obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Speedtouch 510 v4 + WRTG54L
ffvm
Hoi hoi,

Ik heb reeds mijn Livebox met draadloos (voorlopig) vervangen met Speedtouch 510 v4 (tweede model) omdat mijn Livebox een nieuwe stroomadapter moet krijgen en die zal pas in 5 dagen komen.

Firmware is ge-upgrade naar R 4.2.7 en ik heb met behulp van Configuratie Wizard een verbinding (ADSL Orange Extra/Family).
Tijdens de configuratie wizard heb ik steed de bovenste optie gekozen en als laatste stap de Wanadoo provide gekozen.

Het probleem is nu, speedtouch 510 modem heeft geen Wi-Fi xD
Ik heb Linksys WRTG54L aangeschaft en gelijk Tomato firmware er op zetten, maar het lukt mij verder niet om de verbinding te sharen via WiFi Grin

Een theorie is:
DHCP server op Speedtouch uitzetten, en laat Linksys zorgen voor DHCP server.
Geef Linksys een vaste IP-adres, re-route alle TCP/UDP met porta range 1-65535 van Linksys naar Speedtouch. Toch?

Kan iemand mij in de praktijk helpen? Grin
Bij voorbaat dank! ^^
 
Drachten
Ik zou het als volgt doen: laat de Speedtouch de DHCP-server zijn. Geef de WRT54GL een vast *lokaal* IP-adres op het LAN van bijvoorbeeld 10.0.0.139 (dus niet het WAN-adres). Dit adres geldt als de 510 nog zijn IP-adres 10.0.0.138 heeft.

Dan kun je gewoon een kabel van de Speedtouch naar een lokale poort (er zitten er vier op) van de WRT54GL laten lopen, en krijgt een wireless client een IP-adres van de Speedtouch. Je kunt de WRT54GL gewoon bereiken via het IP dat je hem net gegeven hebt.

De WAN poort heb je verder niet nodig, en je hoeft zo ook geen poorten te forwarden of iets dergelijks. Je kunt waarschijnlijk wel de WAN poort laten bridgen met het lokale netwerk, dan kun je de WAN poort ook als een lokale poort gebruiken.

Zoiets staat ook bij mijn ouders, en werkt formidabel.
 
ffvm
@Drachten: Dankjewel!!! Het werkt Grin ja dat is ook en optie om de router als Acces Point te gebruiken. TCP_IP heeft ook een tutorial geschreven: http://www.xpvista.nl/articles.php?article_id=1

Nogmaals bedankt! Smile
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Speedtouch 510 v4 + WRTG54L', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
speedtouch 546i configureren , werkt Tg608i ook? Eigen modem configuratie en problemen : 4 18 mei 2015
SpeedTouch 546 vervangen door eigen modem Eigen modem configuratie en problemen : 4 14 mei 2015
IP Linksys WRT54GL achter een Speedtouch ST706 Eigen modem meer apparaten aansluiten : 3 07 okt 2014
FTPserver achter Netgear router achter Speedtouch 516 v6 niet bereikbaar vanaf internet Eigen modem meer apparaten aansluiten : 2 19 jul 2012
Speedtouch 546 v6 hoe instellen? Eigen modem configuratie en problemen : 21 28 feb 2012
Advertentie