obey-robots.txt
11 December 2016, 08:53
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

nummer (weg)porteren op bestaande ADSL verbinding?

abishot
Basisvraag: is het verstandig/mogelijk om mijn vaste telefoonnummer die hoort bij een PSTN lijn die gebruikt wordt voor mijn Online-ADSL abbo te laten porteren naar een SIPprovider zoals budget Phone?

Huidige situatie: Ik heb een Online20 Mb+internet telefonie van Online (livebox) die loopt over een ADSL verbinding over PSTN lijn belbudget die ik zelf betaal.

Wat ik wil doen: overgaan naar een "eigen" VoIP installatie, (eindelijk die)livebox weg, ander ADSL modem/router erin, ATA erachter (Linksys SPA3102). Dit heb ik al uitgeprobeerd (livebox weg, adsl modem/router er in ATA er achter) en technisch lijkt alles te werken. Nu wil ik dure abbo's omzetten/opzeggen.

1. Ik betaal nu zelf een belbudget KPN lijn, daar wil ik van af (maar niet mijn nummer).
2. Bij een SIP provider (Budget Phone) een prepaid inbelnummer aanvragen en mijn huidige vaste telefoonnumer laten porteren naar een VoIP inbelnummer.
3. Overgaan naar een Online20 Mb abb zonder internettelefonie waarbij Online "gratis de telefoonlijn (nodig voor ADSL)"leverd.

Ik betaal nu zo'n 37 €/mnd aan Online + zo'n 11 € aan KPN en dat gaat dan over naar één 20 Mb ADSL internet only abbo bij Online voor 20 €.
Natuurlijk daar komen de kosten van de SIP provider nog bij. Maar het wordt wel een stuk goedkoper.

Mijn vraag: welke volgorde moet ik aanhouden?
Ik dacht: bij Budget Phone een inbelnummer aanvragen en tegelijkertijd mijn huidige tel.nummer lateten porten, daarna bij Online mijn huidige abbo laten omzetten van internet+bellen naar alleen internet ("zonder zogenaamd geen telefoonlijn" want die betaald Online dan voor mij).

Waar ik echter bang voor ben dat op een bestaande ADSL verbinding je het telefoonnummer niet kan laten "wegporteren".

Al avonden gesurft maar geen antwoord gevonden.
Wie weet raad - heeft een advies.
 
Het Online Service Team
Beste Abishot,

Wat u wilt, namelijk uw telefoonnummer laten wegporteren op een bestaande ADSL verbinding, is absoluut mogelijk.
Bijgaand vindt u de informatie zoals we die op onze klantenservice pagina vermelden (www.online.nl/klantenservice):

Als een klant wil overstappen en zijn telefoonnummer wil meenemen, wordt hem aangeraden het volgende te doen:

De klant moet bij de nieuwe provider aangeven dat hij zijn nummer wil meenemen.
De nieuwe provider dient vervolgens dit verzoek bij Online in.

Account al gesloten
Als het account bij Online al gesloten is, kan de nieuwe provider tot twee maanden na de datum van sluiten het nummer nog porteren. Na deze twee maanden komt het nummer te vervallen.

Als het nummer uit was gegeven door een ander bedrijf, dan gaat het nummer na deze twee maanden weer terug naar dat bedrijf. Online kan dan dus niks meer doen met dat nummer. Op www.opta.nl/asp/consumenten kan een klant meer informatie krijgen over de porteringssatus van zijn telefoonnummer.

We hopen dat u hiermee een antwoord heeft op uw vraag. Mocht dit niet het geval zijn, neemt u dan gerust contact met ons op via fora@is.online.nl onder vermelding van uw klantnummer.

Het Online Service Team
 
abishot
Hartelijk dank voor het antwoord. Alleen ben ik blijkbaar niet duidelijk genoeg geweest.
Het gaat om het wegporteren van het bestaande analoge telefoonnummer wat nu nog bij KPN hoort.
Dat nummer hoort bij een analoge telefoonlijn die door Online gebruikt wordt om daar het ADSL signaal over te sturen.

Ik heb inmiddels begrepen van Budget Phone dat het weg laten porteren van het nummer wat bij de analoge lijn hoort (dus niet het digitale nummer van Online wat ik destijds additioneel heb gekregen) impliciet een opheffing van het KPN belbudget abbo inhoud. Daar hoef ik niets voor te doen (sterker nog: het wordt sterk ontraden).

Op het moment dat deze porteringsactie is uitgevoerd en ik formeel niet meer over een analoge telefoonlijn beschik neemt de huidige provider (Online in mijn geval) deze lijn over (en de kosten) want Online kan immers geen ADSL leveren zonder lijn. Ook dit schijnt automatisch te gebeuren door Online.

Inmiddels het Online abbo omgezet zonder voice en zonder huur van de door vele vervloekte Livebox (die ik inmiddels heb vervangen voor een Zyxel modem/router van mijn oude provider die ik als bridge heb ingesteld). Achter het ADSL modem heb ik direct de SPA3102 router/ATA/VoIP centrale gezet.

Gebeld wordt ik nog via de analoge lijn en bellen doe ik met een linksys SPA3102 met Poivy als SIP provider mede omdat bellen naar mobiel mij het goedkoopst leek (ik kon geen goedkopere vinden). Alles werkt inmiddels technisch. Of we tevreden zijn over de kwaliteit en stabiliteit kan ik nu nog niet zeggen.

Voor geintresseerden zal ik mijn bevindingen met deze overstap in vervolgberichten melden.
 
abishot
Slecht nieuws:
Online opdracht gegeven om internet+telefonie abbo om te zetten naar alleen internet.
Krijg zojuist een papieren bevestiging: hartelijk dank dat u uw analoge telefoonnummer naar Online wil porteren!
Zucht...
Waarom zou ik mijn nummer wil laten porteren als ik zojuist mijn telefonie heb opgezegd bij Online?
Klinkt heel onlogisch.
Morgen maar weer eens de helpdesk bellen en deze niet gevraagde aktie te laten annuleren.
Gewijzigd door abishot op 12 augustus 2009, 16:56
 
abishot
Beter nieuws:
Online gebeld, en wat bleek, medewerkster had inderdaad op het knopje nummerportering gedrukt, was er zelf achter gekomen dat dat niet goed was en ze had het gelijk geannuleerd. Echter: Online stuurt wel automatisch een bevestigingsbrief van de portering maar automatisch geen brief als dat geannuleerd wordt. Daar was dus een telefoontje voor nodig. Mij is beloofd dat ik nu wel een handmatige (niet automatisch door een systeem) annuleringsbrief ga ontvangen. Aardige meneer van Online, mijn complimenten.
Gelijk gevraagd of het telfoniegedeelte van abbo nu weg is bij Online en ja, dat was al geregeld. Ook gevraagd of ik niet meer hoef te betalen voor de Livebox: ook dat klopte.
Wordt vervolgd.
Gewijzigd door abishot op 13 augustus 2009, 21:27
 
TCP_IP
Klinkt goed, maar wees voorzichtig!
Bel over een paar dagen nog eens op en vraag om de status ervan zonder het hele achtergrond verhaal te melden.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
abishot
Goed nieuws: online abbo is omgezet, ik hoef niet meer te betalen voor de livebox die ik dus vervangen heb, het nummer van mijn kpn lijn is geporteerd naar een Budgetphone (een SIP provider) en daardoor is automatisch het KPN abb opgezegd. Kreeg daar ook netjes een melding van KPN.
Alles werkt naar behoren en ik ben gelukkig en heb veel geld bespaard.

De truc is dus deze: zorg eerst dat je met een voicegateway buiten de Livebox je telefoon aan de praat hebt. Uitbellen via een SIP provider en inbellen op de traditionele manier via de analoge lijn.
Als dat werkt, abbo van Online om laten zetten naar alleen internet, en zeg dan gelijk dat je de livebox wil terugsturen. Hoeft niet zeggen ze dan.
Moet je wel vragen of die euroe huur niet meer in rekening wordt gebracht.
Daarna een nummerportering aanvragen bij een SIP provide. Ik gebruik daar Budget phone voor.
Moet je wel in één keer doen. Voor 10 euro (per jaar) een prepaid account aanvragen inclusief nummer portering (10 euro extra eenmalig).
Werkt als een trein.
Gewijzigd door abishot op 27 september 2009, 00:03
 
edbras
Ik ben toevallig naar het zelfde aan het kijken.

Vraagje: blokeert Online geen porten op hun netwerk om het VOIP verkeer van/naar je SIP provider tegen te gaan, als je een niet-bellen abo hebt?
 
I R Baboon
Nee, op hun netwerk wordt dat niet geblokkeerd.
Alleen als je tegelijk wilt bellen met Online en een andere provider, zal je problemen krijgen.
De Livebox/Speedtouch zal dan bepaalde poorten blokkeren.
Zonder die telefoniedienst heb je geen problemen.
 
edbras
Happy to hear that... Thanks...

Ik moet alleen een andere speetouch kopen op het net want ik zag dat die van Online, de SpeedTouch ST706, is dichtgetimmerd zodat ik niet mijn SIP info kan invullen.

Toch ?
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'nummer (weg)porteren op bestaande ADSL verbinding?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen 154 30 november 2016, 20:16
Fritz!Box 7390 Krijgt geen verbinding Algemeen 48 20 november 2016, 15:07
Verbinding timed out Storing 23 11 november 2016, 18:21
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen 14 10 november 2016, 17:06
Wegvallende verbinding Storing 2 24 oktober 2016, 14:58
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| muisje00:27:03
| vdbits06:38:14
| Wanabo09:35:51
| Carlovanlent11:24:27
| Matthy Alblas13:41:01
| ronald schuit14:09:09
| famcai14:43:12
| cdb19:22:25
| peukevreugd21:48:26
| johan32421:49:20
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.