obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Mijn Modem!
headbanger
Beste online mods/geleerden :-)

Ik zou graag in willen loggen op mijn modem ik gebruiken een Speedtouch 706 (niet de draadloze versie).
Maar als ik dan intyp http://192.168.1.254 krijg ik dat ik een gebruikersnaam en passwoord moet invullen dit had ik eerder nooit. ik heb ook niks aangemaakt.
ik heb geprobeerd om mijn modem te resetten maar ik weet niet zeker of het gelukt is want ik krijg nog steeds dat ik iets moet invullen....
Kan iemand mij precies uitleggen hoe ik moet resetten of hoe ik dit anders moet aanpakken?

Help wie helpt mij????????????
 
TCP_IP
Toevallig onlangs vaker gelezen dat de speedtouch plots beveiligd is. Vermoed een door Online aangeleverde firmware update.

Probeer eens de standaard gebruikersnamen/wachtwoorden als:

admin / admin (probeer met en zonder hoofdletters en combinaties)

admin / 1234

administrator / admin (met en zonder hoofdletters)

administrator / 1234

/ admin (en vice versa)

/ (gewoon enter dus)

root / 1234

root /


* Ik heb een omweg gevonden wat goed zou kunnen werken maar is wel iets voor de meer geavanceerder gebruikers.
Ik quote uit een ander forum:

Quote


Onder [mlpuser.ini] moet de volgende regel bijzetten via copy/paste:

add name=rootuser password=_CYP_0b180078d994cb2b5ed89d7ce8e7eea2 role=root hash2=4ff65b68acecea198d63378b4313e1a9

De naam is rootuser wachtwoord is su.


Hiermee maak je een Superuser aan(SU) die volledige rechten heeft in het modem via het de .ini file. (zie het maar als een configuratiebestand). Heb je geen idee wat een .ini file uberhaupt is begin hier dan niet aan maar experimenteer met wachtwoorden en gebruikersnamen.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
postvoordennis
Vaag, er zit nu inderdaad een wachtwoord op terwijl dit voorheen niet was. Je logde dan automatisch in...

Ik kwam erachter doordat mijn download snelheid WEER tussen de 200/300kb was terwijl ik normaal 1,4mb download.

Ik heb m'n linksys wrt160n V2 losgekoppeld, copmputer opnieuw gestart en nu weer de normale snelheid. Vraag me toch af waaraan dit ligt? Tijden geen last van gehad.

(werkt nu overigens weer perfect, linksys ingeschakeld en werkt alsnog snel)
 
TCP_IP
Moest je wel een gebruikersnaam en wachtwoord invullen dan? Zo ja, welke?

Mocht het weer gebeuren dat je download zo laag is meld dan even en post je statistieken. Als het kan in je eigen topic of een nieuw topic starten, makkelijker troubleshooten op die manier.
Dit was je topic: Nat 3 naar NAT 2 (of 1)
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
headbanger
Mijn moeder wou GTST zien op uitzending gemist maar het streamt of hoe dat heet werkt niet goed na 5 sec staat hij stil en na een 1 sec gaat hij weer verder op beide computers is dit in eens zo?
rara hoe kan dit?

Ik gebruik overigens ONLINE.
 
TCP_IP
Ja na 5 sec. begint ie te bufferen. Dus dan haalt ie data binnen totdat ie weer wat kan afspelen. De datastream word dus onderbroken.

Hoe ben je verbonden met je modem?
Zet ook eens een ping aan naar uitzendinggemist.nl, kijk eens of je time-outs krijgt.

Ga naar start >> uitvoeren en typ daar in 'cmd'
Er opent dan een zwart DOS venster, typ daar in:



ping www.uitzendinggemist.nl -t

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Sille
Volgens mij was dat :
username: Administrator
wachtwoord:
 
Sille
Dan zou ik Online even bellen...
 
headbanger

Quote

wgdejong schreef:

Quote

Sille schreef:
Volgens mij was dat :
username: Administrator
wachtwoord:


Ook al geprobeerd maar werkt ook niet Frown




Reset werkte bij mij ik had hetzelfde probleem!!!!!!!!!!


Edit mod: TCP_IP, Zulke grote letters word als (onnodig) schreeuwen gezien, tekst aangepast.
Gewijzigd door TCP_IP op 25 juni 2009, 17:12
 
michel7564
zelfde probleem hier modem blokkeert ineens geforwarde poorten en kom er niet meer op ingelogd heb ineens een gebruikersnaam en w8woord nodig(die nooit ingesteld zijn geworden).
en nog leuker als je hem reset door een pinnetje aan de achterkant in te drukken dan kom je er in eerste instantie zonder w8woord weer in en nog geen 5 minuten later begint het hele probleem weer opnieuw.

iemand suggesties dan hoor ik het graag
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Mijn Modem!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Advertentie