obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Geen verbinding/Telefonie
Jeff
Laten we het nog eens allemaal simpel samenvatten,
onderstaand getekend schema is hoe het nu is aangesloten (hopelijk verklaart het het eea??

hoe het is aangesloten :
- de line kabel gaat vanuit de livebox direct zonder splitters/vertakkingen naar mijn hoofd telefoonstopcontact (isra) en voldoet aan de specs van orange
- de phone kabel gaat vanuit de livebox naar de plint achter de plint door naar de telefoonsplitter die meegeleverd is in het instalatie pakket,
uit de splitter komt een rj-11 aansluiting op die aansluiting zit mijn telefoon (deze kabel is dus langer dan wat er in het pakket zat)
voor mijn complexe tekening zie:
isra.th
hier ook nog een foto van wat ik nog over heb van het install pakket:
p1953190809
 
Tiger
@Mule, Even een antwoord op die simpele samenvatting van jou.
Uit die complexe tekening die jij hebt toegevoegd is toch duidelijk te zien dat jij niet de aansluiting hebt gemaakt die rrozema voorgestelt heeft wat ik eigenlijk jammer vindt.
Er zijn beheerders waaronder TCP_IP en rrozema die belangeloos tijd steken in oplossingen van problemen waar leden tegen aan lopen dit mag ook eens gezegd worden.
Maar volg dan ook de raad of het voorstel op wat ze geven om eventuele eindeloze discussies te voorkomen en het veel te lang duurt dat het probleem opgelost wordt.
De tijd die hier in gaat zitten zou veel nuttiger besteedt kunnen worden want er zijn vele wachtende achter u die een probleem hebben.
Zie dit commentaar als positieve kritiek want negatief kom je niet ver.
 
Jeff
oke maar wat moet er dan veranderd worden aan mijn bekabeling om geen eindeloze discussie te voeren??
als dit samen word gevat dan kan ik er ook mee aan de slagzodat we hier geen eindeloze discussie liggen te voerenSmile
 
Tiger
Het enige antwoord wat ik jou geef is dat je niet de raad van rrozema hebt opgevolgdt meer niet.
 
rrozema
Ik hoop dat je er met dit plaatje wel uit komt dan. Want ik heb het nu toch al meerdere keren uitgelegd; ik weet bijna niet meer hoe ik het nog simpeler moet uitleggen...

liveboxaansluiten.th

Het is essentieel dat de verbinding tussen het ISRA en de livebox zo kort mogelijk is, maximaal 50 cm; de livebox kan dus niet aan de andere kant van de kamer staan. Hij MOET direct naast het ISRA staan. En er mag dus geen enkele andere draad aangesloten zijn op die blauwe en rode aders tussen het ISRA en de LINE-ingang van de livebox. Geen enkel! ook geen klein stukje zoals het blauwe draadje in de wand contact doos.

Ik heb zelf nog steeds m'n twijfels of het punt waarvan jij zegt dat daar de lijn binnenkomt, wel echt het allereerste punt is. KPN levert namelijk vrijwel nooit een ISRA af met het soort kabel dat op jouw foto te zien is. Normaal zit er een kastje dat duidelijk herkenbaar is als een bijzonder punt: er gaat een dikke kabel in waarvan de aansluitingen -zonder een zegel te verbreken- niet te bereiken zijn. Aan de andere kant kun je zelf je apparatuur aansluiten; vroeger ging dit met schroefjes, tegenwoordig meestal met een of meerdere 4 polige rj-11 stekkers. De enige uitzondering die ik ken is in oude flat gebouwen, daar kom je nog wel eens aansluitpunten tegen waar enkel een grijze draad uit ed muur komt. Maar dat komt dan doordat het 'echte' ISRA in een centrale ruimte zit die meestal voor de bewoners niet toegankelijk is. Sluit in ieder geval eerst je livebox maar eens aan op je huidige punt volgens de manier die ik getekend heb. Waarschijnlijk heb je dan al een veel beter werkende verbinding.
Gewijzigd door rrozema op 19 augustus 2009, 23:16
 
Jeff
bedank voor de creativiteit,zal het morgen avond eens kijken (heb overdag geen tijd) met de handleiding er bij,
en zal het dan nog een GOED uitzoeken hoe het zit en laat dan wel weten hoe of wat
 
Jeff
hopelijk is het nu wel goed er zit nu op mijn isra opbouwdoos nog maar twee aders,
namelijk rood en blauw dat betekend dat nu het 2e stopcontact NIET meer in gebruik is en dus ook geen vertakkingen meer op het hoofd isra
zie:p2005200809.th
line kabeltje is nu rond de 60 cm (korter kan helaas niet.)
maar de grijze stugge kabel is toch werkelijk de kabel die mijn huis binnenkomt en er komen vier aders uit (rood,blauw,oranje en wit)
dus is dit goed of niet??

edit:
544632395
dit is wat er nu mijn huis binnen komtSmile
Gewijzigd door Jeff op 20 augustus 2009, 20:58
 
rrozema
Uitstekend. Zo hoort de aansluiting bij je ISRA er uit te zien. Jammer dat je het kebeltje niet korter kunt maken; maar probeer het eerst zo maar eens een tijdje. Je verbinding moet nu stabieler zijn dan eerst. Bekijk zo nu en dan de adsl statistieken in je livebox maar eens, er moeten nu (vrijwel) geen crc- en hec-errors optreden. Ook je telefonie moet nu beter klinken; minder echo-erig. Wel jammer dat je het nog niet terug ziet in een hogere intrainsnelheid. Daar zou de helpdesk dus wel gelijk kunnen hebben; de afstand tot de centrale is is behoorlijk groot en daardoor wordt je snelheid lager dan voor mensen die dichter bij de centrale zitten.

Je kunt je 2e contactdoos gebruiken om je telefoons op aan te sluiten. De draden die naar die 2e contactdoos lopen, komen vanaf de PHONE aansluiting van de livebox. De draden aan de PHONE aansluiting zijn veel minder kritisch; daar kun je lange draden gebruiken en zo veel contactdozen als je maar wilt. Voor mijn part knoop je die draden zelfs aan elkaar Wink i.p.v. dat je netjes schroefjes gebruikt, zolang je maar geen kortsluiting maakt dan werkt dat wel...

Over je grijze kabel: zoals ik al zei kan dat inderdaad in sommige huizen, maar meestal komt dat doordat er dan elders, op een voor jou onbekende plek, het echte ISRA zit. Ik ga je niet vragen overal je muren open te breken Smile, maar er zit ergens in je gebouw een punt waar de KPN-grond kabel (een dikke bundel van heel veel overwegend blauwe draadjes) over gaat in die grijze kabel. Dat punt is je ISRA en daar zou je livebox op aangesloten moeten zijn voor het beste resultaat. Nu moet je eigenlijk de lengte van die grijze kabel optellen bij die 60cm van jouw kabeltje en daarmee zit je dus heel ver boven die max 50cm. Dat kan mede oorzaak zijn van je lage(re) intrainsnelheid. Maar, zoals gezegd, probeer het eerst zo eens; zonder al die aftakkingen moet het nu al een stuk beter zijn.
Gewijzigd door rrozema op 21 augustus 2009, 09:26
 
rrozema
Dit is wel een aardige test site waaraan je kan zien of jouw internetverbinding geschikt is voor telefonie over ip (voip). Deze test richt zich dus niet alleen op doorvoersnelheid, maar ook op factoren die jouw echo e.d. veroorzaken: http://myvoipspeed.visualware.com/ser...s/ams.html

Dit is de uitkomst voor mijn eigen verbinding: voiptest.th.tif
Gewijzigd door rrozema op 21 augustus 2009, 09:56
 
Jeff
Result:
voipc.th
zal nu meteen een reset uitvoeren van de lbox en vanavond de waardes kijken

Edit snelheid resultaat
speedtestj.th
Gewijzigd door Jeff op 21 augustus 2009, 11:33
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen verbinding/Telefonie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken Algemeen : 3 26 jul 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Advertentie