obey-robots.txt
08 December 2016, 17:05
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken

Switch achter Livebox

janp
Hallo,
Ik heb sinds deze week de LB in huis.
Pc is aangesloten op de rode ethernet-poort, deze heeft een ip-adres van de LB gekregen (192.168.1.10), en alles werkt prima.
Maar ik wil een netwerkje creëren van 3 pcs.
Ik krijg dan het volgende probleem:

Zodra ik tussen de LB en de PC een switch aansluit, dan ziet de pc de Livebox niet meer.
Als ik met de pc ping naar 192.168.1.1 dan krijg ik 3 timeouts en 1 reply. meestal echter alleen 4 time outs.
Er is dus blijkbaar nog wel connectie naar de LB door de switch, maar om de een of andere reden gaat er iets mis.

Ik heb verschillende switches en hubs gebruikt, allemaal met hetzelfde resultaat:
De LB is niet of nauwelijks bereikbaar door een hub of switch.
Zodra ik de kabel van de LB weer direct in de pc steek, werkt het weer prima.
Wie weet waar dit aan kan liggen?

Groeten Jan
 
Wanabo
Wat is de snelheid van die switch 10/100 megabit? Of is het een oudje, 10 megabit. Dan kan het zijn dat de snelheden niet goed op elkaar afgestemd zijn.

Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.
 
janp
Snelheid is 10/100, autosensing, dus aan de kabels ligt het ook niet.
Heb andere switches geprobeerd, werkt ook niet. Zodra je een switch of hub tussen de pc en de LB zet, is het einde oefening.

Grz Jan
 
Maurits
Jan,

Nadat ik mijn accesspoint/router als switch had ingesteld kon ik de wlanpoort niet meer gebruiken en moest de kabel komend van de livebox in een lanpoort. Ook de kabel die uitgaat naar mijn andere accesspoint/router (op de 1ste verdieping) steekt in een lanpoort. Kortom, steek de kabels eens in de lanpoorten, misschien werkt het dan.

Groet,
Maurits
 
Richard
steek de kabels eens in de lanpoorten, misschien werkt het dan.

Dat gaat niet werken, want we hebben het niet over een router maar over switch en hub, die hebben alleen maar lanpoorten, geen wanpoorten dus helaas is je antwoord niet van toepassing.

De Livebox zelf doet echt niets met een switch of een hub.

Autosensing werkt niet altijd even goed. Als je een 100mbit hub hebt, stel je netwerkkaarten dan eens in op 100mbit half-duplex. Als dat werkt kun je ook full-duplex gebruiken.
Idem met een 10mbit hub of switch, maar dan dus met 10mbit instellingen.

Als dat allemaal niet werkt, dan moet het probleem toch bij een kabel liggen. Misschien dan niet de kabel van de LB naar de pc (c.q. LB naar pc als je dat omzet) maar wellicht dan wel aan de kabel die je dan van de PC naar de switch/hub gebruikt.

Als de LB werkt op een pc netwerkkaart moet ie ook werken op een switch, doet ie dat niet, dan kan het niet aan de Livebox liggen.

Greetings, Richard.
 
janp
Probleem opgelost! Richard heeft gelijk, het lag aan de kabel van de LB naar de switch.
Heb op deze kabel 2 nieuwe rj-45's geknepen, en het probleem was over. Vreemd genoeg werkte deze kabel WEL rechtstreeks op de ethernetpoort van de pc. Vandaar dat ik ook dacht dat er met de kabels niet aan de hand was.

thanks voor jullie inbreng,

Groeten jan
 
johnEnschede
janp schreef:
Probleem opgelost! Richard heeft gelijk, het lag aan de kabel van de LB naar de switch.
Heb op deze kabel 2 nieuwe rj-45's geknepen, en het probleem was over. Vreemd genoeg werkte deze kabel WEL rechtstreeks op de ethernetpoort van de pc. Vandaar dat ik ook dacht dat er met de kabels niet aan de hand was.

thanks voor jullie inbreng,

Groeten jan


Is het nu misschien een crosscable geworden, waardoor het nu wel werkt?
Gewijzigd door johnEnschede op 18 augustus 2006, 20:48
 
Richard
Of het was een crosscable en is nu straight upt geworden? Kan ook.

Het kan echter ook zijn dat de kabel gewoon hetzelfde is gebleven maar dat de plug net niet lekker genoeg in elkaar zat en daardoor het benodigde magnestische veld niet meer hoog genoeg was om het signaal ook nog eens door een hub of switch te jagen.
Of dat de pennetjes van de switches die van de plug net niet raken en van de pc wel. Heb ik hier ook al eens meegemaakt. De lampjes van de switch gaven toen zelfs aan dat ie verbonden was, maar werken homaar. Nieuwe plug erop en klaar.

Maar ben eerlijk gezegd wel nieuwsgierig of er verandering is gekomen in de kabel (dus van cross naar straight) of dat het uitsluitend het vervangen van de plug betrof waarbij de bekabeling hetzelfde is gebleven.

Greetings, Richard.
 
Richard
P.s. Dat soort grappen kun je trouwens ook meemaken als mensen niet duidelijk uitgelegt word hoe een plug te knijpen, men spreekt te vaak over een "straight" kabel die 1 op 1 aangesloten moet worden.
Dat werkt enorm verwarrend (is mij ook gebeurd) omdat er vrijwel nooit bij verteld word dat je het tweede kabeltje uit elkaar moet halen en moet splitsen zodat je aansluitingen op pen 1, 2, 3 en 6 komen te zitten. Oftwel officieel:
1.) oranjewit
2.) oranje
3.) groenwit
4.) blauw (<-hier plaatsen mensen dus al gauw dan groen vanwege dat 1 op 1 verhaal en da's dus fout)
5.) blauwwit
6.) groen
7.) bruinwit
8.) bruin.

Dus mocht men iemand een tip willen geven, zeg dan niet klakkeloos 1 op 1 maar vermeld a.u.b. ook het 1, 2, 3, 6 truukje.
Greetings, Richard.
 
Wanabo
http://www.patchkabel.nl/schema/

Te vinden bij Weblinks

http://online.gebruikers.eu/weblinks.php?cat_id=8
Gewijzigd door Wanabo op 19 augustus 2006, 03:25
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Switch achter Livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen 4 10 augustus 2016, 15:48
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten 6 07 september 2015, 09:46
Huawei in bridge, forward probleem tbv servertje achter TP-Link router Huawei meer apparaten aansluiten 13 27 februari 2015, 12:02
Een betere router achter de Huawei HG655d. Instellingen? Huawei configuratie en problemen 8 27 januari 2015, 22:58
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten 3 21 januari 2015, 13:58
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Tiger00:09:42
| Wanabo02:19:55
| Huubke6804:26:09
| dutch flash05:24:26
| peukevreugd06:21:04
| Ronsworld17:59:55
| earlgrey7219:23:22
| Hans20:08:47
| Ano20:38:54
| dutch123:21:14
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.