obey-robots.txt
07 December 2016, 17:18
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Post hier al je vragen over de Livebox firmware.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Traag internet na firmware update

Orper
op 31 juli is mijn Livebox firmware geupdate. Vanaf dat moment is de internet snelheid enorm traag geworden. Met de Helpdesk gebeld (2x), netjes te woord gestaan, maar geen resultaat. Toegezegd is dat de update opnieuw wordt gedaan en dat ik maandag maar weer moest bellen. Maandag gebeld en te horen gekregen dat dit 3 werkdagen in beslag neemt en dat ik maar vrijdag moet bellen. Ik wordt er tureluurs van om voor iedere pagina op het net een halve minuut te moeten wachten tot dat deze is ingeladen. Overigens staat er bij DynDNS dat de update niet succesvol was. Ik weet niet of dit wat wil zeggen. Heb wel de Livebox tigmaal op vele manieren opgestart. Niets heeft geholpen. Weet iemand een oplossing?

Dynamic DNS

Status: Update niet succesvol
Gebruikersnaam DynDNS:
Wachtwoord DynDNS:
Naam Host:
http://www.dyndns.org

TCP_IP
Synchronisatie met DynDNS is niet goed verlopen, gebruik je het wel?

Probeer eens OpenDNS, kijk eens of dat enig verschil maakt.

HOWTO Opendns instellen
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

Orper
Heel hartelijk dank voor de goede tip, lijkt te werken en ik kijk weer een stuk vrolijker. Blijft wel een feit dat het gehele internet wat trager is geworden. Maar goed, ik ben hier al erg blij mee. Nogmaals bedankt.

TCP_IP
Graag gedaan Grin

Een andere mogelijke oplossing is om de proxy van Online te gebruiken, hiermee zal het surfen ook aanzienlijk sneller worden. Nadeel is dat veel geached is, dus als je naar een pagina surft is deze meestal al een paar uur oud. Nadelig bij fora en nieuwssites als nu.nl.

proxy.online.nl
poort 8080

Stel je in bij Extra >> Internet opties >> tabblad 'verbindingen' >> Klik op 'LAN instellingen' >> vink de proxy server optie aan en vul de server en poort in en klik op 'OK'

edit: Dit geld voor Internet Explorer
Gewijzigd door TCP_IP op 05 augustus 2009, 18:24

Orper
Ben nu al zo blij dat het goed en ik mag wel zeggen heel goed werkt, dat ik het voorlopig laat staan zo. Ik houd het wl in mijn achterhoofd als optie wanneer het nodig is.
Bedankt nogmaals!

bert utrecht
TCP_IP schreef:
Graag gedaan Grin

Een andere mogelijke oplossing is om de proxy van Online te gebruiken, hiermee zal het surfen ook aanzienlijk sneller worden. Nadeel is dat veel geached is, dus als je naar een pagina surft is deze meestal al een paar uur oud. Nadelig bij fora en nieuwssites als nu.nl.

proxy.online.nl
poort 8080

Stel je in bij Extra >> Internet opties >> tabblad 'verbindingen' >> Klik op 'LAN instellingen' >> vink de proxy server optie aan en vul de server en poort in en klik op 'OK'

edit: Dit geld voor Internet Explorer

dus kan het niet gebruiken voor u torrent

heb net ff een ping gedaan (ping icmp echo)
via de livebox zelf

Bestemming: www.online.nl

Aantal Pings: 10
Status: Test niet geslaagd
Packets: 50/50 Overgebracht, 0/50 Ontvangen, 100% verlies
Round Trip Time: Minimum = 2147483647 ms
Maximum = 0 ms
Gemiddelde = 0 ms
Gewijzigd door bert utrecht op 06 augustus 2009, 17:49

TCP_IP
@ Orper

Graag gedaan Grin (bij meer vragen ben je hier welkom Wink )

@ BertUtrecht

Dit is wel te gebruiken voor Utorrent, zou zelfs geen verschil moeten uitmaken uberhaupt.

bert utrecht
bedankt TCP_IP

vicarious
Mijn firmware is nog niet geupgrade (ook na handmatig zoeken naar updates wil hij niet upgraden), maar toch is mijn internet nu een stuk trager. Heb al geprobeerd te bellen naar de helpdesk, maar kom zo'n 10 minuten in de wacht te staan. Vervolgens heb ik maar opgehangen, want tegen een tarief van 0,15 euro p/m ga ik geen uren aan de lijn hangen.

Het lijkt bij mij geen DNS-probleem te zijn, want het is echt puur het downloaden wat zeer traag gaat. De sites zijn wel snel gevonden via DNS, maar het laden van de plaatjes gaat vervolgens supertraag. Speedtest gedaan met 100 Mb .BIN file van speedtest.bbned.nl, maar ik haal slechts 30kb/s. Iemand enig idee of er een storing in het Orange netwerk aan de gang is en hoe ik de firmware update alsnog kan binnenhalen?>

bert utrecht
vicarious schreef:
Mijn firmware is nog niet geupgrade (ook na handmatig zoeken naar updates wil hij niet upgraden), maar toch is mijn internet nu een stuk trager. Heb al geprobeerd te bellen naar de helpdesk, maar kom zo'n 10 minuten in de wacht te staan. Vervolgens heb ik maar opgehangen, want tegen een tarief van 0,15 euro p/m ga ik geen uren aan de lijn hangen.

Het lijkt bij mij geen DNS-probleem te zijn, want het is echt puur het downloaden wat zeer traag gaat. De sites zijn wel snel gevonden via DNS, maar het laden van de plaatjes gaat vervolgens supertraag. Speedtest gedaan met 100 Mb .BIN file van speedtest.bbned.nl, maar ik haal slechts 30kb/s. Iemand enig idee of er een storing in het Orange netwerk aan de gang is en hoe ik de firmware update alsnog kan binnenhalen?>

er staat namelijk niks op de site dat er een storing is
dan hebben ze zeker meer als een maand een storing

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Traag internet na firmware update', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
sinds 25 nov 2016 09:00 nul komma niks internet meer, helemaal weg . . . Storing 9 27 november 2016, 20:36
Tijdelijke oplossing voor af en toe uitvallen van internet (DNS not found) Storing 8 25 november 2016, 18:23
halve dag na KPN migratie ineens geen internet meer Storing 3 24 november 2016, 12:06
FritzBox 7340 geen internet meer na upgrade wijkcentrale Eigen modem configuratie en problemen 3 21 november 2016, 19:56
Waarschuwing firmware update ZyXEL VMG8324-B10A! Zyxel configuratie en problemen 49 06 november 2016, 18:12
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| RichieB00:19:53
| Hans03:40:11
| Memooh05:06:50
| Wanabo09:42:57
| Tiger17:54:18
| ronald schuit18:52:47
| ekhhorlings21:12:31
| Lutz21:19:41
| mRcan22:43:59
| dutch flash23:00:24
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.