, kaar uit, en ik heb het al tijden toen getest hoor, het maakt echt niks uit of je 50 cm. , 1 meter of 15 meter van je israpunt afzit ! Ronde of platte telefoon kabel, maakt niets uit.
Het scheelt een enkele bit , als je verder zit dan hun gestelde 30 cm... o.i.d. meer niet ... Nauwelijks of geen verschil in de verhouding of ruis met
Afname Dichtbij , Ver weg , SNR-marge , Dichtbij of Ver weg ........


Gaat me weer voor de 10001e keer megageld kosten aan bellen om dat weer eens opgelost te krijgen..... Maar zoals ik jou dus zo hoor schijn ik niet de enige te zijn dus, ook er meer mensen te zijn met het zelfde probleem..

Diverse locaties.... ik zit in het midden des lands.... wellicht nog meer mensen... heb de rest van het forum nog niet bekeken...

mijn adsl statestiken op dit moment:
ADSL statistieken

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 13892 Kb
Afname Dichtbij : 24.9 (dB)
Ver weg : 6.8 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 8020
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 745
ES-teller van 1 dag 0



Dus als je iets hoort of weet, hoor ik het graag.....
Als ik wat hoor, hoor jij het ook...

B.v.d., en groetjes,

Casper.
Gewijzigd door ghostcasper op 04 april 2009, 20:34
 
Tiger
ghostcasper schreef:

Hallo



Telefonie, vliegt er om de haverklap eruit, wel overgaan, niks horen, een probleem wat nog steeds nergens is verholpen.

Steeds vaker is dat en loopt de livebox vast...... Een reset dmv een stroomblok met aan en uitschakelaar helpt inééns óók niet meer, wat het altijd gewoon wél de trick deed, maar nu doet hij zelfs alle firewall instellingen wissen gelijk ook nog ......voorheen nooit !

Ook zo vreemd ......... ook nooit last van gehad op die manier...
Of ik het spul nu 1 seconden , of 10 minuten of een uur uit liet....... de instellingen bleven staan... !

ADSL krijg ik wel terug maar telefonie en het lampje dus niet ....
Ook niet door een herstart in het livebox menu....
ook niet door een resetje op de LB


@Casper,

Een harde reset geef je aan heb je ook al geprobeerd maar heb je ze ook al schriftelijk in gebreke gesteld voor de problemen met de livebox en telefonie ? geef ze daarin 3 weken de tijd om de problemen op te lossen zo niet neem dan contact met de rechtsbijstand dit zou ik ook niet accepteren want je krijgt niet waar je voor betaald.

Tiger
 
Dordtenaar
Gisteren met mijn broer weer bezig geweest, zonder resultaat.

ISRA punt nagekeken, anders aangesloten, andere kabels gebruikt
en niets dat hielp, kom echt niet boven de 11.6 uit.

Online helpdesk gebeld die hebben wat poorten gereset (als je veel
download hoopt er ruis ofzo op in die poorten) Dit hielp dus niet.

Hij zei wel dat er op mijn lijn teveel ruis was, mag normaal max 1.5dB zijn
en bij ons was het 2.4(ofzoiets, me broer heeft gebeld dus weet niet preies wat
er gezegd is). Hij zal de TD ernaar laten kijken en ons op een maandag
terug bellen (hopen dat ze dit ook werkelijk doen)

Nu heeft mijn broer bij een netwerk bedrijf gewerkt en die zei dus dat het
ook kan zijn dat ik last heb van Bv een "verzopen" kabel van Kpn ofzo.
 
rpvrpv
Ik had tot gisteren last van een trage internet verbinding met mijn Draytek 2820n annex-a

Ik heb toen weer mijn oude lifebox gepakt en dat werkte wel prima.

Toen heb ik de livebox aan de wan2 poort van mijn router gehangen (extra optie op de draytek).
Op deze manier maakte ik dus gebruik van mijn draadloze draytek router en adsl via de lifebox.
Ook dit werkte weer prima.

Echter adsl direct via Draytek werkte niet tot nauwelijks, totdat ik erachter kwam dat de draytek op deze manier geen automatisch IP adres verkreeg van Orange.
Na handmatig dit ingesteld te hebben werkte alles weer perfect?

Maar ja, ik zou toch graag het ip adres dynamisch willen verkrijgen.

De online helpdesk gaf wel aan dat ze andere DNS servers gebruiken?

Ik gebruik nu voor de zekerheid de dns servers van opendns.org
208.67.222.222
208.67.220.220

Mijn enige punt nu is dus nog dat een ip adres dynamisch zou willen verkrijgen.
De draytek router geeft aan dat sommige ISP's een routernaam en domain name nodig hebben om dit werkend te krijgen.

Heeft iemand enig idee of dit ook bij online het geval is en wat dit dan zou moeten zijn?
Gewijzigd door rpvrpv op 07 april 2009, 12:37
 
TCP_IP
Is niet het geval.
Er klopt toch iets niet lijkt het, je Draytek komt het internet wel op maar is traag maar hij krijgt geen IP ?
Zonder IP kom je internet ook niet op.

Kan zijn dat op moment dat je een nieuwe router aansluit even duurt voordat je IP krijgt toegewezen.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
rpvrpv
Je hebt gelijk. Zonder ip kom je inderdaad niet het internet op.
Het probleem begon met traag internet, dat probleem kan ik niet meer her produceren helaas.

Het werd echter erger wat uiteindelijk resulteerde in geen internet.

Wat ik nu heb ondekt is dus dat mijn draytek router dus niet automatisch een lan ip adres kan verkrijgen ook niet als ik een paar minuten wacht helaas. Sad
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Langzame verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Fritz!Box 7390 Krijgt geen verbinding Algemeen 48 20 november 2016, 15:07
Verbinding timed out Storing 23 11 november 2016, 18:21
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen 14 10 november 2016, 17:06
Wegvallende verbinding Storing 2 24 oktober 2016, 14:58
Verbinding valt Storing 8 15 september 2016, 09:25
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo01:16:33
| Roroko08:28:51
| trebor6009:08:01
| mbakirci09:24:17
| Lutz09:38:01
| earlyhchicken09:38:05
| Jan194711:57:39
| benalla 1 dag
| johan324 1 dag
| dutch flash 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?