obey-robots.txt
09 December 2016, 18:18
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep ADSL VDSL Livebox Huawei internet telefonie » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Probleem bij 2 pc's tegelijk online

bibi
Al een hele tijd hebben we 2 pc's die allebei via Wifi (via livebox) op het internet zitten. Dit is altijd goed gegaan. Maar sinds kort hebben we een probleem wanneer deze pc's tegelijk op het internet zitten. Bij één van de 2 valt dan de verbinding weg. Het lijkt alsof alles goed is (status = connected and signal strength = excellent) maar internet doet het niet. Hij (internet explorer) probeert verbinding te maken maar komt uiteindelijk met de melding 'cannot display the webpage'. Ook outlook doet het niet.

Het vreemde is dat dit nooit een probleem geweest is en naar mijn weten hebben we niets veranderd. Het is ook niet zo dat de ene pc bv vreselijk aan het downloaden is ofzo.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn en hoe dit opgelost kan worden?

Alvast bedankt!

Bibi

edit mod: Dubbel topic verwijderd
Gewijzigd door TCP_IP op 15 mei 2009, 18:45

TCP_IP
Kan me 2 dingen bedenken:

1. Een ander netwerk stoort op die van jou. Kan dus zo zijn dat je buurman ook een draadloze router heeft gekocht waarvan het draadloze signaal op hetzelfde kanaal uitzend op die van jou. Je buurman kan dus ook zelfde problemen hebben.
In dat geval download het programma Netstumbler en installeer het op je PC. Start het programma en kijk eens welke buren op welk kanaal zitten en waar je zelf op zit.
Op je livebox configuratie pagina kun je het kanaal wijzigen van je Livebox.

Open Internet Explorer en ga naar (of klik op de link)
192.168.1.1

Ga naar het tabblad 'draadloos' en onderin staat kanaal, wijzig deze naar een vrij kanaal wat je met Netstumbler hebt gezien.

2.
Brakke DSN, in dat geval kun je OpenDNS instellen op je PC.
Heb hier nog een handleiding ervoor, klik op de link:

HOWTO Opendns instellen

http://www.netstumbler.com/downloads/
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

erwinvos
Kan me moeilijk indenken dat de DNS ineens omver valt

Even resumé
- je hebt sinds kort het probleem
- wanneer je beide draadloos hebt valt 1 van de 2 uit. dit kan verschillend zijn
- als je de ene uitzet, werkt de andere dus wel weer.

Vragen van mijn kant:
- Wat zijn de beide ipadressen van beide pc's op het moment dat er één uitvalt? (start - uitvoeren - cmd)
- wat gebeurt er als je de pc die draadloos is en niet werkt, gedraad maakt. heb je dan wel een verbinding?
- op de pc waar je geen verbinding hebt, kun je dan wel via een cmd (start - uitvoeren - cmd) bijv. www.google.nl pingen.
- is de verbinding gelijk weg of na een poosje

Misschien dat we met je informatie de oorzaak kunnen achterhalen
Voorheen Online, nu Ziggo met een 10Mbit abonnement

TCP_IP
Nee ja is ook wel zo, verwacht ook niet meteen dat DNS het probleem is maar zorgt wel voor traag ladende pagina's.
Eventueel kan de proxy van online nog gebruikt worden:
proxy.online.nl op poort 8080

Toch gok ik op een storend draadloos netwerk.

Offtopic

Erwin zit je trouwens ook in de IT ?

bibi
Bedankt voor alle antwoorden. Ik had gisteren, nadat ik wat op dit forum had rond gekeken, al voor een ander kanaal gekozen. Daarna nog een tijdje beide pc's aangehad, en geen probleem. Heb dus goede hoop dat het hiermee opgelost is, maar weet het nog niet zeker.

Even wat antwoorden op de vragen die jullie stelden:

- Erwin, jij schrijft "als je de ene uitzet, werkt de andere dus wel weer". Zo is het niet precies. De ene blijft gewoon werken en de andere niet. Ik hoef die andere dus niet uit te zetten. Het is verschillend welke van de 2 blijft werken, de ene keer de één, de andere keer de ander.
- Op je overige vragen kan ik je nu geen antwoord geven omdat ik op dit moment het probleem dus niet heb.

Mocht het probleem zich weer voordoen, dan ga ik dit uiteraard meteen allemaal checken.
Bedankt zover!

erwinvos
TCP_IP schreef:
Offtopic

Erwin zit je trouwens ook in de IT ?

klopt TCP, ik werk inderdaad in de IT. Jij ook volgens mij, of een erg goede hobbyist :-)

bibi
Helaas, het probleem is er weer...
Ik heb nu Stumbler geinstalleerd en zie dat de halve straat op kanaal 6 zit, het kanaal waar ik voor gekozen had. Maar gisteren had ik hem eerst van 10 naar 9 gezet, waarna het probleem nog steeds optrad. Daarna dus naar 6 gezet en dat ging een tijdje goed, tot nu dus.

Dan nu de antwoorden op de vragen:
- Wat zijn de beide ipadressen van beide pc's op het moment dat er één uitvalt? (start - uitvoeren - cmd)
=> Ik weet het niet. start - uitvoeren -cmd geeft mij nog niet het ip-adres. Ik heb daarna ipconfig uitgevoerd maar dan zie ik zoveel ip-adressen en ik weet niet om welke het gaat. Wat heb je er trouwens aan om dit te weten?

- wat gebeurt er als je de pc die draadloos is en niet werkt, gedraad maakt. heb je dan wel een verbinding?
=> weet ik niet goed. Heb de kabel erin geplugd maar nu zeurt-ie dat-ie nieuwe hardware heeft gevonden en wil-ie stuurprogramma's installeren alleen hij kan de stuurprogramma's niet vinden. Op zich gek want deze pc heeft eerst (voordat ik wifi had) via een kabeltje aangesloten gezeten op de livebox.

- op de pc waar je geen verbinding hebt, kun je dan wel via een cmd (start - uitvoeren - cmd) bijv. www.google.nl pingen.
=> nee, ik kan ook niet www.google.nl pingen (geeft een melding dat-ie de host niet kan vinden)

=> nee, de verbinding is niet gelijk weg maar na een poosje. De ene keer duurt het wat langer dan de andere keer.

Ik ga nu nog even een andere kanaal proberen maar heb weinig hoop dat dit gaat helpen. Kan ik elk willekeurig kanaal kiezen? Ik hoop dat jullie nog andere tips voor me hebben.

bibi
Helaas, het probleem is er weer...
Ik heb nu Stumbler geinstalleerd en zie dat de halve straat op kanaal 6 zit, het kanaal waar ik voor gekozen had. Maar gisteren had ik hem eerst van 10 naar 9 gezet, waarna het probleem nog steeds optrad. Daarna dus naar 6 gezet en dat ging een tijdje goed, tot nu dus.

=> Ik weet het niet. start - uitvoeren -cmd geeft mij nog niet het ip-adres. Ik heb daarna ipconfig uitgevoerd maar dan zie ik zoveel ip-adressen en ik weet niet om welke het gaat. Wat heb je er trouwens aan om dit te weten?

=> weet ik niet goed. Heb de kabel erin geplugd maar nu zeurt-ie dat-ie nieuwe hardware heeft gevonden en wil-ie stuurprogramma's installeren alleen hij kan de stuurprogramma's niet vinden. Op zich gek want deze pc heeft eerst (voordat ik wifi had) via een kabeltje aangesloten gezeten op de livebox.
Dit zorgde er trouwens wel voor dat-ie het op m'n andere pc ook niet meer deed. Zodra ik die kabel er weer uittrok, had ik weer internet op die 2e pc (niet op die eerste dus)

=> nee, ik kan ook niet www.google.nl pingen (geeft een melding dat-ie de host niet kan vinden)

=> nee, de verbinding is niet gelijk weg maar na een poosje. De ene keer duurt het wat langer dan de andere keer.

Ik ga nu nog even een andere kanaal proberen maar heb weinig hoop dat dit gaat helpen. Kan ik elk willekeurig kanaal kiezen? Ik hoop dat jullie nog andere tips voor me hebben.

TCP_IP
Kan ik elk willekeurig kanaal kiezen?

Beste is om een vrij kanaal te kiezen, welke kanalen zijn allemaal bezet?

klopt TCP, ik werk inderdaad in de IT. Jij ook volgens mij, of een erg goede hobbyist :-)

Hehe had ik het toch goed. Als programmeur/systeembeheerder? Ja zit zelf ook in de IT inderdaad.
Gewijzigd door TCP_IP op 16 mei 2009, 13:55

erwinvos
bibi schreef:

Dit zorgde er trouwens wel voor dat-ie het op m'n andere pc ook niet meer deed. Zodra ik die kabel er weer uittrok, had ik weer internet op die 2e pc (niet op die eerste dus)

Je moet de "Ethernet-adapter draadloze internet verbinding hebben" Waarom ik dit graag wil weten. Of het ipadres nog gelijk is aan de range waarin je ip valt of dat het een ander ip adres geworden is.

Je 2de antwoordt laat me denken dat er iets met de configuratie van je LB aan de hand is. Want uit je antwoordt maak ik op dat of je nu draadloos of gedraad bent, je de verbinding bij een 2de connectie verliest. Heb je al een Hard reset uitgevoerd, want ik denk dat je LB op de hobbel is.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Probleem bij 2 pc's tegelijk online', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Probleem: Hoe voeg ik VoIP Gegevens/Instellingen toe? Zyxel configuratie en problemen 30 06 december 2016, 09:36
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen 154 30 november 2016, 20:16
Beperkte houdbaarheid opnames Online.nl Algemeen 2 30 november 2016, 18:51
ASUS router in bridge met Online Zyxel modem Zyxel meer apparaten aansluiten 14 14 november 2016, 19:16
Overstappen naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel 16 07 november 2016, 19:42
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SterkeJerke00:37:25
| Wanabo01:14:51
| jms31901:33:03
| Hans01:34:58
| gvmelle03:24:50
| MBroertjes03:44:06
| dutch flash07:06:20
| Franx09:53:51
| Lutz11:24:57
| Johan418:07:58
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.