obey-robots.txt
11 December 2016, 08:54
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

ADSL Extra (Sarter/Family) van 18 Mbps naar 2.4 Mbps

ffvm
Vandaag rond 16:30 uur, de internet snelheid werd in eens heel traag. Het openen van gmail is traag, let alone het bekijken van foto's of youtube video.
Er staat geen werkzaamheden/meldingen op de website van Online.
Normaal gesproken zit ik altijd tussen 15 - 18 Mbps en nu maar 2.5 Mbps
De ADSL "setup" (modem ligging, de modem zelf, bedrading, etc) is onveranderd sinds 4 jaar geleden dus hier gaat het weining om geloof ik.
Ik heb wel geprobeerd om de modem dichter bij de wandcontactdoos aan te sluiten (met telefoon kabel van 1 meter) maar, alas, ik kreeg hetzelfde resultaat.
Ik weet niet waar mijn ISRA punt is :S maar het ging goed sinds dag 1. Ik heb heel weining problemen gehad, tot vandaag.

KPN: Vanaf 6 maanden geleden heeft geen KPN meer (kosten wordt overgedragen naar Online)
Modem: Witte Livebox (sagem), en hij is al merdere keren ge-reset.
elke keer dat het ge-reset wordt, varieert de downstream snelheden: 2 Mbps tot 4 Mbps (gezien op de web-based modem pagina)

ADSL Statistic
Download broncode  Code
ADSL line status    Operational
ADSL standard    G992_5_A
Upstream rate    1016 Kb
Downstream rate    2404 Kb
Attenuation    Near End : 12.5 (dB)
Far End : 2.1 (dB)
SNR margin    Near End : 5 (dB)
Far End : 10 (dB)
HEC count    843125
Firmware    0xe15080a
15 min ES counter    0
CRC errors    4777
1 day ES counter    0


On-line time : 02h:42mn

Afstand wij-centrale:
Centrale: Asd-W
Locatie: Amsterdam-West
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 388 meter.

Naar mijn mening, is de Livebox gewoon te oud geworden :p

Maar, misschien goed om te weten:
Download broncode  Code

Ping naar www.google.nl
5 packets transmitted, 5 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 41.806/42.869/43.733/0.739 ms

Ping naar www.online.nl
5 packets transmitted, 0 packets received, 100% packet loss

naar www4.online.nl
5 packets transmitted, 3 packets received, 40% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 37.186/37.676/38.312/0.471 ms



excuse my bad Dutch :D

groetjes,
ffvm
 
TCP_IP
Ik denk dat je een erg goede conclusie getrokken hebt, ik vermoed echter eerder dat de adapter de oorzaak is van je probleem als ik kijk naar je waardes en je gehele verhaal.

Neem even kort contact op met de helpdesk en vraag om een nieuwe stroomadapter, dit is gratis en word zonder probleem opgestuurd.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
Sypher
ffvm, ik kan je (haast) met 100% zekerheid zeggen dat dit probleem niet aan jouw kant ligt!

Sinds maandag is mijn lijn 0.6 mbit, reboots maken niet uit. Ander modem aangesloten (zelfde merk & config) en haal nu 2.4 - 2.6 mbit.

Sinds eergistermiddag 15:35 haal ik 7.9 mbit maar dit is omdat ze me blijkbaar vast hebben gezet op ADSL1.

Ze stuurden mij ook van het kastje naar de muur (letterlijk & figuurlijk). Er is niets mis met mijn splitter, wat ze wel beweerden.

Pingen naar online.nl gaf mij ook 100% packetloss op een gegeven moment.

3 modems getest:
- 546_1 - 0.6 mbit
- 546_2 - 2.4 / 2.6mbit
- 510 - 6.5 mbit (ADSL1 modem!)

Waar-de-loos- Al jaren (sinds 2005!) dit abonnement en dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Gewijzigd door Sypher op 02 oktober 2009, 09:55
 
ffvm
@TCP_IP: Bedankt voor de reactie. ik heb ze gebeld en gevraagd om een nieuwe stroomadapter. Binnen 5 werkdagen zou ik die krijgen.

ffvm, ik kan je (haast) met 100% zekerheid zeggen dat dit probleem niet aan jouw kant ligt!
Sinds maandag is mijn lijn 0.6 mbit, reboots maken niet uit. Ander modem aangesloten (zelfde merk & config) en haal nu 2.4 - 2.6 mbit.
Sinds eergistermiddag 15:35 haal ik 7.9 mbit maar dit is omdat ze me blijkbaar vast hebben gezet op ADSL1.
Ze stuurden mij ook van het kastje naar de muur (letterlijk & figuurlijk). Er is niets mis met mijn splitter, wat ze wel beweerden.
Pingen naar online.nl gaf mij ook 100% packetloss op een gegeven moment.
3 modems getest:
- 546_1 - 0.6 mbit
- 546_2 - 2.4 / 2.6mbit
- 510 - 6.5 mbit (ADSL1 modem!)

Waar-de-loos- Al jaren (sinds 2005!) dit abonnement en dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Hmm.. interesting...

Maar eerm.. UPDATE! Als ik de stroomadapter laten afkoelen voordat ik die weer in de muur gaan stoppen, krijg ik voor de eerste 5 minuten ongeveer 10 Mbit aan snelheid Grin maar daarna wordt ie overhit en heb ik weer een trage internet...
Gewijzigd door ffvm op 03 oktober 2009, 02:19
 
Sypher
Kreeg gisteren een antwoord dat ze in mijn geval nog bezig zijn.

Beide modems (546) trainen in op 7.9 ADSL1 standaard. Blijkbaar hebben ze die (even) gelocked in de centrale.

Dat het aan je adapter ligt, lijk me zeer onwaarschijnlijk.. Maar ja..
 
Drachten
Hier sinds gisteravond hetzelfde probleem: 0,6 Mbit up en 2 Mbit down. In het modem (Speedtouch 716) staat als signaal/ruisverhouding 17,5 / 23,0 voor respectievelijk up en down. De lijndemping is 15 en 31,5 dB, normaal gesproken haalt deze lijn de volle 1 Mbit up en iets van 6 of 7 Mbit down. Er zit geen VOIP verbinding bij mijn abonnement, dus dan houdt het modem op met intrainen als de signaalruisverhouding 6up en 6,5 down is.

Vanochtend gebeld met klantenservice... de medewerker (Arend) onderkent dat er iets mis is met de verbinding maar bezweert dat er geen verkeerd profiel in de centrale staat. 'Hoe verder de signaal/ruisverhouding van de 10 is, hoe slechter de verbinding wordt'. Mijn uitleg dat dat dit alleen bij waardes lager dan 10dB zou moeten zijn en dat er bij 17,5 en 23,0 juist potentieel snelheid over is werd niet aangenomen.

Dit probleem trad ook op bij het opleveren van de verbinding (in juli), maar toen was het na één telefoontje direkt verholpen.

Vreemd genoeg heb ik vlak daarna doorgegeven dat de verbinding nu bij 6 Mbit ophield en daar ben ik vreemd genoeg vrijdag over gebeld door de KPN. Maandag komt er een monteur, waarbij de telefonist die de afspraak maakte alvast zei dat er waarschijnlijk iets in de centrale verkeerd was. Lijkt mij ook trouwens, alle kabels, stekkers en modems zijn al meerdere malen vervangen.

Ben benieuwd of meer mensen dit probleem overvinden.
 
Sypher
Drachten, kan je in je SpeedTouch kijken welke modulatie deze aangeeft?

Dit kan tussen G992.1 en G992.5 in liggen.
 
Drachten
G.992.5 annex A - dat is ADSL2+ dus

Eens kijken zometeen of ik nog een ADSL1-only modem heb hier.
 
Drachten
Zo... even kort een ADSL1-modem geprobeerd. De verbinding traint dan op een veel hogere snelheid in, was iets van 0,8 up en 5,3 down.

Interessant was dat hierbij de SNR waardes op 10dB stonden. Bij mij was dat altijd 6 en 6,5. De waardes van 10 waren alleen maar voor verbindingen waar ook VOIP (van Online) bij op zat.

Het lijkt er dus op dat er profielen in de centrale gewijzigd zijn, en dat voor sommige verbindingen een te laag (namelijk 0,6 up en 2,0 down) profiel is ingesteld, maar dat dat alleen voor ADSL2+ verbindingen geldt. Als er een ADSL1-modem wordt aangesloten, wordt wel netjes gedowntraind totdat er een bepaalde waarde bereikt is.

Weliswaar zou 10dB voor mij veel te hoog zijn (bij 6dB heb je ook een prima verbinding) maar de effectieve snelheid is dan nog wel acceptabel. in Drachten staat nu eenmaal maar één centrale(achter de Hema) en zoals ik het begrepen heb gaat de verbinding daarna naar een centraal punt op de Sydwende en dan pas naar andere plekken in De Drait.

Straks eerst maar proberen of ik met DMT (http://dmt.mhilfe.de) een ADSL-1 verbinding kan forceren op mijn Speedtouch 716.
 
ffvm
Voorlopig, gebruik ik Speedtouch 510 modem i.p.v Livebox om te internetten. (R 4.2.7)
Ik weet dat ST 510 een maximale download snelheid van 8 Mbit heeft maar ik kan daarmee wel leven tot dat ik de Livebox weer aan de praat krijg.

btw: als iemand mij kan helpen,please Grin link: http://online.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=33&thread_id=3532
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ADSL Extra (Sarter/Family) van 18 Mbps naar 2.4 Mbps', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten 8 07 december 2016, 23:05
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing 22 05 december 2016, 11:19
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen 154 30 november 2016, 20:16
Overstappen naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel 16 07 november 2016, 19:42
Van 12 naar 8 Mb en wie doet dit? Snelheid 2 04 november 2016, 22:41
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| muisje00:27:12
| vdbits06:38:23
| Wanabo09:36:00
| Carlovanlent11:24:36
| Matthy Alblas13:41:10
| ronald schuit14:09:18
| famcai14:43:21
| cdb19:22:34
| peukevreugd21:48:35
| johan32421:49:29
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.