obey-robots.txt
06 December 2016, 20:44
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Uitval verbinding Livebox

dvanduijn
Wij hebben al jaren een Livebox eerst Wanadoo toen Orange en nu Online. Sinds kort hebben we problemen met de verbinding. De Livebox staat beneden vlak bij de binnenkomende telefoonkabel. Er loopt een kabel naar boven waar eerst een goedkope router stond, maar de verbinding viel steeds weg. Klantenservice gebeld en die adviseerde een goede router te kopen. Nu heb ik deze router aangeschaft: http://www.gaming-router.com/ Er staan via die router vier PC's aangesloten met bekabeling en twee laptops draadloos. Bij de PC's die bedraad zijn verbonden met de router valt de verbinding om de drie minuten weg. Ik heb de Livebox al diverse malen ge-reset en ook de router, maar het probleem is nog steeds niet weg. Kan iemand mij misschien helpen?
 
TCP_IP
Welkom op dit forum dvanduijn,

Zo te lezen is je livebox ook al enkele jaartjes uit. Zou je misschien je ADSL statistieken willen posten? Eens kijken of we daar iets uit kunnen afleiden.

Deze kun je als volgt vinden:

Internet Explorer openen
adres balk leeghalen
vul in 192.168.1.1 (of klik op link)
kom je op de liveboxpagina
klik op geavanceerd
ga naar statistieken en klik op 'adsl statistieken'

(username/password is beide admin)
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
dvanduijn
Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 13332 Kb
Afname Dichtbij : 25.4 (dCool
Ver weg : 7.5 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 10 (dCool
Ver weg : 12 (dCool
HEC-teller 33
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 4
ES-teller van 1 dag 0
 
TCP_IP
Die statistieken zien er eigenlijk best wel netjes uit !
Was hierbij livebox net gereset of stond deze al ff aan ?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
dvanduijn
TCP_IP schreef:
Die statistieken zien er eigenlijk best wel netjes uit !
Was hierbij livebox net gereset of stond deze al ff aan ?

Die stond al ff aan...
 
TCP_IP
Als je een PC rechtstreeks op de livebox aansluit met netwerkkabel, valt je verbinding dan ook weg?
En is je liveboxpagina dan nog te bereiken (192.168.1.1)
En welke lampjes branden en nog op je livebox op moment dat het wegvalt?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
dvanduijn
TCP_IP schreef:
Als je een PC rechtstreeks op de livebox aansluit met netwerkkabel, valt je verbinding dan ook weg?
En is je liveboxpagina dan nog te bereiken (192.168.1.1)
En welke lampjes branden en nog op je livebox op moment dat het wegvalt?

De Livebox hangt in de kelder op een lastig punt, dus dat is moeilijk te bekijken, waar denk jij dat het aan zou kunnen liggen dan? Ik denk niet dat de Livebox zelf kapot is....
 
TCP_IP
Zat te denken aan een brakke ethernetpoort op je livebox.
Maar boven heb je toch een router staan die met een netwerkkabel die verbonden is met je livebox?
haal die kabel eens uit je router en sluit die aan op een PC of laptop.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
dvanduijn
TCP_IP schreef:
Zat te denken aan een brakke ethernetpoort op je livebox.
Maar boven heb je toch een router staan die met een netwerkkabel die verbonden is met je livebox?
haal die kabel eens uit je router en sluit die aan op een PC of laptop.

Dan doet ie het wel goed, ik denk zelf dat het met de instellingen vd Livebox en de router te maken heeft...
 
TCP_IP
Het lijkt me een goede optie om dan je routers als accespoint in te stellen als dit goed werkt.

Basisinstellingen:

LAN IP wijzigen naar bijv. 192.168.1.200

DHCP uitschakelen

Netwerkkabel niet in de WAN poort maar in 1 van de LAN poorten van je routers plaatsen
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Uitval verbinding Livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Fritz!Box 7390 Krijgt geen verbinding Algemeen 48 20 november 2016, 15:07
Verbinding timed out Storing 23 11 november 2016, 18:21
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen 14 10 november 2016, 17:06
Wegvallende verbinding Storing 2 24 oktober 2016, 14:58
Verbinding valt Storing 8 15 september 2016, 09:25
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| ekhhorlings00:39:07
| Lutz00:46:17
| mRcan02:10:35
| dutch flash02:27:00
| Memooh02:59:55
| Wanabo04:35:35
| Ano06:01:55
| dutch106:52:34
| Tiger07:32:53
| earlgrey7207:43:22
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?