obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Niet dramatisch maar toch ....
meegja
Haarlem
Online ADSL Extra met Telefonie Totaal
Livebox

Ook ik heb blijkbaar last van lopende dingen bij Online, niet zo dramatisch als dat ik van anderen hier lees maar toch ff melden ....
Weet niet of dit door software update van mijn Livebox komt (hoef opeens ook geen wachtwoord te geven voor Geavanceerde Instellingen?). Feit is dat het allemaal trager is geworden. In het begin bij Orange nog, stond het gemiddeld op 14000 Kbps. Dat is ingezakt naar gemiddeld 11000 Kbps maar is lange tijd rond deze waarde gebeleven. Maar nu is het wederom gezakt en wel naar ongeveer 9300 Kbps. Testdownload van 100 Mb ging altijd met ong 1,3 Mb/s maar dat zit nu op 900 Kb/s.
Ook als ik nu ping is het trager. Zat altijd rond de 10-13 ms maar dat zit nu rond de 23-25 ms.
Typisch ook: als ik kijk op http://snelheidscontrole.online.nl/ dan komt mijn huidige snelheid uit op 7 Mb/S terwijl de indicatie daarnaast voor mijn postcode op 14 Mb/S staat, gewoon dus het dubbele? Terwijl ik al via Online daar die test doe.
Net harde reset gedaan, geen verschil. ISRA punt is in orde, bekabeling is kort, etc. Dit in verleden al meerdere malen met Online Helpdesk doorgelopen.

Afstand tot centrale: 1888 meter (wat volgens de staatjes hier zou betekenen dat ik ong met 13000 Kbps verbonden zou moeten zijn)

Status ADSL-lijn verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kbps
Downstream 9276 Kbps
Afname Dichtbij: 32.2 (dB )
Ver weg: 11.9 (dB )
SNR-marge Dichtbij: 10 (dB )
Ver weg: 11 (dB )
HEC-teller 97
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 17
ES-teller van 1 dag 0
Gewijzigd door meegja op 12 september 2009, 14:00
 
rrozema
In de eerste plaats is deze 'test' niet betrouwbaar. Je meet er niet jouw internetsnelheid maar de snelheid van de gehele verbinding tussen jouw pc en de server mee. De "downstream snelheid" in de statistieken, die je gelukkig ook mee post, is wel een goede indicatie van je snelheid.

In de 2e plaats is het abonnement waar je voor betaalt beschreven in de voorwaarden en alle aanprijzingen als "tot 20Mbps". Je uitgangspunt dat je "recht hebt" op meer dan je huidige snelheid klopt daarom niet. En als direct gevolg daarvan klopt dus ook je aanname dat je te veel betaalt niet.

Ik begrijp je verwarring wel. Je bent niet de enige die deze fout maakt. Maar Online doet niets fout in deze. De boze ondertoon in je bericht is onterecht.
 
meegja
@ rrozema
Ik neem aan dat je reactie aan Offline is gericht? Smile

Maar je moet toegeven dat de zgn Online test zelf niet klopt of iig raar is voor Online gebruikers zelf. Als je zelf al bij Online zit, 30 Euro als kosten neerzet, dat er dan een "uitslag" is die in die zin raar is, dat zij mij als het ware als Online gebruiker een dienst aanbieden via Online die én sneller én goedkoper is. Ik weet ook wel dat die "test" een soort lokkertje/reclame is voor niet-Online gebruikers maar toch staat het raar en roept het terechte vraagtekens op. En kort door de bocht genomen is 1 van die vraagtekens dan inderdaad dat die "test" aangeeft dat we eigenlijk teveel betalen (in mijn geval geeft ie aan dat ik snellere verbinding zou kunnen hebben maar 10 Euro in de maand via Online zou kunnen besparen)

Menno
 
Tiger
@ Menno

Je opmerking vindt ik heel terecht als Onlinegebruiker wordt je door Online bij de neus genomen met de snelheidstest ook al is deze test een lokkertje je wordt gewoon voor de gek gehouden en dat vinden ze ook nog normaal.
 
meegja
Oh, vergat ik helemaal te melden: had gister een online form ingevuld bij Online en vandaag al netjes antwoord. Geen oplossing maar wel melding dat "... er komt
binnenkort weer nieuwe software voor het modem uit. Wij hopen dat uw probleem daarmee is opgelost." Niet echt een directe oplossing maar wellicht dat de software update meer soelaas brengt (ha, dat "soelaas" heb ik altijd al eens in een zin willen gebruiken! Pfft )

Menno
 
rrozema
Ik probeer niet om de praktijken van Online goed te praten: de test is ronduit misleidende reclame en ik kan me precies voorstellen hoe je je voelt als je de uitkomst ziet als Online klant. Ik snap deze strategie van Online dan ook totaal niet. Het enige dat ik off-line probeer uit te leggen is dat hij geen rechten kan ontlenen aan de uitkomst van de test.

en @meegja: Dat is goed nieuws. Nieuwe firmware, dat hebben we nodig, de huidige heeft duidelijk een paar ernstige problemen. Misschien krijg je straks de kans om nog meer mooie woorden te bezigen (hehe, dat vind ik nou een leuke frase Smile )
Gewijzigd door rrozema op 14 september 2009, 23:09
 
Tiger
@ off-line

Ik vindt dat jij het mooi verwoord hebt en ik vraag mij af wat een advertentie kost van een hele pagina in de landelijke dagbladen waarin de volksverlakkerij van Online aan de kaak gesteld kan worden.

Als Online deze misleidende reclame mag maken dan mogen de misleidende klanten toch landelijk het tegendeel aangeven en de advertentiekosten als er voldoende klanten mee doen zijn niet meer als de kosten van een paar minuten de helpdesk bellen.

Misschien dat ze dan eens goed wakker worden en gaan leveren waarvoor ze betaald worden.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Niet dramatisch maar toch ....', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Advertentie