obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier verbeteringen en verslechteringen in de voorwaarden.
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe regelgeving opzegtermijn contracten
Het Online Service Team

Quote

warp95 schreef:
GoeienavondSmile

Mijn contract is in November stilzwijgend verlengd,mijn vrouwtje is hierover gaan bellen en wat blijkt dat we nu 41 euro p.m moeten gaan betalen i.p.v 24.95 maar dat is nooit bekend gemaakt aan ons,daarom ook internet geblokkeerd geweest een verschil van ong 15 eurie, kan dat zomaar??



Beste klant,

Wij hebben uw klacht gelezen en willen dit graag voor u oplossen. In het verleden gaf Online, net als veel andere providers, nieuwe klanten het eerste jaar korting op hun abonnement. Contracten afgesloten na 27 januari 2009 hebben deze prijsvariatie niet meer; wij hanteren nu ook na het eerste jaar een blijvend lage prijs.

Als u in een reactie op dit bericht uw klantnummer meldt, nemen we contact met u op. Dan kunnen we in ieder geval uitleg geven over uw contractvorm en de prijzen die hierbij horen.

Met vriendelijke groet,
Het Online Service Team
 
Wanabo
Het klantnummer is het beste via een PB (Persoonlijk Bericht) te sturen.

Er is een maximum van 50 berichten! Zorg ervoor dat u regelmatig oude post weggooit, dit systeem ken nog geen waarschuwingen voor niet afgeleverde berichten door een volle mail box.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Wanabo

Quote

luckytrebor schreef:
Als je een contract voor 1 jaar hebt afgesloten, kan je het na dat jaar per maand opzeggen als het stilzwijgend is verlengd.
Maar heb je het contract na overleg verlengd ivm bijv speciale aanbieding dan zit je er weer voor een jaar aanvast. Dus resumerend. Je hebt bijv al jaren een contract met Online dat steeds stilzwijgend is verlengd dan kan je na 1 juli dit contract gewoon per maand opzeggen.
Daarom probeert Online je via een aanbieding vast te houden! ( dat is dus niet stilzwijgend).
Hoeveel ellende ze je gaan bezorgen als je van dit nieuwe recht gebruik gaat maken, weten we natuurlijk niet. Providers kennende kan je nog wat verwachten.


Ik zit dit nog eens na te lezen en volgens mij klopt er toch iets niet bij Online. Ik ben vanaf 2005 lid, mijn abonnementen zijn altijd stilzwijgend verlengt. Dat zou dus betekenen dat mijn contract per maand opzegbaar is. Terwijl er bij Mijn Online staat dat ik dan mijn abo moet afkopen. Dit klopt dus niet. Ik ben hierdoor op het verkeerde been gezet. Ik had veel eerder mijn contract kunnen opzeggen om vervolgens tegen gunstiger voorwaarden bij Online terug te komen. Ik had dus veel geld kunnen besparen.

Quote

ADSL Extra Wxxxxxxx 30 - 06 - 2009 Nee
Staat er 'Nee' in de kolom Afkoopvrij, dan betaalt u (bij voortijdige opzegging) uw huidige abonnement nog af tot het einde van de lopende abonnementsperiode.


Graag jullie mening!
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Patremadre
Vanaf 1 juli mogen klanten die al langer dan een jaar abonnee zijn hun contract maandelijks opzeggen (dit zal het overstappen tussen providers ook soepeler maken). Echter, tot die tijd zijn de Algemene Voorwaarden zoals ze nu bepaald zijn nog van kracht.

Artikel 4 Duur en Beƫindiging Overeenkomst (te vinden op http://www.online.nl/voorwaarden/online-breedband/)

# (4.2) De Overeenkomst wordt aangegaan voor de duur van minimaal een (1) jaar en eindigt op de laatste dag van de maand waarin het jaar is verstreken, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst automatisch voor een periode van telkens een jaar verlengd. De Klant heeft een opzegtermijn van een (1) maand en kan de Overeenkomst alleen minimaal een (1) maand voor het einde van de eerste of elke verlengde contractstermijn telefonisch of schriftelijk opzeggen.Tussentijdse opzegging is niet mogelijk.


Vanaf 1 juli 2009 gelden de nieuwe Algemene Voorwaarden, te vinden op http://www.online.nl/voorwaarden/algemene-voorwaarden-online-breedband-bv-vanaf-1-juli-2009/

Helaas zijn er aardig wat mensen die denken dat dit nu al van kracht is, wat nare situaties oplevert. Vooral negatieve uitingen richtingen de verschillende providers, omdat die zich zogenaamd 'niet aan de wet houden'. Wat zou het leven toch makkelijk zijn als iedereen Algemene Voorwaarden doorneemt, alvorens een dienst af te nemen bij een bedrijf.
 
Patremadre

Quote

warp95 schreef:
GoeienavondSmile

Mijn contract is in November stilzwijgend verlengd,mijn vrouwtje is hierover gaan bellen en wat blijkt dat we nu 41 euro p.m moeten gaan betalen i.p.v 24.95 maar dat is nooit bekend gemaakt aan ons,daarom ook internet geblokkeerd geweest een verschil van ong 15 eurie, kan dat zomaar??


Je hebt bij het aanvragen van het contract kortingen gekregen op je abonnement. Deze zijn een jaar geldig. Minimaal 1 maand voor de contract vervaldatum (de laatste dag van de maand waarin je verbinding is opgeleverd) laten verlengen voor een lager tarief of opzeggen. Het zal in je abonnementsvoorwaarden hebben gestaan die je hebt ontvangen in de annuleringsperiode (de 7 dagen nadat de aanvraag is verwerkt).

'Normale prijs: ...'
'De eerste 12 maanden betaalt u ....'

Kortom, dit is niet zomaar en zal duidelijk in de abonnementsvoorwaarden hebben gestaan.

Excuses als dit enigszins onvriendelijk overkomt, ik wist het even niet anders te formuleren.
 
Wanabo

Quote

Patremadre schreef:
Helaas zijn er aardig wat mensen die denken dat dit nu al van kracht is, wat nare situaties oplevert. Vooral negatieve uitingen richtingen de verschillende providers, omdat die zich zogenaamd 'niet aan de wet houden'. Wat zou het leven toch makkelijk zijn als iedereen Algemene Voorwaarden doorneemt, alvorens een dienst af te nemen bij een bedrijf.


Ok helder en naar tevredenheid uitgelegd. Wil alleen nog even reageren op het laatste stukje uit de quote. Het betreft hier namelijk (dankzij de opta) gewijzigde voorwaarden. Daarop kun je niet anticiperen 'alvorens een dienst af te nemen'. Wink Ik snap wat je bedoelt maar zo staat het er niet.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Patremadre

Quote

Wanabo schreef:

Quote

Patremadre schreef:
Helaas zijn er aardig wat mensen die denken dat dit nu al van kracht is, wat nare situaties oplevert. Vooral negatieve uitingen richtingen de verschillende providers, omdat die zich zogenaamd 'niet aan de wet houden'. Wat zou het leven toch makkelijk zijn als iedereen Algemene Voorwaarden doorneemt, alvorens een dienst af te nemen bij een bedrijf.


Ok helder en naar tevredenheid uitgelegd. Wil alleen nog even reageren op het laatste stukje uit de quote. Het betreft hier namelijk (dankzij de opta) gewijzigde voorwaarden. Daarop kun je niet anticiperen 'alvorens een dienst af te nemen'. Wink Ik snap wat je bedoelt maar zo staat het er niet.


Ik snap uiteraard de andere kant van het verhaal ook wel. Zowel de OPTA als de providers zijn niet altijd even duidelijk in wat zij naar de consument communiceren. In grote lijnen krijgt de consument enkel te horen: 'je mag per maand opzeggen'. Nu klopt dat deels wel en deels niet. Maar dit is eigenlijk ook meer een algemeen advies voor wie dan ook:

Lees de Algemene Voorwaarden van een bedrijf volledig door en focus niet enkel op een punt. Op die manier komt niemand voor verrassingen te staan Smile.
Gewijzigd door Patremadre op 22 mei 2009, 18:04
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe regelgeving opzegtermijn contracten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Nieuwe Online klant, tv werkt niet Algemeen : 6 17 aug 2016
Ik word geddost en wil nieuwe IP Helpdesk : 22 02 mei 2016
Beeld storing met nieuwe tv Digitale TV storing : 26 27 aug 2015
Nieuwe klant, geen internet , wel factuur Opleveringsproblemen : 7 22 jul 2015
Niet verzonden modem bij een nieuwe klant Opleveringsproblemen : 20 14 jul 2015
Advertentie