obey-robots.txt
11 December 2016, 08:58
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Bellen via Orange werkt niet

Michiel2006
Ik maak al geruime tijd gebruik van Wanadoo Family. Bellen ging tot nu toe prima. Onlangs ging mijn LB stuk. Werd keurig vervangen maar sindsdien werkt mijn telefonie niet meer. Het telefoonlampje op de LB brandt continu maar krijg geen Orange kiestoon en bel tot mijn ergenis via KPN, ook dan gaat het telefoonlampje niet knipperen maar blijft gewoon branden . Ook als men mijn Orange nummer draait, gaat de telefoon thuis niet over, de beller hoort de telefoon overigens gewoon overgaan. Probleem staat al sinds geruime tijd open bij Orange zonder resultaat. Wie weet een oplossing?

Lizard
Het klinkt alsof na de vervanging je telefoon niet meer op de livebox is aangesloten. Andere mensen die last hebben van geen kiestoon daar gaat het telefoonlampje wel knipperen.
Dus controleer je bekabeling goed. Als je de livebox ontkoppelt van de telefoon, (line eruit) moeten alle telefoons een dode lijn geven. Zo niet is het zeker een bekabelingsprobleem.

Succes

Richard
Check ook voor de zekerheid even in de config van de Livebox of telefonie geactiveerd staat. Misschien is die voor een of andere vage reden nu op gedeactiveerd ingesteld.
Lijkt me niet, maar men wete maar nooit, effe controleren voor alle zekerheid kan in elk geval nooit kwaad.Smile
Greetings, Richard.

Michiel2006
Thanks, heb zowel kabels als de LB instellingen gecheckt. Als ik de line kabel er uit haal, is alles dood, zowel adsl als telefonie, betekent dus dat mijn telefoongesprekken wel door de LB gaan. Ook de instellingen staan goed, telefonie staat ge-activeerd. Zou deze LB ook gewoon stuk kunnen zijn?

Richard
Ja die mogelijkheid bestaat.
Als je de stroom eraf haalt en hem weer in steekt dan start de LB opnieuw op zoals je weet.
Normaliter moet je dan op een gegeven moment 1 klik horen. Dat is een relais wat schakelt. Als je dat niet hoort dan vermoed ik dat ie stuk is.

Daarnaast kun je de telefoon eens rechtstreeks in je telefoonstopdoos steken als je nog telefonie van KPN hebt. Als je dan wel kunt bellen ligt het echt aan de Livebox of een fout bij Orange.
Gewijzigd door Richard op 14 augustus 2006, 18:27
Greetings, Richard.

Michiel2006
Tis inderdaad die klik, die hoorde ik bij de vorige LB wel, klik en lampje aan. Bij deze gaat wel het lampje aan maar geen klik. De helpdesk belde me rond 17:30 dat eea nog in behandeling was en dat ze me woensdag weer zouden gaan bellen, met de boodschap van de klik kunnen ze waarschijnlijk wel wat. Thanks, Michiel

Richard
Graag gedaan en succes.
Hopelijk worden de problemen snel verholpen.

Greetings, Richard.

Michiel2006
Nou, vandaag nieuwe LB gekregen, hoopvol, gelijk geinstalleerd, maar verdorie: zelfde probleem. Werkt weer niet en inderdaad, weer geen klik in de LB, bel nu al ruim 6 weken via KPN omdat Orangfe telefonie niet werkt. Drama!!! Waar kan dit nou aan liggen???

Groet, Michiel

Lizard
Misschien heeft je telefoon ook een tik gehad? Kan je het testen met een andere telefoon?

Michiel2006
Heb ik ook geprobeerd, maakt helaas niets uit...

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Bellen via Orange werkt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Kan niet meer in modem? Huawei configuratie en problemen 7 30 november 2016, 20:37
In-game kan ik anderen zien bewegen maar zelf kan ik dat soms niet Storing 4 14 oktober 2016, 20:40
Websites niet of slecht bereikbaar. (opgelost) Storing 9 14 oktober 2016, 20:35
Zyxel VMG8324-B10A DNS aanpassen lukt niet Zyxel configuratie en problemen 6 20 september 2016, 12:46
Nieuwe Online klant, tv werkt niet Algemeen 6 17 augustus 2016, 21:01
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| muisje00:31:32
| vdbits06:42:43
| Wanabo09:40:20
| Carlovanlent11:28:56
| Matthy Alblas13:45:30
| ronald schuit14:13:38
| famcai14:47:41
| cdb19:26:54
| peukevreugd21:52:55
| johan32421:53:49
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.