obey-robots.txt
23 Augustus 2014, 05:33
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 45% [83 stemmen]
45% [83 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 55% [100 stemmen]
55% [100 stemmen]

Stemmen: 183
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
Nieuw onderwerp Antwoord plaatsen
 Onderwerp afdrukken

Herinitialiseren van verbinding

Rolf-UT
Steeds vaker gebeurt het mij dat een webpagina niet opent.
Na enige tijd krijg ik de melding

De verbinding werd geherinitialiseerd
De verbinding met de server werd geherinitialiseerd tijdens het laden van de pagina.

Na enige tijd lukt het dan vaak toch wel om de pagina te openen, maar het is wel irritant.
Is hier een verklaring, maar liever nog een oplossing voor?

Rolf.

Online Gebruikers
TCP_IP
Hi Rolf-UT,

Welkom op dit forum!

Lees dit even door: http://online.gebruikers.eu/regels.php

Hierin word aangegeven wat we eigenlijk moet weten om een goede troubleshoot te maken. Dit gaat dan wel onder de noemer 'regels', maar dit is meer een leidraad.
Dus kijk het even door, geef zoveel mogelijk informatie en dan is het ook in no-time opgelost.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

Rolf-UT
Bij een slechte,trage,wegvallende of geen verbinding: Vermeld hoe je netwerk in elkaar steekt:
- Welk modem heb je?

Livebox (eerste generatie van Wanadoo)

- Hoelang is de kabel tussen je modem en ISRA

4 meter

- Zit er nog een router, accespoint of hardwarematige firewall in je netwerk

Ja, een NetGear WGR 614 v7

- Hoeveel computers heb je aangesloten op je internet verbinding: 1 of meerdere?

1 grote PC via UTP-kabel (staat meestal uit)
1 laptop via Wifi

- Heb je naast de livebox/speedtouch van Online nog een andere router in je netwerk?

Ja dus

- Heb je een draadloos netwerk? Zo ja, heb je daarvoor de draadloze optie van Online afgenomen? Of heb je een (eigen) draadloos access point of wireless router gebruikt?

Eigen wifi accespoint dus

- Wat heb je zelf al geprobeerd om het probleem te verhelpen?

Omdat de telefonie ook begon te haperen (wegvallende en stotterende verbindingen) heeft Online mij een nieuwe 12V adapter voor de Livebox opgestuurd.

- Vermeld je ADSL statistieken

Status ADSL-lijn verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kbps
Downstream 12504 Kbps
Afname Dichtbij: 24.3 (dCool
Ver weg: 7.2 (dCool
SNR-marge Dichtbij: 9 (dCool
Ver weg: 11 (dCool
HEC-teller 894
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 175
ES-teller van 1 dag 0

Centrale: Ut-W
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1108 meter.

Welke symptomen ervaar je precies, omschrijf het zo duidelijk mogelijk

Sommige sites zijn niet direct te openen. Na één minuut of zo opent hij dan opeens weer wel. Terwijl een site niet geopend kan worden, kunnen andere sites wèl geopend worden. Er is dus geen sprake van algehele uitval van Internet.
Soms ook degradeert de wifi-verbinding in 'alleen lokaal', maar ook dat herstelt zich dan weer na een minuut.

TCP_IP
Vermoed één van onderstaande problemen

1. Een DNS probleem
2. Een ander WiFi netwerk die op die van jou stoort

1. Probeer eens OpenDNS, hier een uitleg hoe dit in te stellen.
HOWTO Opendns instellen

2. Download het programma inSSIDer, installeer het en voer eens een scan uit. Kijk daarbij op welk kanaal jijzelf zit en waar je buren op zitten. Indien je op hetzelfde kanaal als die van een van je buurmannen zit, wijzig deze dan op je livebox.
Bij voorkeur minimaal 3 kanalen ervanaf zitten.
Dus stel jij en je buurman zitten op kanaal 10, en nog een buurman op kanaal 6 dan pak je kanaal 1 voortaan.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

vicarious
Dat verhaal van de stotterende telefoonverbinding ken ik ook trouwens. Heb daar nu ook last van, op hetzelfde moment dat mn internet ook traag is. De afgelopen twee dagen heb ik dit een aantal uren gehad, maar in de tussenliggende tijd ging het weer gewoon snel. Weten jullie zeker dat er bij Online niets aan de hand is? De meldingen-pagina meldt alleen telefonieproblemen en dat je dan je livebox moet upgraden, maar bij mij wordt geen upgrade gevonden....

Rolf-UT
Bij mij zat het probleem in de 12V Adapter.
Nadat ik de nummers die op de adapter staan had opgelezen, was de oorzaak zo duidelijk. Deze adapter was ook erg warm. Nadat ik de adapter had vervangen door een (eigen) goed gestabiliseerde voeding van 12V was het telefonieprobleem over.

Online stuurt je gratis een nieuwe voeding toe, dus dat is het proberen waard lijkt me.

vicarious
Mijn adapter wordt dus niet warm (tenminste, niet heet, wel iets warmer maar dat is normaal lijkt me), en het probleem was gisteravond laat ineens weer verholpen. In die tussentijd heb ik het modem niet gereset of uit gehad (waardoor de voeding zou kunnen afkoelen). Vaag verhaal. Mocht het nogmaals optreden toch maar eens de helpdesk bellen...

Rolf-UT
TCP_IP schreef:
Vermoed één van onderstaande problemen

1. Een DNS probleem
2. Een ander WiFi netwerk die op die van jou stoort

inSSIDer geeft bij mij het volgende plaatje:
wifiu

Ik zie tussen de 30 en 40 wifinetwerkjes. Ikzelf zit op kanaal 3. Verreweg de meeste andere wifistations zitten op 1 en 11 en 6.

Het instellen van OpenDNS moet ik nog even bekijken.
Ik kan dat namelijk op 3 plekken doen volgen mij:
1) in mijn Laptop
2) in mijn eigen (wifi)router
3) in de livebox van Online
Wat is het beste?

rrozema
3 lijkt i.d.d. het beste kanaal voor jou. Tenzij er natuurlijk een ander apparaat net op die frequentie zit, een dect telefoon o.i.d. maar daar gaan we maar even niet van uit.

Waar je de dns servers het best kunt instellen is helemaal afhankelijk van je configuratie. Als je het op je pc doet, weet je zeker dat je goed zit, maar dan moet je -als je meerdere apparaten hebt- dezelfde instellingen op alle apparaten maken. Type op je laptop eens in een cmd window het commando "ipconfig /all". Achter dhcp server staat het ip adres van jouw dhcp server. Als je de dns servers instelt op dat apparaat dan krijgen automatisch alle apparaten in jouw netwerk de dns servers toegewezen. Je kunt dan nog steeds uit 2 opties kiezen:
1 - verander de dns server van het apparaat zelf of
2 - verander de dhcp instellingen die worden uitgedeeld door de dhcp server.

Bij optie 1 vraagt elk apparaat op je netwerk aan je dns server welke op zijn beurt naar de opendns server gaat. Bij optie 2 gaat elk apparaat rechtstreeks naar de opendns server. Ikzelf vind optie 1 altijd het elegantst; zeker wanneer de dns server in je router ook nog eens cache-t. Maar beide opties werken verder prima.

Rolf-UT
Nader onderzoek leert mij het volgende:

Als ik mijn laptop met een kabel rechstreeks aan de livebox hang, en daarmee dus géén gebruik maak van mijn wifi-router, dan treedt het probleem in zijn geheel NIET op. Alle sites openen rap en zonder herinitialisatie-shit.

Dus internetten rechtstreeks vanaf de livebox gaat perfect.
Het probleem lijkt dus echt te zitten in mijn eigen routertje, danwel in de communicatie tussen de livebox en de router.

Welke conclusie kan hieruit getrokken worden, qua oplossingsrichting?

Online Gebruikers
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoord plaatsen
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Herinitialiseren van verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Wegvallen verbinding tot internet HG665d Huawei configuratie en problemen 4 28 juni 2014, 21:57
ipad air verbinding probleem Algemeen 5 04 juni 2014, 12:53
Slechte verbinding Internet Storing 3 11 maart 2014, 12:07
Deels slechte verbinding met HUAWEI HG655d? Algemeen 4 08 februari 2014, 18:09
weg vallen van de verbinding Algemeen 2 07 februari 2014, 19:42
Goedenacht bezoeker
Inloggen
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Lutz08:32:26
Wanabo08:45:59
dutch flash12:51:56
spatieman15:42:08
Roroko16:52:46
SKDJ18:36:16
Jochiehans18:51:47
Dikkiedisk 1 dag
Nath0rigin 1 dag
Elitebravo 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogt zijn om een bericht te plaatsen.

10 augustus 2014, 12:43
Na de overgang naar een nieuwe eigenaar meteen nieuwe pakketten bij Online. Welke voordelen zijn er bij een overstap voor ouwe trouwe klanten?

31 juli 2014, 23:17
Maak een topic aan. Daarvoor is een shoutbox niet bedoeld.

30 juli 2014, 11:00
Kan wifi geberuikers niet zien op livebox sagram Angry

25 juli 2014, 21:13
Ik heb de online app voor tv gedownload op m'n ipad, hij vraagt om een code van de tv decoder, deze heb ik bekeken geen code te zien ik heb online tv,internet, bellen....

09 juli 2014, 17:21
Hallo, iemand van de helpdesk wellicht aanwezig om mij te helpen met een trace-route?

Vergelijkers