obey-robots.txt
09 December 2016, 20:17
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Verlenging ADSL Extra + Telefonie Totaal

OnlineBagger
Ben telefonisch benaderd door Online voor een verlenging van 1 jaar van mijn huidige abonnement, ADSL Extra + Telefonie Totaal. Dit voor hun nieuwe tarief van €30,-.
Heb aan de telefoniste gezegd dat ik hier even over na wou denken en of ik dit ook online kon afsluiten, zij vertelde mij toen dat ik het niet online kon afsluiten maar alleen nu telefonisch. Daarbij vertellende dat ik een brief zou thuis krijgen met hetgeen telefonisch zou worden overeengekomen en dat ik dan binnen 7 werkdagen nog kon afzien van de verlenging. Ben hier dus op in gegaan en ben telefonisch akkoord gegaan.
Tot mijn grote verbazing kwam die brief, zoals afgesproken, maar niet. Nu naar tig mailtjes naar Online betreffende de brief delen zij doodleuk mee dat ik er gewoon aan vastzit want er is geen bedenktijd van 7 werkdagen bij een verlenging.
Kan dit zomaar? En is het waar wat zij vertellen?

Tevens kom ik erachter via Mijn Online dat mijn ADSL Extra abonnement ingaat op 1 juli 2009 en mijn Telefonie Totaal abonnement pas op 1 december 2009, dit kan toch niet. Ze zijn ongeveer drie jaar geleden tegelijkertijd afgenomen.
Weet iemand raad?

Alvast bedankt!

TCP_IP
Welkom op dit forum OnlineBagger,

Waar zit het probleem precies in?

Had je liever afgezien van deze verlenging?
Of gaat het om het principe dat je had kunnen afzien maar dat die mogelijkheid je niet is gegeven?

Een verlenging word inderdaad telefonisch afgesloten, ik weet niet zeker of de koop-op-afstand wet hier op van toepassing is.

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

OnlineBagger
Het probleem is dat Online zijn afspraken niet nakomt, ik wou namelijk zoals ook telefonisch is besproken 7 werkdagen bedenktijd om mij verder te verdiepen. Ook omdat per 1 juli 2009 wijzigingen worden doorgevoerd.

Zoals de zaken nu gaan zie ik zeker van de verlenging af, vindt het niet normaal hoe Online met zijn vaste klanten omgaat.

Jammer, was altijd een tevreden klant (vanaf Wanadoo tijd).

TCP_IP
Ik weet alleen niet of dat nog wel mogelijk is wat betreft die verlenging, je hebt telefonisch er nog één jaar erbij genomen zeg maar.

1 juli gaat de wet in dat je dan per maand kan opzeggen maar dat is alleen als je er al één jaar op hebt zitten en wanneer het 'stilzwijgend' verlengd is. Je hebt nu telefonisch min of meer een nieuw contract afgesloten dus je valt daar niet onder.

OnlineBagger
Maar indien er telefonisch een nieuw contract wordt afgesloten heb je een bedenktijd van 7 werkdagen volgens de wet Koop op Afstand. Dit zal schriftelijk moeten worden medegedeeld door de verkoper, dit is tot op heden nog niet gebeurd.

Heb het vraagstuk ook al neergelegd bij enkele andere partijen als Tros Radar en Consumentenbond.

Afwachten dus.

TCP_IP
Heb je inderdaad gelijk in, ja ik ben wel benieuwd hoe dit gaat aflopen dan.

Wens je in ieder geval veel succes.

OnlineBagger
Even ter aanvulling, heb contact gehad met de ConsuWijzer van de Overheid. Zij geven aan dat ik in mijn recht sta, had namelijk een brief moeten ontvangen van Online. De verlenging is namelijk met een gewijzigde prijs en daarom een nieuw contract.
Moet nu een aangetekende brief sturen naar Online dat ik van de verlenging afzie, volgens de ConsuWijzer sta ik in mijn recht!

TCP_IP
Sta je ook, nou mooi dat je in ieder geval niet alleen staat hierin.

Ben alleen bang dat er zometeen een discussie komt dat er wel een brief is verstuurd maar niet aangekomen.

OnlineBagger
Discussie van brief zal niet kunnen. Online zal moeten aantonen dat deze brief door mij is ontvangen. Zij hadden dus een aangetekende brief moeten sturen om dit te kunnen aantonen. Er is totaal geen brief verstuurd dus zullen ze niets kunnen aantonen.

TCP_IP
Zit wat in.

Word dus even afwachten.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verlenging ADSL Extra + Telefonie Totaal', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten 8 07 december 2016, 23:05
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen 154 30 november 2016, 20:16
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen 4 10 augustus 2016, 15:48
Fritzbox 7390 online telefonie instellen lukt niet. Eigen modem configuratie en problemen 9 08 juli 2016, 22:28
Asus dsl n66u instellen voor online adsl extra Eigen modem configuratie en problemen 3 20 mei 2016, 23:43
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Hans00:57:24
| Wanabo01:43:02
| SterkeJerke02:36:22
| jms31903:32:00
| gvmelle05:23:47
| MBroertjes05:43:03
| dutch flash09:05:17
| Franx11:52:48
| Lutz13:23:54
| Johan420:06:55
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.