obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox firmware
Post hier al je vragen over de Livebox firmware.
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe firmware 3202_2601D8?
patjepat
Volgens mij is er nieuwe firmware voor de livebox!
patjepat voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
TCP_IP
Ziet er wel naar uit, zou je kunnen beschrijven of je enige veranderingen merkt buiten de nieuwe kleur ?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
patjepat
Zoals ik nu snel kan zien is het met name de firewall. Het is nu ook mogelijk op op elke pc internet in of uit te schakelen. en het is mogelijk om websites te blokkeren. en nog veel meer.
patjepat voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
bert utrecht
maar met deze nieuwe software
is mijn snelheid juist omlaag gegaan
daar voor zat ik op 1.9mb/s
dat is de nieuwe soft waren van 17/7/2009

als je de modem opnieuw op stad zie je het verschil meteen
eerst gaan alle lampje allemaal branden .
daarna gaan de lampje van link naar rechts
voor de andere software niet
denk bijna zeker dat ik mijn modem anders in moet stellen
om die 1.9mb weer te halen
 
faber200
Heerlijk zo'n nieuwe firmware update!... Een aantal jaar geleden heb ik het standaard ip (192.168.1.1) veranderd in 192.168.10.1 ivm VPN en remote desktop! Door deze nieuwe firmware is het ip weer op 192.168.1.1 komen te staan! Destijds heb ik onderstaande stappenplan gebruikt om dit te aangepast te krijgen... Maaar! met deze nieuwe firmware gaat dit niet meer op...! Ben de verschillende opties via telnet al bij langs gelopen met het commando LS, maar kom er niet uit. Wie o wie heeft met hetzelfde probleem te maken? En is er een goeroe die weet hoe je dit kunt instellen in de "nieuwe livebox omgeving"....? Dat zou echt geweldig zijn!

OUDE STAPPENPLAN:
------------------
"Verander het ip adres van je pc naar 192.168.1.2 met als gateway 192.168.1.1

Log nu in met telnet op de livebox(ip adres 192.168.1.1)
de username is root en het password is 1234

typ nu: ifconfig -o eth0 inet 192.168.0.1 netmask 255.255.255.0

De verbinding gaat nu verloren en daarom verander je het ip-adres van je pc naar 192.168.0.2 en als gateway 192.168.0.1

Vervolgens log je weer in middels Telnet(ip adres 192.168.0.1)

Typ nu: dhcpserver [enter]
stop [enter]
subnet eth0 delete
subnet eth0 add -o -subnet 192.168.0.0 -netmask 255.255.255.0 -startip 192.168.0.100 -endip 192.168.0.190 -leasetime 7 -broadcast 192.168.0.255 -dns 192.168.0.1 -gateway 192.168.0.1 [enter]
start [enter]
.. [enter]
save [enter]
reboot [enter]

De livebox wordt nu gereboot.
Indien het niet direct werkt dan kan je de livebox nog eens opnieuw opstarten.
Uiteindelijk is de livebox ip adres veranderd in 192.168.0.1 en is dus ook via dit IP adres via je browser te benaderen."
------
Gewijzigd door faber200 op 25 juli 2009, 12:44
 
TCP_IP
Waarom heb je het subnet van 192.168.1.0/24 veranderd naar 192.168.10.0/24 dan ?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
faber200
het voorbeeld in mijn eerste post (stappenplan) was niet excact wat ik ook gebruikt heb. Dat was deze..... principe blijft volgens mij hetzelfde...

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1123636

Ja ik ben erachter. En heb het afgelopen half uur geprobeerd om het duidelijk uit te leggen in een reply en net voordat ik op Verstuur bericht wilde klikken, crashte windows... Grrr. Bij deze dus nogmaals de uitleg:
Je zult via telnet e.e.a. in het modem moeten instellen. Als er iets misgaat, kun je het apparaat altijd terugbrengen naar fabrieksinstellingen met de RST-knop.
1. Eerst inloggen in de livebox: Start/Run/"telnet 192.168.1.1" (plaatje)
2. Log in met "root" en "1234" als je het root-wachtwoord niet veranderd hebt
3. Stop de dhcpserver: "dhcpserver" en dan "stop"
4. Verander het interne ip van de livebox: "exit" en dan "ifconfig -o eth0 inet 192.168.10.1"
5. De telnet-verbinding wordt nu verbroken vanwege de ip veranderingen van de livebox. (plaatje stap 2-5)
6. Om weer verbinding met de livebox te kunnen maken, stellen we tijdelijk een nieuw IP in op de computer: 192.168.10.2 (plaatje)
7. En dan nu weer telnetten naar de livebox: Start/Run/"telnet 192.168.10.1" (plaatje)
8. [nu een grote stap] Vervolgens gaan we achtereenvolgens de huidige dhcpinstellingen bekijken, verwijderen, nieuwe invoeren en de server weer starten:
"dhcpserver", "subnet eth0 list", "subnet eth0 delete", "subnet eth0 add -o -subnet 192.168.10.0 -netmask 255.255.255.0 -startip 192.168.10.10 -endip 192.168.10.50 -leasetime 7 -broadcast 192.168.10.255 -dns 192.168.10.1 -gateway 192.168.10.1", "subnet eth0 list", "start" (plaatje)
9. Dan kun je op je computer weer instellen dat ie zijn ip vanzelf moet krijgen (plaatje)
10. En als laatste moet je in de webinterface van de livebox de instellingen opslaan, anders moet je dit elke keer doen als de livebox opnieuw wordt opgestart, dus bij het tabblad "Opslaan/Reset/Opnieuw starten" even op Opslaan klikken.
Nu zou je livebox netjes op de 192.168.10.0-reeks staan ingesteld en ook deze instellingen behouden na opnieuw opstarten of firmware update. Veel succes ermee, hopelijk staan er geen typefouten in, nu ik het nog een keer heb ingetypt. De screenshots zijn van de keer dat ik het zelf heb aangepast en moeten dus in ieder geval goed zijn...
 
TCP_IP
Goed dat je het exacte stappenplan nog even post maar het is me nog niet duidelijk waarom je perse in die reeks wilt gaan zitten? Wat kan 192.168.10.0/24 meer dan 192.168.1.0/24 ?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
faber200
in mijn geval liep ik alleen tegen het probleem aan dat wanneer ik met VPN verbinding wou maken met verschillende servers (op afstand) dat ik met Remote Desktop geen verbinding kon krijgen. De VPN-verbinding werkte prima, alleen de server waarmee ik verbinding moest maken had/heeft ook ip 192.168.1.1 dus als ik dan met RD verbinding wou maken dan lukte dat niet. Ik denk dat RD dan probeert verbinding te maken met de livebox. Het subnet maakt voor dat gedeelte niet uit daar geef ik je gelijk in, maar aangezien mijn deskundigheid voor dit soort configuraties niet te best was/is, heb ik het gehele stappenplan maar uitgevoerd. De reactie waren namelijk positief en de livebox deed het nog steeds. Heb dus het zekere voor het onzekere maar genomen. Het werkte en daar ging het mij om. Een exact antwoord waarom moet ik je helaas schuldig blijven... heb jij een idee om weer tot een soortgelijke configuratie te komen? Ik heb ook nog even gekeken of ik dit in de nieuwe web interface nu zelf in te stellen was, maar kon niks vinden. Alvast bedankt voor je reactie.
 
rrozema
Misschien heb ik het gemist, maar bij welke stap gaat het nu fout met dat stappenplan? En wat lukt er dan precies niet?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe firmware 3202_2601D8?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 jul 2019
Waarschuwing firmware update ZyXEL VMG8324-B10A! Zyxel configuratie en problemen : 52 19 jan 2019
Firmware update voor modem? Zyxel configuratie en problemen : 2 07 jul 2018
Firmware update tool Online.nl Zyxel configuratie en problemen : 1 14 okt 2016
Advertentie