obey-robots.txt
11 December 2016, 08:56
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

livebox zo instellen dat mn webserver te zien is

hans1953
Ik heb een iis server onder windowsxppro.
sinds kort heb ik een orange abbonnement met een livebox ik heb mn livebox direct aan de inkomende lijn hangen en vanaf mn serverpc gaat er een kabel naar een switch die de rest van de computers voorziet van internet.
Zonder die livebox kon ik gewoon van buitenaf op mn server komen( ik heb een domein naam gekoppeld aan mn ipadres) maar met die live box kom ik niet op mn server hoe moet ik de boel instellen om mn website aan de wereld kenbaar te maken?
Niet alleen zie ik mn web server van binnen mn netwerk niet maar van buitenaf kan ook niemand erop,
Ik heb poort 80 al opengezet op mn livebox, maar tot nu toe werkt niets, help, en graag op beginnersniveau alsjeblief ik kom er niet uit

Wanabo
Hoi hans,

Ik vermoed dat zodra je je eigen website probeert te benaderen het config scherm van de livebox of het wachtwoord gedeelte daarvan verschijnt.

Het probleem is dat je vanachter je livebox niet op je eigen website kunt kijken. Lastig! Maar met een truuk toch te omzeilen.

Stel een proxy in. proxy.wanadoo.nl:8080 Nu leid je alle internet verkeer om via deze proxy en kun je opeens wel je eigen webserver benaderen??

Graag een linkje op je website!! Wink

Zie Plaats een link naar Forum Orange! onderaan
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

hans1953
ok maar hoe stel ik dan een proxy sever in?

johnEnschede
Heb je binnen de firewall (Livebox) poortnummer 80 geforwarded naar het IP adres waar je webserver 'draait' en mogelijk de firewall op de webserver ingesteld zodanig, dat poortnummer 80 openstaat?
Geef van buitenaf eens in telnet <IP nummer livebox> 80
Gewijzigd door johnEnschede op 29 juli 2006, 09:46

hans1953
hoe doe je dat dat forwarden ik heb wel die port opengezet ?

johnEnschede
hans1953 schreef:
hoe doe je dat dat forwarden ik heb wel die port opengezet ?

Ga naar configuratiescherm livebox dmv http://192.168.1.1 oid, vervolgens ga je naar tabblad firewall->add

Vul het volgende in:

Servername: bv WEB
Access activated: Yes
Protocol : TCP
Port from : 80
To: 80
Local IP address : local adress van je webserver

Klik op apply->now->save

Nu zal de firewall alle verzoeken van buitenaf op poortnummer 80 forwarden naar jou 'interne' webserver.

darkfader
Je kunt het helaas zelf moeilijk testen omdat je dan de livebox configuratie te zien krijgt. Je kunt dit oplossen met bijv een proxy of als je alleen wilt testen of het werkt kun je http://validator.w3.org/ proberen en de source-code laten zien.
Waarschijnlijk kun je met wat geklooi ook een IP alias maken op de server.

wrn
Ik heb hetzelfde probleem; ik wil een webserver draaien achter mijn livebox, maar heb geen toegang van buitenaf. De hierboven beschreven oplossing lijkt voor mij niet te werken Sad

Het (lokale) IP adres van mijn livebox is 192.168.1.1. Het Ip adres van mijn web server is 192.168.1.15. Ik heb in het menu "firewall" een entry gemaakt voor port 80 met het IP adres van mijn webserver (volgens bovenstaande methode). Zou dit voldoende moeten zijn om de webserver van buiten mijn netwerk te kunnen bereiken?

Wanabo
Zie 2e post!
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

wrn
Ik heb alle bovenstaande stappen geprobeerd, maar zelfs als ik een proxy gebruik kan ik mijn webserver niet bereiken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'livebox zo instellen dat mn webserver te zien is', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
In-game kan ik anderen zien bewegen maar zelf kan ik dat soms niet Storing 4 14 oktober 2016, 20:40
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen 4 10 augustus 2016, 15:48
Fritzbox 7390 online telefonie instellen lukt niet. Eigen modem configuratie en problemen 9 08 juli 2016, 22:28
Asus dsl n66u instellen voor online adsl extra Eigen modem configuratie en problemen 3 20 mei 2016, 23:43
utorrent poort instellen op zyxel vmg8324-b10a Zyxel configuratie en problemen 7 18 februari 2016, 23:28
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| muisje00:29:42
| vdbits06:40:53
| Wanabo09:38:30
| Carlovanlent11:27:06
| Matthy Alblas13:43:40
| ronald schuit14:11:48
| famcai14:45:51
| cdb19:25:04
| peukevreugd21:51:05
| johan32421:51:59
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.