obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
nummer (weg)porteren op bestaande ADSL verbinding?
noelsmesseb
edbras
Het nummer dat je gekregen hebt is zo'n 085 nummer , die zijn bestemd voor voip accounts, of ze geporteerd kunnen worden weet ik niet , maar je kunt hem wel voor jaren houden .
Bij 12connect en anderen kun je ook gewone nummers krijgen in je eigen stad. Dat kost wat meer ,
maar die kun je denk ik wel laten porteren, overal heen . Daar zijn wel wat meer kosten aan verbonden.
Je kunt ook een nummer in het buitenland krijgen bij (12 connect ,bv als een extra account,) en dan kunnen ze je in het buitenland tegen lokaal tarief ( bv thailand ) bellen. Veel goedkoper voor je relaties die jou bellen vanuit het buitenland.
Vraag anders gewoon eens hoe dat zit met porteren van deze voip nummers, (mailtje sturen)dat wil ik ook wel eens weten .
Overigens die een euro is eenmalig dacht ik , en zo'n 085 nummer moet je je houden , want die raken een keer op.

noelsmesseb
 
I R Baboon
Je denkt te veel old-school.

Je hoeft toch geen nummer mee te nemen naar andere providers.

Doe zo simpel mogelijk.
Koop een apparaat (VOIP router, ATA, DECT VOIP) waar mee je kan bellen.
Ik adviseer je om dan een te kopen waar je meerdere SIP servers kunt aanmelden. Kunnen ze niet allemaal!
Dan kijk je welke providers goedkoop/beste zijn voor elke type verbinding.
Dan dat apparaat configureren met die gekozen providers.
Via een dailplan kan je alles zo regelen, dat automatisch de juiste providers gekozen wordt voor elke verbinding.




Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
I R Baboon
Dat is een SIP relay dienst.

Als je geen meerdere SIP providers kunt instellen in je apparatuur of je poort worden geblokt door de provider, kan je daarmee toch met meerdere SIP servers werken.

Het is qua functionaliteit precies hetzelfde als wat ik in mijn vorige post beschreef.

Het beste is om zulke dingen in eigen beheer te houden, als dat mogelijk is.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
noelsmesseb
@ baboon,
Hier is al eens eerder over gepost, ook toen kwam je met deze aanbeveling.
Deels had je gelijk en worden alternatieve ports aangeboden , m.n. voor port 5060
Let wel , bij online worden ook de listening ports gereserveerd, heb ik na enkele tests moeten concluderen,.Uitsluitend port 5060 omgaan voor uitgaand verkeer is niet voldoende
Sip switch providers bieden welliswaar een alternatieve poort voor sip registratie,
sip proxy, maar ik heb op hun sites niks kunnen vinden van alternatieve listening ports .
Weet je wel zeker dat dit ook met online mogelijk is, zonder de listening ports ook aan te passen ?
Heb je dit zelf al eens geprobeerd??????

Opletten , want het modem valt tengevolge van de reserveringen van online uit met een vertraging tot 24 uur. Ook 'snachts of als er niet gebeld of geïnternet wordt. Tegen die tijd heb je misschien net als ik al geld op zo'n provider z'n rekening overgeboekt !!!!
Dit komt omdat de telefonie service zich steeds weer opnieuw aameldt.
Bij gebruik van gereserveerde ports valt dus het modem na verloop van tijd uit en moet je resetten.
Dit blijft zich herhalen.
Ik heb nu een uitstekend functionerend systeem lopen met vier voip providers en vier handsets, met dial plans op het app. , MET DE ONLINE LIVEBOX EN AL Z'N RESERVERINGEN . Maar dat heeft heel wat hoofdbrekens gekost.
Hoe ik het gedaan heb vind je op rubriek helpdesk: -->installatie voip providers
mvg noelsmesseb
 
I R Baboon
Volgens mij beveel ik niets aan:

"Het beste is om zulke dingen in eigen beheer te houden, als dat mogelijk is."

Ik leg wel uit wat zo een dienst doet. Daar werd om gevraagd.

Voort hebben we in de eerdere postings in dit topic het al over de poorten en blokkeren ervan al gehad.
Dus ik ga ervan uit dat het al bekend is.




Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
rrozema
Dat is nou net het leuke van een voip verbinding: je 'aansluiting' reist met je mee. Als jij dus in dat hotel zit, ben je daar gewoon bereikbaar op je eigen nummer. Echter: veel hotels en dergelijke 'publieke' toegangspunten bieden niet een volwaardige internet verbinding aan maar een soort van proxy. Ik durf daarom niet garanderen dat je voip verbinding het op zo'n hotelverbinding zal doen.

Zoals je aan de diverse postings over voip hier op het forum wel kunt zien, is niet elke router geschikt om voip 'zomaar' te ondersteunen. Sommige routers ondersteunen het 'vanzelf', voor andere moet je eerst wat dingen instellen op de router. Als je niet achter je eigen router zit, is de kans groot dat je niet bij de instellingen van die router kunt komen, en daardoor dat je dan je voip niet (goed) werkend kunt krijgen.

Over je eerdere vragen, voip nummers in andere landen kun je het beste laten aanvragen door de personen in die andere landen. Als ze jou dan de inloggegevens sturen kun jij die gebruiken en kunnen zij jou tegen 'lokaal tarief' bellen. Er zijn trouwens ook vele voip aanbieders die internationale gesprekken goedkoper of voor veel bestemmingen zelfs helemaal gratis kunnen leveren. Maar, je kunt hen natuurlijk ook de inloggevens sturen van een nummer bij een Nederlandse provider dat jij hebt aangevraagd; ze bellen dan -vanuit het buitenland- vanaf een Nederlands nummer, dus ook tegen lokaal tarief. Dat heeft ook nog het voordeel dat ze ook andere mensen in Nederland goedkoop kunnen bellen en goedkoop gebeld kunnen worden vanuit Nederland (kunnen ze ook met de rest van de familie spreken; als zowel je broer als je vader zo'n 'nederlands' nummer hebben, dan kan je vader bijvoorbeeld ook met je broer bellen door hem op z'n 'nederlandse' nummer te bellen). Bekijk de diverse sites maar eens en zie welke oplossing voor jou het best geschikt is.

N.B. je hoeft niet eens een 'voip telefoon' te hebben; er zijn diverse (gratis) toepassingen waarmee je je computer kunt gebruiken om te bellen en gebeld te worden. Hoef je slechts een headsetje (=koptelefoon + microfoon) te kopen/op te sturen.
Gewijzigd door rrozema op 03 oktober 2009, 16:31
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'nummer (weg)porteren op bestaande ADSL verbinding?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 dec 2018
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 dec 2018
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 dec 2018
Advertentie