obey-robots.txt
11 December 2016, 08:55
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken

DTMF versturen via Livebox?

rene7220
Ok, Deze vraag gaat nu eens niet over nummerherkinning via
DTMF, maar over het omgekeerde: kan je via de Livebox (met
VoIP telefonie via Orange, niet KPN) DTMF toontjes versturen?

Ik gebruik een Siemens Gigaset 3000, nooit problemen mee
gehad en nummerherkenning via de Livebox werkt prima.

Ik wilde vandaag mijn nieuwe creditcard activeren, en moest
daarvoor telefonisch contact zoeken met Interpay.
De Interpay computer accepteerde de door mij ingetoetste
nummers met geen mogelijkheid. Via mijn mobiele telefoontje
lukte het wel, maar niet via mijn Siemens telefoon op de Livebox.

Als ik echter bv. de Orange helpdesk bel en mijn klantnummer
in moet toetsen, werkt dit WEL!

Voor de aardigheid eens even vanaf de Siemens/Livebox
naar een gewone analoge lijn gebeld. Als de verbinding tot
stand is gekomen, en ik ga luistenren op de analoge lijn
hoe DTMF toontjes die ik intoets op de Siemens klinken, dan
hoor ik bij iedere toets twee hele korte biepjes, in plaats van
één wat langere toon. Dat klopt dus niet.

Heeft iemand hier ervaring mee? Kan je uberhaupt DTMF versturen
via de Livebox? Beschouwt de Livebox soms alles wat over VoIP
gaat als spraak, en worden DTMF toontjes door de compressie
verminkt? Is mijn Gigaset niet compatible?
 
rene7220
Even een update:

Met een andere telefoontoestel (Profoon) heb ik precies hetzelfde probleem, het lijkt dus niet aan de Siemens Gigaset te liggen.

Inmiddels de Orange helpdesk gebeld, en het intoetsen
van mijn klantnummer blijkt nu ook al niet meer te werken.
Heeft het dan misschien met de laatste firmware update
(nu 3202WNLB_222026) van de Livebox te maken?

De helpdesk suggereerde dat de firmware update niet goed
was gegaan, ik heb het modem inmiddels teruggebracht naar
de default factory settings en opnieuw gestart. Dat blijkt niet te
helpen. Verder was dit probleem onbekend bij de helpdesk.
 
Richard
Misschien inderdaad een LB probleem. Ik heb geen problemen met het benutten van DTMF toetsen, om bijv. het keuzemenu van het UWV te gebruiken etc.

Greetings, Richard.
 
rene7220
Thanks. Zou inderdaad aan de Livebox kunnen liggen,
maar ik voel er weinig voor om dat ding nog een keer
om te ruilen. Dan krijg ik weer een ander IP adres, en
dat geeft heel veel rompslomp.

Wat ook vreemd is: als ik mijn eigen toestel van buitenaf
bel, en op het andere toestel toetsen indruk, hoor ik ook
geen DTMF tonen. De Livebox laat dus in twee richtingen
geen DTMF tonen door.
 
Richard
Een nieuw ip kan veel rompslomp geven dat klopt inderdaad. Maar als het 2 richtingen uit niet werkt, dan verhoogt dat toch mijn vermoeden dat het probleem inderdaad aan de Livebox ligt.
Misschien inderdaad dat de firmware update niet helemaal lekker is gegaan. Ik weet niet uit mijn hoofd of je die misschien handmatig nog een keer kunt doen door hem te downloaden op je hd. Eerst ging dat wel, daar kan misschien nog wel een collega je antwoord op geven.

Als dat echter niet helpt en je wilt echt DTMF gebruiken ben ik toch bang dat er weinig anders opzit dan een andere Livebox.

Greetings, Richard.
 
rene7220
Voorlopig even geen nieuw IP voor mij: ik zit in een project voor
een klant, en heb daarbij alleen toegang met mijn huidige
IP adres. Omzetten naar een ander adres gaat erg moeizaam
bij die jongens. Over een paar weken is het afgerond, en dan
zal ik eens met Orange overleggen over een nieuwe Livebox.

Heb de firmware update nogmaals gedaan, maar het helpt
allemaal niet. Dan maar even zonder DTMF, of desnoods mijn
mobieltje gebruiken voor dat soort toepassingen.

Thanks,
Rene
 
Richard
Ja inderdaad in dat geval kun je beter even wachten als je het zelf niet wijzigen kunt. Ik heb ook van dat soort toegang gebaseerd op ip adres maar kan dat extern gelukkig zelf wijzigen.
Jammer dat de herhaalde update niet gelukt is.

Dan maar even afwachten tot het project gedaan is.
Ben benieuwd wat er dan van komen gaat, succes alvast!

Greetings, Richard.
 
rene7220
Bedankt.

Rene
 
Wanabo
Ik heb het al eens eerder geopperd, door de 3 db extra versterking knallen de dtmf toontjes uit het filter. Dit zou jouw ervaring
hoor ik bij iedere toets twee hele korte biepjes
kunnen verklaren.
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.
 
rene7220
Dat zou best een goede verklaring kunnen zijn: het klinkt
wel alsof er iets overstuurd wordt (net of er een gain control
overstuurd wordt, die de boel dan even dichtknijpt).

Als ik even tijd heb, zal ik er eens een verzwakkertje tussen
zetten, kijken of dat helpt.

Thanks.
Rene
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DTMF versturen via Livebox?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen 4 10 augustus 2016, 15:48
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten 3 21 januari 2015, 13:58
livebox problemen Storing [Livebox] 2 15 januari 2014, 03:03
foto,s versturen met mobiel via online! Algemeen 3 24 november 2013, 13:14
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen 3 19 december 2012, 21:03
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| muisje00:28:46
| vdbits06:39:57
| Wanabo09:37:34
| Carlovanlent11:26:10
| Matthy Alblas13:42:44
| ronald schuit14:10:52
| famcai14:44:55
| cdb19:24:08
| peukevreugd21:50:09
| johan32421:51:03
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.