obey-robots.txt
08 December 2016, 06:53
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

xbox360 live (nat settings)

Misticriver92
hallo . ik heb hulp nodig met het veranderen van mijn nat settings op mijn livebox ik heb echt geen flauw idee hoe ik dit moet doen aangezien ik een livebox heb met daarop een hub( met 8 poorten ) dus geen router.

sinds een tijdje staat mn xbox ineens op moderated en ik wil die graag terug naar open veranderen . kan niet meer op live komen bij mijn vrienden zo en al die engelse uitleg snap ik ook niet echt op andere sites :S

TCP_IP
Welkom op dit forum MisticRiver92,

Welke poorten moet je forwarden?

Ik zou eerst je livebox eens goed resetten (fabrieksinstellingen) en daarna portforwards erin zetten.

Open dan een browser en ga naar 192.168.1.1
Klik op Firewall en maak daar je portforward aan.

Hier een voorbeeld:

firewall4yo

Bij 'van poort' 'tot poort' voer je zelfde poortnummer in, IP adres moet die van je XBOX zijn.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

Misticriver92
als ik dat doe dan doen de andere computers enz op het netwerk wel nog ? mijn moeder werkt namelijk thuis. en er mag nix misgaan
Gewijzigd door Misticriver92 op 04 juni 2009, 14:50

TCP_IP
Dat weet ik natuurlijk niet zeker, ik weet niet wat de huidige instellingen zijn van je livebox.
Heeft je moeder instellingen moeten doen in de livebox of gebruikt ze alleen maar het internet?

Verzamel eerst wat gegevens van wat je nodig hebt.

1. Welke poorten moet je forwarden?

2. Word er gebruik gemaakt van WiFi (draadloos)? Dan zullen de computers zich na de reset opnieuw moeten aanmelden bij je livebox.

Je had het over een Engelse uitleg, post eens een link. Misschien dat ik of iemand anders er iets begrijpelijks van kan maken.

erwinvos
Misticriver92 schreef:
als ik dat doe dan doen de andere computers enz op het netwerk wel nog ? mijn moeder werkt namelijk thuis. en er mag nix misgaan

Ik heb zelf een xbox 1 en die heb ik verbonden met mijn netwerk (intern), dus niet naar buiten toe.
Op het moment dat je een verbinding hebt met de pc waar je een VPN connectie hebt, zul je deze verliezen.
Dus als je bijv een film aan het kijken bent via de "VPN" pc, ben je die dus kwijt, aangezien de VPN een ander IP adres heeft.
Ga je echter online via de LiveBox en je doet het via Port Forwording zoals TCP aangeeft, ga je via poort xx naar buiten toe. Dit houdt in dat er niets gebeurt met het ip adres van je moeder, dus haar connectie verliest ze niet. Zolang zij via de LB naar het internet kan verbinden, heb jij geen probleem. Belangrijk dus dat je het adres van je XBOX als forward opgeeft met een bepaalde poort daaraan gekoppeld
Voorheen Online, nu Ziggo met een 10Mbit abonnement

Misticriver92
maakt het dan trouwens ook uit dat ik de stekker (van internet) telkens eruit en in doe ? aangezien we maar 1 kabel naar zolder hebben en ik daar mijn xbox en pc heb staan ( mag maar 1 kabel ook naar boven ) en we hebben ook geen wifi alles via kabels

Misticriver92
net op livebox ingelogt en als ik dan naar firewall ga kan ik nergens een portforwarding zie / doen .
kan wel bij nat interfaces ( een hele lijst met dingen die je kan activeren en deactiveren ) dingen veranderen :S

TCP_IP
Hier maak je portforwards, klik op toevoegen.

naamloosow1

rrozema
Misticriver92 schreef:
maakt het dan trouwens ook uit dat ik de stekker (van internet) telkens eruit en in doe ? aangezien we maar 1 kabel naar zolder hebben en ik daar mijn xbox en pc heb staan ( mag maar 1 kabel ook naar boven ) en we hebben ook geen wifi alles via kabels

Ja, dat maakt wel uit.Weliswaar wordt na korte tijd de routering wel weer bijgewerkt, maar door de stekker om te steken zorg je er voor dat je netwerk steeds verandert, dat moet telkens 'ontdekt' en doorgegeven worden. Dat kan soms een minuutje duren. Bovendien is het niet goed voor de contacten van je router en voor de kabel zelf om iedere keer in en uit gestoken te worden (hoogstwaarschijnlijk is het lipje al van je kabel afgebroken, of heb ik ongelijk?). Ik zou zeggen: koop een switch van +- 10 euro plus een extra netwerk kabel en zorg daarmee dat je je kabels niet meer hoeft om te steken.

Misticriver92
mag maar 1 kabel naar zolder hebben liggen . en moet em ook elke dag weer weghalen omdat die midden door de kamer ligt dan ( mag hem niet wegwerke van ouders.)

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'xbox360 live (nat settings)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
live tv op pc Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? 27 12 augustus 2016, 14:43
oplossing huawei HG655d / xbox live nat verbinding Huawei configuratie en problemen 20 20 oktober 2014, 06:58
wd live book koppelen Huawei configuratie en problemen 3 20 maart 2013, 11:03
Live pauzeren lukt niet Klacht over Online 16 03 juli 2012, 11:57
Thomson TG712 en XBOX360 Thomson meer apparaten aansluiten 51 15 december 2011, 15:29
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| dutch flash06:17:20
| Ronsworld07:47:31
| earlgrey7209:10:58
| Hans09:56:23
| Wanabo10:11:55
| Ano10:26:30
| dutch113:08:50
| RichieB13:55:07
| Memooh18:42:04
| Tiger 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.