obey-robots.txt
06 December 2016, 13:03
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Post hier al je vragen over de Livebox firmware.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Nieuwe firmware en telefonie problemen (3202_2601E6)

Wanabo
Sinds de firmware update 3202_2601E6 heb ik problemen met het telefonie gedeelte! Sad

Situatie schets:

• Belbasis abonnement bij KPN. (nummer aaa )
  • Internet en telefonie van Wanadoo/Orange/Online. (nummer bbb )
  • KPN lijn aangesloten op Livebox.
  • Op livebox aangesloten een Profoon PDX - 5430 (NIEUW omdat ik eerst dacht dat het aan de oude telefoonset lag)
  • Hierop ben ik te bereiken met nummer aaa en nummer bbb. Uitbellen doen we alleen met nummer bbb.

Symptomen:
  • Bel rinkelt slechts 1x, daarna niet meer.
  • Bel rinkelt helemaal niet, familie en bekenden maken zich ongerust waarom we niet oppakken.
  • Bellen met mobiel naar KPN nummer om het rinkelen te testen en daarna bellen naar het Online VOIP nummer geeft een in bezet toon terwijl er al lang opgehangen is.
  • Livebox gooit VOIP nummer eruit als er eerst naar KPN nummer gebeld is.
  • Livebox resetten, de lampjes gedragen zich niet meer zoals met de oude firmware. Het is meer een looplicht geworden.
  • Na reset duurt het 10 minuten voordat het VOIP nummer geïnitialiseerd is. Met oude firmware was dit nog geen 2 minuten.
  • De harde reset werkt niet meer. (buitenste en middelste ledjes)
  • Draadjes rood blauw omgewisseld, geen effect.
  • Geen zin meer verder te testen.

Of de livebox is aan pensioen toe of de firmware update heeft deze verslechteringen veroorzaakt.
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

pinnhead31
Hier sinds nieuwe firmware veel last van nachtelijke spook telefoontjes en een lagere intrain snelheid.
Resetten van livebox gaat ook aldoor mis, start dan pas weer op als de stroom er af geweest is.
Wel toevallig dat dan elke live box ineens aan pensioen toe is.
Het word tijd dat de liveboxen er allemaal uitgaan en we een beter modem er voor terug gaan krijgen.

dreke1967
Hier hetzelfde. s'Nacht altijd rond 12:15 spooktelefoontjes. Ook was de LiveBox na de nieuwste update via een telnet sessie niet meer te veranderen. In ieder geval het IP-adres niet. Ik heb hier een Server na de livebox zitten met daarop een Wireless router die ik graag ip-adres 192.168.1.1 geef en daarom het ip-adres van de livebox altijd veranderde in 192.168.5.1.

Nu maar een hele dag besteedt aan het veranderen van alle ip-adressen in mijn netwerk. Dit is nu gelukkig gelukt. Wat er tch niet allemaal opzit tegenwoordig ;-) Nintendo DS (3x), Wii, Audio-streamers (2x), PC's (3x lan, 2x Wlan).

MAAR..... die livebox en de update. De update is dus een grote mislukking. Ik vermoed dat we het beste gewoon de helpdesk kunnen bellen en als er veel hetzelfde probleem hebben, moeten ze er toch iets aan doen!!! 0900-9515 bellen dus.

Ik heb nu een splittertje vóór de livebox gezet om de telefonie apart van de livebox te houden. (Wij hebben ook nog kpn) Dan kunnen we verlopig even lekker door slapen...Shock

Franklin
Het viel me net op dat telefonie er uit lag, dus ik de livebox resetten. Wordt ik me toch getrakteerd op een lichtshow. Alle lampjes beginnen te knipperen als KITT en zelfs die witte achtergrondverlichting gaat ineens aan.

Maar hij heeft dus een nieuwe update zitten binnenhalen zie ik. Maar als ik dan deze problemen lees vrees ik binnenkort ook weer voor spooktelefoontjes.

Al hebben wij geen KPN erbij, is dat een belangrijke indicatie van dit probleem?

pinnhead31
Hier ook geen kpn lijn.

dreke1967
Ik kreeg een mail van het online serviceteam dat ze mijn forum bericht gelezen hebben en graag mijn klantnummer hebben zodat ze mij kunnen gaan helpen. Goede service toch?

Al vele jaren zit ik met internet en bellen tot volle tevredenheid bij online (voorheen wanadoo en Orange). Nu met de laatste software update (3202_2601E6) zijn er echter een paar probleempjes ontstaan.

1- IP-adres van de livebox is niet meer te veranderen. Ik veranderde dit altijd weer m.b.v. een telnet sessie naar 192.168.5.1 i.v.m. ons netwerk. Omdat dit nu niet meer te veranderen was, heb ik alle ip-adressen in ons netwerk aangepast. Veel werk, maar het is nu geen probleem meer.
2- s'Nachts zo net na middernacht, gaat de telefoon over en als ik dan oppak, horen we verder niets. Nu een aparte splitter voor de livebox gezet en daar de telefoon opgezet en nu s'nachts geen telefoontjes meer. (Wij hebben de KPN nog naast het online abonnement) Dit is natuurlijk niet de bedoeling want wij willen bellen via Online.
3- We krijgen niet meer te zien wie ons belt, en in de situatie met de extra splitter nu, wel.

Hopelijk nemen ze snel contact met mij op.

Franklin
Ik hoor net dat wij hier ook al sinds enkele dagen last hebben van spooktelefoontjes. Maar dan rond 11.00 s' ochtends. Heel vreemd.
Gewijzigd door Franklin op 27 augustus 2009, 17:26

bert utrecht
van die spook telefoontjes heb ik al een tijd last van
pak je hem op zeggen ze niks
3202_2601E6 is al de tweede update deze maand

dreke1967
Ik heb net een PB bericht gehad dat ze mijn klantnummer ontvangen hebben en dat ze contact met me op neman. Ik moet zeggen dat ik het een goede service vind, dat zij met mij contact opnemen omdat ik hier een probleem gepost heb. Hopelijk gaan ze het ook snel oplossen.

Hieronder het bericht dat ze mij stuurde...
<knip> ----------
Beste André,

Dank u wel voor alle informatie.
We gaan hier meteen induiken, en houden u op de hoogte van ontwikkelingen.

Met vriendelijke groet,

Het Online Service Team
<\knip> ----------

TCP_IP
Lof voor het Online Service Team !

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe firmware en telefonie problemen (3202_2601E6)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Problemen SIP-registratie Eigen modem configuratie en problemen 14 06 december 2016, 08:03
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten 6 05 december 2016, 17:43
Problemen na Upgrade Algemeen 16 27 november 2016, 19:21
Opzeggen / legale contractbreuk nav. recente problemen? Storing 7 13 november 2016, 00:23
Waarschuwing firmware update ZyXEL VMG8324-B10A! Zyxel configuratie en problemen 49 06 november 2016, 18:12
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| earlgrey72< 5 mins
| Wanabo00:13:30
| Tiger02:54:41
| dutch flash03:12:09
| Ano03:19:32
| RichieB04:49:45
| funkyduck04:59:59
| frankvdz12:54:46
| Hans13:15:34
| mountainmaster14:08:19
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?