obey-robots.txt
08 December 2016, 16:56
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

IP adres Livebox aanpassen?

geertq
Ksn iemand me helpen het IP adres (192.168.1.1) van de livebox aan te passen? Ik heb namelijk een vPN verbinding met mijn bedrijfsnetwerk in de zelfde range.

Na de firmware update (vandaag) naar versie 4.0.21.3.3.1.31.FAST3202_2601E6 kan ik mijn instellingen niet meer aanpassen via Telnet.

Ik kan nog wel inloggen via telnet 192.168.1.1 maar adapters zijn gewijzigd en telnet commando's ook.

Dit werkt dus niet meer

1. Eerst inloggen in de livebox: Start/Run/"telnet 192.168.1.1"
2. Log in met "root" en "1234" als je het root-wachtwoord niet veranderd hebt
3. Stop de dhcpserver: "dhcpserver" en dan "stop"
4. Verander het interne ip van de livebox: "exit" en dan "ifconfig -o eth0 inet 192.168.10.1"
5. De telnet-verbinding wordt nu verbroken vanwege de ip veranderingen van de livebox.
6. Om weer verbinding met de livebox te kunnen maken, stellen we tijdelijk een nieuw IP in op de computer: 192.168.10.2
7. En dan nu weer telnetten naar de livebox: Start/Run/"telnet 192.168.10.1"
8. [nu een grote stap] Vervolgens gaan we achtereenvolgens de huidige dhcpinstellingen bekijken, verwijderen, nieuwe invoeren en de server weer starten:
"dhcpserver", "subnet eth0 list", "subnet eth0 delete", "subnet eth0 add -o -subnet 192.168.10.0 -netmask 255.255.255.0 -startip 192.168.10.10 -endip 192.168.10.50 -leasetime 7 -broadcast 192.168.10.255 -dns 192.168.10.1 -gateway 192.168.10.1", "subnet eth0 list", "start"
10. En als laatste in de webinterface van de livebox de instellingen opslaan

IEMAND EEN IDEE ??

Deze opties zijn nu beschikbaar:

[root @ home]$ ls
exit
ls
home
wlan
save
adsl
sndcp
ipqos
reboot
erase
list
route
version
show
load
ping

Deze adapters kan ik vinden:

[root @ home]$ sndcp
[root @ sndcp]$ ls
pppoe
pppoestop
pppoestart
pppoelist
pppoa
pppoastop
pppoastart
pppoalist
1483mer
mer
exit
ls
home
Gewijzigd door geertq op 17 augustus 2009, 23:06

rrozema
Sorry, je bent niet de eerste met dit probleem en het is nog niemand gelukt het op te lossen. Stuur een officiele klacht aan Online en laat de huur van je livebox plus eventueel je telefonie ontbinden en plaats een eigen router-modem dat je wel kunt instellen.
Gewijzigd door rrozema op 17 augustus 2009, 23:57

geertq
Welke router is de beste oplossing? En werkt telefonie dan nog?

Een extra router voor het internet met als gateway de livebox kan misschien ook de oplossing zijn, maar misschien krijg ik dan alsnog routering problemen

Of moet ik misschien wel helemaal het conract laten ontbinden en een andere aanbieder zoeken..

TCP_IP
welke router geschikt is afhankelijk van je eisen en budget.
telefonie zal niet meer werken met een andere modemrouter dan je livebox.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

rrozema
Een extra router voor het internet met als gateway de livebox kan misschien ook de oplossing zijn, maar misschien krijg ik dan alsnog routering problemen
inderdaad, dan krijg je nog steeds routeringsproblemen.

geertq
Ik heb de helpdesk gebeld, geen support dus.. zoals ik al had verwacht. Ik ga vanmiddag nog even ea testen en anders laat ik mijn contract ontbinden.

TCP_IP
Misschien dat je om een speedtouch 706 kan vragen, wellicht dat daar het LAN subnet gewijzigd kan worden.
Ik weet niet hoe ze met zulke aanvragen omgaan, een klant behouden door een ander modem toe te sturen is een kleine moeite.

speedrider79
Mijn Livebox heeft ook de bekende upgrade gehad, login: root
Password: ****
[root @ home]$ version
Version: 4.0.21.3.3.1.31.FAST3202_2601E6

Returned 0
[root @ home]$

Ik heb een heel netwerk achter de livebox modem, contact gehad met de helpdesk en het is niet meer toegestaan LAN ip settings aan te passen! DHCP server is nog wel uit te zetten met stoppen of starten in het web interface onder DHCP instellingen.

Beetje jammer allemaal, omdat ze de helpdesk calls willen reduceren hebben ze die beperkingen opgenomen in de laatste firmware.

Schijnbaar vernaggelen mensen vaak hun settings en bellen de helpdesk, maar dit levert ze toch ook weer 15 cent per minuut op.

De helpdesk medewerker snapte me probleem en adviseerde zelf een modem te kopen, telefonie zou ook werken volgens hem, hij had dan wel het MAC adres nodig van de nieuwe router ???

Erg jammer, hoop dat ze nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel calls moeten verwerken met mensen die zich nu kapot klagen, beetje tunnelvisie bij online heb ik het idee.

Groet,

Marcel

TCP_IP
Was dat maar zo'n feest, als je telefonie op een ander modem wilt hebben moet je wel de SIP gegevens (gegevens voor telefonie) om telefonie te activeren.
En laat het nou net zo zjin dat deze niet bekend zijn.
MAC adres laten registreren is niet genoeg.

Terrormachine
Is het misscien een idee om terug te gaan naar een oude firmwareversie?
Ik kwam er vanmorgen ook tot mijn schrik achter dat ik een nieuwe firmware had

WOL van buitenaf werkt nu niet meer, DHCP zit in een andere range dit zuigt!!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'IP adres Livebox aanpassen?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Zyxel VMG8324-B10A DNS aanpassen lukt niet Zyxel configuratie en problemen 6 20 september 2016, 12:46
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen 4 10 augustus 2016, 15:48
Vast IP adres Zyxel configuratie en problemen 2 19 februari 2016, 15:10
Email adres Wie O Wie Email 4 27 december 2015, 13:14
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten 3 21 januari 2015, 13:58
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| TigerOnline
| Wanabo02:10:18
| Huubke6804:16:32
| dutch flash05:14:49
| peukevreugd06:11:27
| Ronsworld17:50:18
| earlgrey7219:13:45
| Hans19:59:10
| Ano20:29:17
| dutch123:11:37
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.