obey-robots.txt
09 December 2016, 20:14
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Pff. Snelheid.

Ummelke
Hallo,

Ik zal maar meteen mijn probleem laten zien.

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 292 Kb
DownStream 500 Kb
Afname Dichtbij : 24.8 (dCool
Ver weg : 7.4 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 11 (dCool
Ver weg : 10 (dCool
HEC-teller 2343
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 35794
ES-teller van 1 dag 0

Kijk vooral naar mijn downstream!
Het rare is ook nog eens dat de livebox in de meterkast staat waar alles bij elkaar komt.

Help!

Groetjes,
Roy.
 
mesa57
Als de upstream lager dan 1000 is en je livebox nog goed is (voeding wil wel eens stuk gaan) dan is het zeker een lijnprobleem. Controleer echter eerst je eigen aansluiting !
 
TCP_IP
Upstream 292 Kb
DownStream 500 Kb
HEC-teller 2343
CRC-fouten 35794


Ja dit is niet al te best voor een ADSL2+ verbinding.
Vermeld eens welke symptomen je hebt opmerkt, zoals
-wegvallende verbinding
-slechte telefonie
-trage verbinding(maar dat is wel duidelijk)
-Varieren de waardes erg of niet?

Hoelang stond je livebox al aan bij deze waardes? Indien slechts 1 uur dan is het niet al te best gesteld met de livebox denk ik. Waar je aan kunt denken is een defecte adapter en/of brakke bekabeling.
In een aantal gevallen wil het probleem nog weleens in de wijkcentrale liggen, maar sluit dat eerst uit door thuis een en ander te doen.

Mocht het een defecte adapter zijn dan zal deze waarschijnlijk ook erg warm worden doordat voltages niet goed worden omgezet. Online kan je een nieuwe adapter opsturen, volgens mij zonder al te veel problemen.

Dus kort samengevat, probeer even een ander telefoonkabeltje tussen je ISRA en livebox en check je statistieken nog eens. Mocht niks helpen bel even Online op dat ze je een nieuwe adapter toesturen.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
dR3
Ummelke schreef:
Upstream 292 Kb
DownStream 500 Kb


Laat ie dit ook zien als je de adapter een tijdje uit het stopcontact laat? Wegvallende verbinding / telefonieproblemen kan ik me namelijk prima voorstellen bij zo´n brakke verbinding...
 
xetroc
gezien die crc fouten, lijkt me iets niet helemaal aan de haak ;p

al es gebeld met flappies van helpdesk ?
 
Ummelke
Ben ik weer.
Heb hem meerdere malen gereset, waardoor de upstream nu normaal lijkt. Maarja de downstream he!

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1012 Kb
DownStream 584 Kb
Afname Dichtbij : 24.7 (dCool
Ver weg : 7.3 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 6 (dCool
Ver weg : 10 (dCool
HEC-teller 2
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 9
ES-teller van 1 dag 0

Het gekke is dat ik de livebox eerst in de woonkamer had staan, dus niet bij het isra punt, en toen was de downstream hoger.
Zou het aan de bekabeling liggen dan? en welke zou ik dan moeten vervangen?
P.S - De internetverbinding, dus webpages bezoek loopt als een tiet. Geen problemen mee.
Aju!
Gewijzigd door Ummelke op 01 mei 2009, 18:40
 
Ummelke
TCP_IP schreef:
Upstream 292 Kb
DownStream 500 Kb
HEC-teller 2343
CRC-fouten 35794



Mocht het een defecte adapter zijn dan zal deze waarschijnlijk ook erg warm worden doordat voltages niet goed worden omgezet. Online kan je een nieuwe adapter opsturen, volgens mij zonder al te veel problemen.

.


En inderdaad. Net gebeld, en de adapter is idd warm, dus krijg ik een nieuwe.
Maar zou dat echt zoveel verschil uitmaken?
 
TCP_IP
Het zou de bekabeling kunnen zijn maar ik gok toch op een defecte adapter hoor.
Waarschijnlijk als adapter er even uit heeft gelegen zal internet redelijk zijn maar zal daarna ook flink gaan inzakken.
Ik zou toch even contact met helpdesk opnemen voor een nieuwe adapter, kan per mail (via online website) of telefonisch.

Mocht je kabels willen vervangen om toch even te proberen, dan moet je de kabel tussen ISRA en Livebox vervangen. Dit is een telefoonkabeltjes waarvan de uiteindes, de plugjes dus, vierkant en doorzichtig zijn.

120,TD5510
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
Ummelke
TCP_IP schreef:
Het zou de bekabeling kunnen zijn maar ik gok toch op een defecte adapter hoor.
Waarschijnlijk als adapter er even uit heeft gelegen zal internet redelijk zijn maar zal daarna ook flink gaan inzakken.
Ik zou toch even contact met helpdesk opnemen voor een nieuwe adapter, kan per mail (via online website) of telefonisch.

Mocht je kabels willen vervangen om toch even te proberen, dan moet je de kabel tussen ISRA en Livebox vervangen. Dit is een telefoonkabeltjes waarvan de uiteindes, de plugjes dus, vierkant en doorzichtig zijn.

120,TD5510


Tegelijk gepost zo te zienWink.
De beste man van Online hield me 15 min aan de praat en vroeg toen of de adapter warm was.
En ja hoor.

Ik zal updaten zodra ik de nieuwe adapter heb!

Alvast bedankt voor jullie hulp!
 
spatieman
in de meterkast, meteen bij het ISRA punt???
nou, dan hang er maar eens 10 meter telefoon kabel tussen, waarschijnlijk probleem opgelost..

maar aan de andere kant, je hebt NIET vertelt wat voor abbo je hebt..
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Pff. Snelheid.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Lage snelheid met Zyxel modem Algemeen 16 04 november 2016, 22:35
Meer snelheid, wijkcentrale? Snelheid 10 02 mei 2016, 13:55
Snelheid inperken? Huawei configuratie en problemen 61 15 november 2015, 12:10
ADSL download snelheid gezakt van 10Mb/s naar 1Mb/s Storing 16 05 oktober 2015, 01:15
snelheid gesmoord door online? Algemeen 9 09 juli 2015, 22:26
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Hans00:54:41
| Wanabo01:40:19
| SterkeJerke02:33:39
| jms31903:29:17
| gvmelle05:21:04
| MBroertjes05:40:20
| dutch flash09:02:34
| Franx11:50:05
| Lutz13:21:11
| Johan420:04:12
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.