obey-robots.txt
08 December 2016, 17:03
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

voip met livebox modem

noelsmesseb
Ik heb een siemens gigaset A580 Ip gekocht want ik heb twee studenten in huis , en voip telefonie is dan wel een kostenbesparing.
Ik heb het basisstation aangesloten op het livebox modem en mij aangemeld bij drie voip providers.
dat aanmelden lukte eerst ook niet , maar met vallen en opstaan wordt men wijs.
uitendelijk werkten ze alle drie , het duurt soms even voor de aanmelding slaagt ,gewoon staan laten en afwachten.
Ik blij dat het werke en toen nummers toegekend aan de handsets ( en geld gestort op de voip).
valt dat modem uit.
Eerst niks bij gedacht, kan gebeuren , maar dat modem bleef uitvallen.
comp. op groene aansl. en basisstation op rode en omgekeerd .( comp. kan ook nog op usb)
stun aan stun uit proxy servers aan en uit van alles geprobeerd maar dat modem bleef na verloop van tijd uitvallen .
alles weer ingeteld zoals voorgeschreven toen de studenten kwamen ( toen kwamen er ook twee comp.bij) en een switch gekocht van sitecom.
Alles op de switch gezet, maar bleef uitvallen ;gewisseld van switch naar modem met aansluiten van basisstation en comp met vrschillende combinaties , maar bleef uitvallen.
router Edimax BR-6104KP
Toen een router gekocht en deze met statisch Ip 192 168.1.9 op de modem gezet,
heb ik hier op de site geleerd hoe je dat moet doen .
de firewall op de modem uitgezet en alle poorten forwarded.


In het modem de poorten 5060 5004 3478en 6060 forwarded udp.

Het werkte met basisstation maar toen viel het modem toch weer uit.
Toen firewall weer aangezet in het modem ,,,viel weer uit na verloop van tijd.
DMZ in de router voor het basisstation , dat statisch IP adres 192.168.2.2 heeft .
HIelp ook niet.
NU heeft een van de providers van voip poort 6060
deze kan gebruikt worden in plaats van poort 5060 " i.g.v gemene providers "zo woordelijk de prov..( goandcall.com)

Als ik nou alleen deze provider aan laat staan en de andere twee deactiveer,
VOILA geen problemen meer.!!!
zijn ze nou zo gemeen bij Oline dat ze poort 5060 saboteren ????
Blijft dat ik graag meer voip accounts wil hebben voor de studenten in huis en op de andere twee
providers geld gestort heb dat ik kwijt ben als ikgeen gebruik maak van hun service

Heb nou firewall weer aangezet in het modem en nog eens geprobeeerd met de overige twee providers,
maar lukt niet.
heb ook algehele portforwarding in modem uitgezet, maar blijft uitvallen.
Maar zodra ik de twee prov. op poort 5060 deactiveer geen problemen meer (ook siemens gigaset staat op poort 5060 dus ook gedeactiveerd.
Situatie nu,
Op het modem staat firewall aan dhcp uit
Op het modem staat aangesloten de router waarop drie comp. met basisstatio en een provider met poort6060 voor signalering , werkt goed ( tot noch toe)
bvd noelsmesseb
Gewijzigd door noelsmesseb op 05 september 2009, 21:48
 
noelsmesseb
hier dan nog mijn modemADSL statistieken

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 17240 Kb
Afname Dichtbij : 9.6 (dB)
Ver weg : 1.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 15 (dB)
HEC-teller 22
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 3
ES-teller van 1 dag 0

ADSL statistieken

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 17240 Kb
Afname Dichtbij : 9.6 (dB)
Ver weg : 1.0 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 10 (dB)
Ver weg : 15 (dB)
HEC-teller 22
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 3
ES-teller van 1 dag 0


Livebox DEBUG
Ligne ADSL monté Ligne ADSL non monté

Livebox DEBUG
Ligne ADSL monté Ligne ADSL non monté
gegevens
Gewijzigd door Suug op 08 september 2009, 21:56
 
noelsmesseb
A580 IP

Home Instellingen Status
Afmelden

Lokaal Netwerk
Telefonie
Verbindingen;
Overige IP-verbinding
Naam / provider Suffix Status Actief
1. IP1
XeloQ Comm.
#1 Aangemeld
Bewerken
2. IP2
12Connect.com
#2 Gedeactiveerd
Bewerken
3. IP3
SIP Discount
#3 Gedeactiveerd
Bewerken
4. IP4
Andere Provider
#4 Gedeactiveerd
Bewerken
5. IP5
Andere Provider
#5 Gedeactiveerd
Bewerken
6. IP6
Andere Provider
#6 Gedeactiveerd
Bewerken
Gigaset.net
Naam Suffix Status Actief
Gigaset.net
#9 Gedeactiveerd
Bewerken
Verbinding via vaste net
Naam Suffix
Vaste net
#0
Bewerken




Verbergen
Meer informatie kunt u vinden in de online gebruiksaanwijzing op: www.gigaset.com
 
noelsmesseb
ps,
Ik heb portforwarding op zowel het modem als op de router voor de voip poorten.
De overige twee providers werken wel ,,ik kan er mee bellen, ,maar als ik ze daarna niet deactiveer valt na verloop van tijd het modem uit.
het duurt ook lang voordat ze zich weer opnieuw 'aanmelden" als ik e weer activeer.
Praktisch zijn ze zo onbruikbaar.
De voip provider die op poort 6060 werkt stoort niet, maar ik moet er geen provider op poort 5060 bij installeren want dan valt het modem weer uit.
Het kan ook toeval zijn , dat 3 providers teveel is , of dat het modem alsnog zal uitvallen (nu 48 uur OK )
 
rrozema
Hallo noelsmesseb (dank je wel dat je een eigen thread hebt aangemaakt).

Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad toen ik mijn linksys spa-2000 ATA achter de livebox aansloot.Ik heb allerlei problemen met mijn livebox gehad, maar ik had al wel vrij snel vastgesteld dat zodra ik die ATA aansloot, de livebox binnen enkele uren vast liep. Ik heb uiteindelijk de livebox vervangen door een eigen router en toen was het probleem helemaal weg; ik kon gewoon via voip bellen en gebeld worden.

Ik geloof niet dat er hierbij opzet in het spel is van Online. Volgens mij kan het programma dat in de livebox zit ingebouwd voor Online telefonie er gewoon niet tegen dat een ander programma(/apparaat) zijn poort(en) gebruikt. Omdat je dat programma in de livebox niet kan uitschakelen -zelfs niet als je geen Online telefonie hebt- loopt je livebox dus vast als je een voip client die poort 5060 nodig heeft, gebruikt vanachter je livebox. Als je de firewall instellingen in de livebox nauwkeurig bekijkt, dan zul je zien dat, wat je ook verandert, er altijd een aantal poorten terugkomen in de firewall instellingen omdat de (software in de firmware van de) livebox die zelf gebruikt. Een van deze poorten is 5060.

De mogelijke oplossingen zijn dan ook:
- gebruik een andere router (+ je bespaart dan 2,95 per maand aan huur)
- gebruik enkel voip providers die geen gebruik maken van poort 5060.
 
noelsmesseb
Beste adminis.
Bedankt voor je antwoord.
Allereerst'; Ik heb nog steeds alleen goandcall geinstalleerd en ondervind geen enkel probleem.
( goandcall gebruikt poort 6060)
De overige twee voip providers n.l. sipdiscount en 12connect heb ik gedeactiveerd.
Ook (en dit is belangrijk voor eventuele overige geintersseerden) heb ik gigaset.net
gedeactiveerd, want ook zij gebruiken poort 5060.
V.w.b. online wil ik nog het volgende melden ,
Ik heb hun hulplijn gebeld en gevraagd wat het probleem zou kunnen zijn.
Hun antwoord: "wij zijn niet verantwoordelijk voor voip providers, i.g.v problemen met
voip moet u zich aan hun richten " zo dus na twintig minuten wachttijd ,echt waar.
En dit terwijl het probleem naar jouw zeggen toch ligt bij onuitwisbare instellingen in hun
firewall!!
Dan nog een paar vragen naar aanleiding van jouw advies,
1; Is het niet zo, en dit meen ik te concluderen uit overige topics die ik hier gelezen heb,
dat als ik een ander modem neem ik mijn felefonie bij online verlies , mede omdat zij geen ,
uitsluitsel geven over hun telefonieinstellingen?
Ben ik dan niet meet bereikbaar op mijn oude nummer vaste lijn?
of betekent dit alleen maar dat ik niet meer kan bellen met mijn oude nummer?
2; Ik heb nog maar een voip provider gevonden die poort 6060 gebruikt i.p.v. poort 5060
ken je er nog een.
3; welk modem zou je mij dan adviseren , bij voorkeur draadloos en verkrijbaar op"marktplaats"

Zonder dit forum was ik zo ver niet gekomen en had ik allang opgegeven.
Ik hoop dat dit topic ook anderen met dit probleem zal helpen
Groetjes Leon
groetjes Leon
 
rrozema
noelsmesseb schreef:
1; Is het niet zo, en dit meen ik te concluderen uit overige topics die ik hier gelezen heb, dat als ik een ander modem neem ik mijn felefonie bij online verlies , mede omdat zij geen, uitsluitsel geven over hun telefonieinstellingen? Ben ik dan niet meet bereikbaar op mijn oude nummer vaste lijn? of betekent dit alleen maar dat ik niet meer kan bellen met mijn oude nummer?

Dat is correct. Als je enig ander modem gebruikt dan het door Online geleverde modem, kun je geen Online telefonie meer gebruiken. Als je je nummer hebt laten overnemen door Online, kun je dan inderdaad geen uitgaande gesprekken meer starten en ook geen inkomende gesprekken meer aannemen die binnenkomen op jouw nummer. Als je je nummer niet hebt laten overnemen, kun je allebei wel; bellen en gebeld worden. Je dient dan wel een adsl splitter aan te brengen voor het modem en de telefoon daar op aan te sluiten.
Als je je nummer wel hebt laten overnemen door Online, kun je misschien, afhankelijk van de looptijd van je huidige contract danwel je doorzettingsvermogen bij de Online klachtenafdeling, je nummer opnieuw laten overnemen door een andere telefonieprovider. Je adsl kun je dan bij Online houden, maar voor het telefonie-deel neem je dan een andere provider. Waarschijnlijk is dat dan KPN, maar mogelijk kun je je nummer ook door een voip provider laten overnemen. Er is van alles mogelijk, maar ik vermoed dat aan vele opties wel kosten verbonden zijn.

2; Ik heb nog maar een voip provider gevonden die poort 6060 gebruikt i.p.v. poort 5060 ken je er nog een.

Tot aan jouw bericht kende ik er geen enkele, dus nee Wink. Maar wie houdt je tegen om bij 1 voip provider meerdere lijnen/nummers af te nemen? M.a.w. neem 3 abonnementen bij goandcall.

3; welk modem zou je mij dan adviseren , bij voorkeur draadloos en verkrijbaar op"marktplaats"

Er staan op dit forum vele threads waarin mensen vertellen welke modems ze gebruiken en hoe ze die hebben ingesteld. Ik kan je niet vertellen of de een nu beter of slechter is dan de ander. Bekijk de diverse postings eens en kijk dan of er iets tussen zit waar je niet te duur aan kunt komen. Ik heb een tijd terug een poging gedaan de routers waarvan tenminste iemand gezegd heeft dat het werkt hier te inventariseren, maar ook die lijst is verre van compleet. De meeste moderne adsl 2+ routers zullen gewoon werken. Je hebt een adsl 2+ modem nodig dat Annex A is (m.a.w. geen ISDN modems, = annex B ) en dat het door Online ADSL Extra gebruikte protocol "1483 Bridged IP (RFC1483) LLC" ondersteunt.
 
noelsmesseb
Beste super adm.

Dank je voor je tips,
Goed idee om 3 abonnementen te nemen bij goandcall.
Daar ga ik voor.
Jammer van de 35 euro die ik al bij sipdiscount en 12 connect samen heb gestort,
Maar dat geld blijf staan en dat kan ik dan als mijn contract bij online afloopt weer via een
andere ISP opmaken . Dat heeft online dan aan zichzelf te danken want die 35 euro gooi ik niet weg.
Mijn modem loopt nog steeds zonder onderbreking met goandcall .
Ik heb overigens mijn nummer laten overzetten naar orange en voel mij nu toch wel een beetje gevangen in hun web.Grin
Zou het helpen om een nieuw modem van speedtouch aan te vragen bij online?
Bedankt
Leon
 
rrozema
noelsmesseb schreef:
Beste super adm.

Dank je voor je tips,
Goed idee om 3 abonnementen te nemen bij goandcall.
Daar ga ik voor.
Jammer van de 35 euro die ik al bij sipdiscount en 12 connect samen heb gestort,
Maar dat geld blijf staan en dat kan ik dan als mijn contract bij online afloopt weer via een
andere ISP opmaken . Dat heeft online dan aan zichzelf te danken want die 35 euro gooi ik niet weg.
Mijn modem loopt nog steeds zonder onderbreking met goandcall .
Ik heb overigens mijn nummer laten overzetten naar orange en voel mij nu toch wel een beetje gevangen in hun web.Grin
Zou het helpen om een nieuw modem van speedtouch aan te vragen bij online?
Bedankt
Leon

Wij adviseren al lange tijd iedereen om niet het nummer door Online te laten overnemen. Jammer dat jij er nu op de harde manier achter moet komen. Zoals gezegd; je kan proberen via de klachtenafdeling het leed nog wat te verzachten. Je zou bijvoorbeeld kunnen aandringen het telefonie deel van je contract en de huur van de livebox te ontbinden om dan een eigen router te kunnen gebruiken op je Online adsl extra aansluiting. Je kan dan mogelijk je huidige telefoonnummer naar een voip provider (goandcall?) verhuizen zodat je dat wel behoudt.
Ik geef je weinig kans dat je een speedtouch van Online gaat ontvangen. Er schijnt een policy te zijn om geen liveboxen voor speedtouches om te ruilen. Daarnaast weet ik niet of de speedtouch modems niet hetzelfde probleem hebben. Frown Maar zoals gezegd, neem contact op met de helpdesk en de klachtenafdeling en zie wat je kan regelen. De enige tip die ik je daarbij kan meegeven is om vriendelijk en rustig te blijven, zelfs als je je niet zo voelt...
Gewijzigd door rrozema op 07 september 2009, 21:25
 
noelsmesseb
Beste Rozema ,
Bij nader inzien;
Een nieuw modem kopen , of bedelen om telefonie contract en modem huur te mogen opzeggen en daar vooooral vriendelijk bij blijven (mijn contract loopf nog tot mei).
Jullie opmerking elders op deze site ," we moeten hier de relatie met online koesteren"'.
Is dat zo wel nodig?
FEIT:
Het programma dat online dus op het modem heeft staan en dat gebruik maakt van (STANDAARD)poort 5060 voor voip telefonie blokkeert mijn vrije toegang tot het internet. En hoewel dan niet met opzet, toevalligerwijze dan toch wel de toegang tot de concurrentie!!!
Online dient mij volgens contract en de regels voor ISP vrije toegang tot internet te garanderen.
Dit is dus niet mogelijk voorzover het concurrentie voor telefonie betreft en daarmee pleegt online al dan niet met opzet contractbreuk.
FEIT:
Als ik vervolgens toch probeer mijn vrije toegang tot het internet zeker te stellen door een ander modem te kopen wordt ik min of meer voor het blok gesteld mijn telefoonnummer op de vaste lijn te verliezen,
(en gewoon volgens contract toch abonnementsgeld betalen voor telefonie en huur modem, tenzij ik ga bedelen en dan misschien deze contracten geannuleerd krijg).of toch maar uitsluitend telefonie van online af te nemen.
ZODOENDE:
Ik vind dit op zijn minst gezegd oneigenlijke zaken praktijken, al dan niet met opzet.
Online dient hier iets aan te doen en mij vrije toegang tot het gehele internet te verlenen, zoniet is dit contractbreuk en vervalt het hele contract....
m.V.G. NOELSMESSEB
ps. De enige voip provider die i.p.v. poort 5060 poort 6060 gebruikt staat nog steeds als enige aangemeld, en sindsdien valt het modem niet meer uit! het gebruik van poort 6060 ipv poort 5060 is ook het ENIGE verschil met de overige voip providers.
Gewijzigd door noelsmesseb op 08 september 2009, 15:25
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'voip met livebox modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten 8 07 december 2016, 23:05
Te koop: ADSL2+/VoIP modem (TP-Link TD-VG3631) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur 7 07 december 2016, 20:26
Probleem: Hoe voeg ik VoIP Gegevens/Instellingen toe? Zyxel configuratie en problemen 30 06 december 2016, 09:36
Kan niet meer in modem? Huawei configuratie en problemen 7 30 november 2016, 20:37
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen 154 30 november 2016, 20:16
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Tiger00:07:20
| Wanabo02:17:33
| Huubke6804:23:47
| dutch flash05:22:04
| peukevreugd06:18:42
| Ronsworld17:57:33
| earlgrey7219:21:00
| Hans20:06:25
| Ano20:36:32
| dutch123:18:52
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.