obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
voip met livebox modem
rrozema
Het specifieke stukje waar in stond de band te koesteren, betrof een contact met iemand van de 3e lijn. Een contact dat meestal vrijwel onmogelijk te leggen is. De bedoeling was om duidelijk te maken dat als het specifieke forumlid zijn probleem snel opgelost wil hebben, dit contact zijn beste kans is. Dat betrof dus zeker niet de gehele organisatie.

Als jij jouw problemen dusdanig ernstig vindt dat je het risico van allerlei extra kosten wilt riskeren heb je zojuist zelf een prima betoog gehouden waarmee je geheel onder je contract uit kan proberen te komen. Misschien heb je voldoende om een zaak te maken. Helaas is er echter in de praktijk een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. De kans is dan ook groot dat jij zelf veel problemen en veel extra kosten gaat krijgen als je het op die manier gaat spelen. Dat is niet een specifiek probleem bij Online, zo werkt onze samenleving (helaas). Ik probeer je uit te leggen dat je door rustig en beleefd te blijven de grootste kans hebt dat jij je zin krijgt. Dat betekent dus zeker niet dat je je maar moet neerleggen bij wat Online van de situatie vindt, maar wel dat je verstandig met je opties moet omgaan.
 
Tiger
Ik ben het volledig eens met de stelling van noelsmesseb het zou van de zotte zijn om te gaan slijmen zo zie ik het tenminste om te krijgen waar je recht op hebt.

Er is al vaak het advies gegeven om geen telefonie van Online te nemen maar door mooie praatjes en lokkertjes van aanbiedingen trappen er toch nog mensen in die dan worden opgezadeld met veel problemen.

Het zou Online eigenlijk verboden moeten worden om telefonie aan te bieden die niet voldoet aan de huidige normen en met die normen bedoel ik dan dat je bereikbaar moet zijn en ook kan bellen op ieder moment als je dat wilt en ook niet uit je slaap gehouden worden door spooktelefoontjes.

Ik vindt het zelfs een schande dat deze telefonie n.a.v. de problemen die hier op het forum kenbaar is gemaakt aangeboden wordt.

Een probleempje kan altijd voorkomen maar niet in deze mate en als je geen volwaardig produkt kan aanbieden moet je dat ook niet doen.

Ik ben in elk geval heel blij dat ik geen telefonie van Online heb met alle rompslomp van dien.

Verder hoop ik dan dat noelsmesseb vlug van zijn probleem verlost wordt.

Tiger
 
noelsmesseb
Beste Tiger ,
Bedankt voor je morele steun.

Beste rozema,
Allereerst wil ik opmerken dat ik jullie inspanningen hier zeer waardeer .
Hetgene ik zei was niet bedoeld als verwijt maar als een ander plan van aanpak.
Het is ook niet mijn bedoeling online voor de rechter te slepen maar wel om de puntjes op de I te zetten
v.w.b. de verantwoordelijkheid en plichten van online.
Ik kan mij een rechtsgang in deze ook niet permitteren , met het risico voor de gerechtskosten te moeten opdraaien .
Het gaat hier dan ook niet om een storing , test , of update, maar om een systeem instelling van de kant van online die een ongehinderd gebruik van het gehele internet verhinderd.
En dat is een contractuele nalatigheid.
Ik heb online een E mail verzonden waarin ik hun hier op wijs en hun verzoek mij ongehinderd toegang te verlenen tot voip telefonie providers op het internet.
Ben benieuwd wat er van komt!
Ik heb ook nog E mails gestuurd naar SIPDISCOUNT en 12CONNECT voip providers met het verzoek het verkeer over een andere poort te laten verlopen b.v. poort 6060 zoals GOANDCALL dat doet , maar nog steeds geen antwoord.
Zie hier mijn E mail correspondentie met online tot nu toe:
m.v.g. noelsmesseb

Beste Klantenservice,

Ik heb gedaan wat u zij en heb op het internet gezocht naar een oplossing.
Ik had nog wel lang kunnen zoeken , want een oplossing is er niet.
Het blijkt namelijk dat de op het siemens apparaat (waar niks mis mee is)
geinstalleerde voip providers gebruik maken van (de voor voip standaard
gebruikte) poort 5060 en deze poort is ook in "gebruik" van het programma op
de livebox."Het progamma dat in de livebox voor telefonie zit ingebouwd kan
er gewoon niet tegen dat een ander programma/apparaat zijn poort(en)
gebruikt. Omdat je dat programma in de livebox niet kan uitschakelen ,-
zelfs niet als je geen online telefonie hebt - loopt je livebox dus vast als
je een voip client die poort 5060 nodig heeft, gebruikt vanachter je
livebox. Als je de firewall instellingen in de livebox nauwkeurig bekijkt
dan zul je zien dat wat je ook verandert, er altijd een aantal poorten
terugkomen in de firewall instellingen omdat de ( software in de firmware
van de ) livebox die zelf gebruikt. Een van deze poorten is 5060." Aldus de
superbeheerder op dit online forum;
http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=3447&pid=31464#post_31464
Met de voip service providers is dus ook niks mis ,
Het probleem wordt veroorzaakt door uw software.!!

Desalniettemin stelt u op uw hulplijn : "Problemen met voip zijn niet de
verantwoordelijkheid van online, bij problemen met voip service dient u zich
te richten tot desbetreffende provider.

Desalniettemin stelt u in uw E mail "Helaas moeten wij u mededelen dat wij
geen ondersteunig kunnen verlenen op de vragen die u gesteld heeft" en dan
ook nog "Wij raden u aan op internet te zoeken naar anderen die
vergelijkbare opstellingen hebben geprobeerd " terwijl uw programma elke
mogelijke opsteling onmogelijk maakt!!!

U dient mij vrije toegang tot het internet te verlenen en uw programma
dusdanig aan te passen dat het mij mogelijk wordt ongehinderd service te
ontvangen van voip telefonie aanbieders op internet .
Graag verneem ik van u welke actie u in deze wilt ondernemen.
M. v.g. xxxxxxxxxxxx
----- Original Message -----
From: "Online Klantenservice"
To: xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Sent: Monday, August 31, 2009 1:18 PM
Subject: Re: abonnee W1977838 DSL_FT_FAMILY (KMM1802450I9197L0KM)


>
> Geachte heer xxxxxxxxxxx,
>
> Dank voor uw bericht. Helaas moeten wij u mededelen dat wij geen
> ondersteuning kunnen verlenen op de vragen die u heeft gesteld. Wij
> raden u aan op het internet te zoeken naar anderen die vergelijkbare
> opstellingen hebben geprobeerd.
>
> Onze exuses hiervoor.
>
>
> Met vriendelijke groeten,
> Online
>
>
> Original Message Follows: ------------------------
>
> klantinformatie
> naam:
> xxxxxxxxxxxxxxx
> klantnummer:
> W1977838
> e-mailadres:
> xxxxxxxxxxxxxxx
> abonnement:
> DSL_FT_FAMILY
> gekozen fase (clc):
> producten, voorwaarden, acties
> extra diensten:
>
> besturingssysteem:
> Windows Vista
> contact telefoonnummer:
> xxxxxxxxx
> vraag
>
> Eerste vraag, ik heb een telefoon installatie van siemens voor IP
> telefonie aangesloten op mijn modem, sindsdien valt dagelijks het modem
> uit en moet ik het opnieuw starten om alles weer te laten functioneren.
> Weet u wat ik moet doen om ervoor te zorgen dat het modem niet meer
> uitvalt? Kan ik op de usb aansluiting een printer aansluiten? welke usb
> aansluiting moet ik dan gebruiken? bvd xxxxxxxxxxx
>
>
>
>
Gewijzigd door noelsmesseb op 09 september 2009, 17:36
 
noelsmesseb
Hier het antwoord van online slechts vier uurtjes na mijn mailtje,;

Geachte heer, mevrouw Bessems,

Bedankt voor uw email. Helaas is het voor Online niet mogelijk de
software op de Livebox dusdanig aan te passen, dat u gebruik kunt maken
van uw VOIP service. Onze welgemeende excuses hiervoor. Wij begrijpen
dat dit voor u bijzonder vervelend is, maar zien helaas geen
mogelijkheid u hierin tegemoet te komen.

Onze excuses voor het ongemak.


Hadden ze dan niet meteen kunnen zeggen dat gebruik van voip service niet kan?

Ik stuur hun nog een mailtje en vraag of zij akkoord gaan met een vroegtijdige ontbinding van ons contract daar zij hun contractuele verplichting ( volledige ongehinderde toegankelijkheid van het internet) niet volledig nakomen .
--
Beste klantenservice,
Daar u uw verplichting mij onbelemmerde toegang tot het internet te verlenen niet kunt nakomen , verzoek ik u mijn
contract vroegtijdig te ontbinden . Bij voorkeur per 1 nov. 2009.
Het zal mij een genoegen zijn u uw livebox bij ontbinding van het contract terug te sturen
Mvg L Bessems
 
noelsmesseb
Beste forumleden,

Hier het antwoord van online op mijn verzoek het contract vroegtijdig te ontbinden.
Zoals verwacht;

Geachte heer, mevrouw,

Het gebruik van VOIP diensten over poort 5060 levert storingen op op
onze eigen VOIP telefoondienst. Deze poort wordt daarom gereserveerd.

Dit is geen geldige reden voor vroegtijdige ontbinding van uw contract.
De eerst mogelijke datum waarop uw abonnement kan worden opgezegd is
31/05/2009.

Wij kunnen opzeggingen per email echter niet verwerken. Wij verzoeken u
hiervoor contact op te nemen met onze afdeling Wijzigingen en
Opzeggingen op 0900-9515, bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 22:00
uur.

Met vriendelijke groeten,
Online

Ik heb daarop nog een e mailtje teruggestuurd met enkele kritische vragen en een herhaald verzoek ons contract te ontbinden.
Aldus;

Beste Klantenservice

Nog een paar vragen,
Vraag 1
Als dit geen geldige reden voor ontbinding van ons contract is bedoeld u dan
dat deze reden niet geldig is aan de hand van een eerdere rechterlijke
uitspraak (bestaat hierover jurisprudentie) of een uitspraak van de
geschillencommissie van de opta?
Zo ja , dan zal ik mij daarbij neerleggen .
Vraag 2
Feitelijk kent u zichzelf een monopolie toe voor voip diensten door
standaard poort voor voip telefonie 5060 voor uzelf te "reserveren" ; U zou
voor uw dienst ook een andere poort kunnen gebruiken, veronderstel ik.
Wilt u dat dan ook zo doen ?
Vraag 3
Ik heb probleemloos gebruik gemaakt van andere voip telefonie diensten ,
(tot het modem weer uitviel!) maar onderwijl geen enkele storing van uw
telefoondienst ondervonden. Hoe verklaart u dat ?
Vraag 4
Als alle voip telefonie diensten gebruik maken van standaard poort voor
voip 5060,(op een uitzondering na die tevens gebruik maakt van poort 6060
i.v.m." gemene ISP's" ) en elkaar niet storen, hoe kan het dan dat uw dienst
wel gestoord wordt ?
Vraag 5
Ik verzoek u een en ander nogmaals in overweging te nemen, en mij VRIJE,
VOLLEDIGE EN ONBELEMMERDE
toegang tot het internet te verlenen danwel ons contract te ontbinden.
Mogelijke oplossingen zijn, : 1; U gaat zelf een andere poort voor telefonie
gebruiken
2; U zoekt een oplossing voor
deze "storingen" en heft uw reservering/blokkade op.
3; Ons contract wordt ontbonden
Wilt u zo vriendelijk zijn al mijn vragen te beantwoorden.
M.v.g. L. Bessems
 
rrozema
Een schriftelijke klacht, gericht aan afdeling klachten heeft meer effect dan een e-mail aan de helpdesk. Online heeft jou bij het aangaan van het contract geen melding gemaakt van een beperking op het gebruik van voip. Zelfs toen jij er naar informeerde bij de helpdesk werd je niet verteld dat er zo'n beperking bestond. M.a.w. Online heeft je niet geinformeerd dat de aangeboden dienst ongeschikt is voor het doel dat jij voor ogen hebt. Geef ze een redelijke termijn om het probleem op te lossen en daarna kun jij zeker onder je contract uit komen. Heb je een rechtsbijstandverzekering? Als je er niet zelf uit komt met Online, kunnen zij je mogelijk adviseren. En ga anders eens langs een rechtswinkel voor advies. Maar ik vermoed dat alleen een schriftelijke klacht met een ingebrekestelling al genoeg is om onder je contract uit te komen.

Hou er wel rekening mee dat je met allerlei problemen en extra kosten komt te zitten als je deze weg gaat volgen. Je raakt bijvoorbeeld hoogstwaarschijnlijk je telefoonnummer kwijt en je zult waarschijnlijk aansluitkosten moeten betalen voor een nieuwe aansluiting bij een andere provider.
 
noelsmesseb
Beste rozema ,
Ik hoop eerlijk gezegd er met online uit te komen,
met behoud van mijn abonnement.
Niet alleen om mijzelf, maar ook om de vele anderen na mij die misschien denken goedkoper,
of (zoals in mijn geval met twee buitenlandse studenten in huis) gewoon beter uit te komen.
Met "sipdiscount" had ik een gratis nummer dat ik op de handset van een van de studenten kon zetten.
Met de gigaset A580 IP draadloze telefoons kon ik nog een tweede telefoonnummer dat ik ook gratis had van "12connect" op een tweede handset zetten voor de tweede student in huis.
Zij konden daarmee niet alleen goedkoper of deels zelfs gratis (Sipdiscount) bellen , maar ook tegen tarief voor vaste lijn vanuit het buitenland gebeld worden.
Zelfs een telefoonnummer in het land van herkomst is mogelijk waarmee ze vanuit het buitenland tegen daar geldend tarief voor de vaste lijn lokaal gebeld kunnen worden.
En het mooie , op mijn telefoon rinkelt nooit meer de telefoon tenzij iemand mij belt op mijn vast en 23 jaar oude nummer.
Ideaal dus
En het werkte ,dus geld gestort!!
Je begrijpt dat ik dan weinig begrip heb voor de "desinformatie" van online in deze.
Het blijkt niet mogelijk te zijn en daar kom je pas veel te laat achter, na eindeloos proberen,
hulpljnen bellen en E mailtjes sturen vind ik het antwoord op deze site.
Ik ben dan misschien ook een beetje te vlug geweest om geld te storten , maar ik heb hier nog nooit problemen gehad, of ook maar mijn modem moeten resetten.
En wie had kunnen denken dat dan het modem elke 24 uur uitvalt.
De oorzaak ligt bij online maar ze melden je dat niet en zodoende blijf je maar van alles proberen.
En dat hoop ik nou anderen te besparen, door online ertoe te bewegen hier iets aan te doen.
Als mijn contract ontbonden wordt loopt gewoon weer de volgende in deze fuik.
Bovendien ben ik gewoon veel beter uit als online nou gewoon een andere poort dan standaard poort voor voip 5060"reserveert" voor zijn dienst en dan blijft anderen dit alles ook nog bespaart,
of dat online het programma op de livebox aanpast en het internet ook via poort 5060 toegangkelijk wordt voor de klanten.
En zou toch ook het primaire doel van deze site niet moeten zijn, niet zozeer problemen op lossen, maar problemen voorkomen.
En dat bereiken we nou als online hier iets aan doet ipv mijn contract ontbinden.
Maar als online deze belemmeringen niet opheft , en dat kan best wel denk ik zo ,als de wil daartoe er is, dan wil ik hier geen klant meer zijn, na tig "opstellingen".
Die paar extra kosten die dan op mij afkomen kunnen er nou ook nog wel bij.
Ik zal dat dan wel ervaren als dat ik het recht in de steek laat en vele anderen die ongetwijfeld dezelfde ervaringen als mij zullen opdoen ,achter laat.
Alleen maak ik mij toch wel een beetje zorgen mijn 23 jaar oude telefoonnummer te verliezen.
Weer zo'n betoog!!!
Groetjes noelsmesseb
Gewijzigd door noelsmesseb op 10 september 2009, 22:26
 
rrozema
Ik waardeer je nobel streven. Het lastige is alleen dat dit probleem al zeker 4 jaar bestaat en er in die tijd helemaal niets bereikt is om het op te lossen.

De enige manier die ik ken om dit probleem op te lossen, zonder Online te verlaten, is het Telefonie deel van het contract met Online te laten ontbinden, de livebox terug te sturen aan Online en een eigen modemrouter aan te sluiten. Je eigen nummer zou je dan kunnen porteren naar een andere telefonie provider (mogelijk een voip provider) en je kan dan elke voip provider gebruiken die je maar wil voor de studenten.
 
I R Baboon
Ik heb wel een oplossing voor de VOIP problemen met de Livebox.

Je kan werken met een SIP relay dienst.
Zoals Voxalot of SipSwitch.

Dan hoef je maar via één SIP account te werken en toch bellen of gebeld worden via andere VOIP providers.
Je kan dan zelf een andere poort uitkiezen op je ATA/Voip router. En daarmee dus poort 5060 omzeilen..

Zelf heb ik geen ervaring ermee.
Bel zelf via Voipbuster via mijn eigen hardware.

 
noelsmesseb
Beste Baboon,
Ik heb gekeken naar je tip.
Ik betwijfel echter of ik hiermee om poort 5060 heen kan gaan , en wel om de volgende redenen.
voxalot bijv., is feitelijk een veredelde voip service die echter op dezelfde manier geinstalleerd wordt als de overige voip services .
via hun website kun je dan vervolgens via een serie van instellingen je eigen voip services die je bij hun opgeeft voip gateways )gebruiken .Je telefoontjes lopen dan via Twee voip aanbieders , maar je kunt van meerder aanbiederes gebruik maken en er zijn ook meer mogelijkheden om gratis te bellen . Wil je optimaal Van hun service gebruik maken , dan kom je toch voor kosten te staan.
Voor inkomende telefoontjes heb je dan echter maar één lijn dacht ik zo . ik zou me dan twee keer moeten aanmelden tegen $15,- per jaar.
Voxalot Geeft op zijn website niet aan van welke poort zij gebruik maken.
Ik neem dus aan dat dit standaard poort 5060 is.
Op deze website zag ik ook een registratie schema van een ATA apparaat en mij viel op dat daar in tegenstelling tot de gigaset van siemens a 580IP geen poort ingevuld hoeft te worden .
Ik neem dan ook hier maar aan dat ook dit apparaat uitgaat van standaard poort 5060.
Maar misschien dat dit "geavanceerd" gewijzigd kan worden.
De andere service, "sipswitch"heb ik nog niet naar gekeken , maar ik denk dat deze ook zo'n veredelde voip provider is.

Ik kan mij hierin ook in vergissen of heb nog niet alles gelezen .
Weer wat nieuws ontdenkt
groetjes Leon
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'voip met livebox modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Advertentie