obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Laptops op livebox...
Fiep
Hallo allemaal,

Er zijn hier al meerdere onderwerpen over misschien, maar ik zie door de bomen het bos niet meer, en snap er werkelijk niks van!

Wij hebben hier thuis 1 vaste PC en een Livebox van Orange! Nu willen we 2 laptops erbij, en daar ook internet op! Kan dat via de Livebox!?

We willen wel graag draadloos internet op de laptops...

Wat moet ik hiervoor doen/aanschaffen/weten???

Khoop dat jullie me kunnen helpen!Wink
 
TCP_IP
Welkom Fiep,

Er zijn meerdere opties voor je 'probleem':

1. Je schaft Wifi set van Online aan (extra kaart voor in livebox en je krijgt er een USB dongle bij)

2. Je schaft een Accespoint aan

3. Je schaft een draadloze router aan

4. Als je nog een draadloze router hebt liggen kun je die configureren voor draadloos internet.


Wat is de beste optie qua kwaliteit/prijsverhouding?

Draadloze router Wink


Hoe configureer ik de hele boel?

Via dit forum als het zelf niet lukt Wink
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Fiep
Dank je wel voor je antwoord... ik heb dus een Router nodig... die sluit ik aan op de LiveBox en daar kunnen dan de laptops (draadloos) op worden aangesloten voor Internet!
 
TCP_IP
Klopt helemaal!
Ik moet er wel even bij zeggen dat het geen "Plug & play" is meteen. De router kun je het best als Accespoint configureren, vrij makkelijk in te stellen.

Het configureren duurt (als je weet wat je doet) circa 3 min. inclusief aansluiten. Met wat hulp en uitgebreide uitleg hoogstens een kwartiertje werk en wat geduld Wink

Laat maar weten wat je gaat doen en of je hulp nodig hebt.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Fiep
Neej okej dat snap ik!

Okej, dan ga ik dus op zoek naar een draadloze Router. Moet ik daarbij nog op speciale dingen letten, merken of andere dingen!? Of maakt dat allemaal niet zo heel erg veel uit!

Ps; bedankt voor je snelle antwoorden!!!
 
TCP_IP
Nou houd er rekening mee dat goedkoop ook vaak duurkoop is.

Sweex zou ik bijvoorbeeld persoonlijk nooit aanraden.

Router merken waar ik zelf zou voor gaan zijn:

Linksys
D-link
Netgear
Draytek

Van Linksys zelf ben ik persoonlijk voorstander. Hebben veel opties, goede ondersteuning en relatief makkelijk te beheren.
Zelf heb ik momenteel een Linksys WRT54G draaien met speciale software erop (firmware DD-WRT).

Succes met zoeken naar een router Wink
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Wanabo
Sitecom is naar mijn mening ook rommel, maar die was gelukkig ook niet genoemd!
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Laptops op livebox...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten : 3 21 jan 2015
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen : 3 19 dec 2012
Livebox vervangen door Thomson Thomson meer apparaten aansluiten : 11 20 sep 2012
Voorheen met Livebox wel, sinds Huawei werkt telefoonkiezer niet meer Algemeen : 4 29 mei 2012
Advertentie