obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
PTR record voor Mail Server
Boompiex
Hallo,

Is het mogelijk om een Pointer Record aan te vragen bij Online? Dit heb ik nodig voor mijn mail server, zodat mijn mail niet gezien zal worden als spam.

Alvast bedankt voor de reacties.

Grtz
Boompie
 
rrozema
Volgens mij doet Online daar niet aan. Maar stel de vraag eens via een e-mail aan de helpdesk, wellicht heb je geluk.
 
Richard
Die ga je bij Online niet krijgen, heb je ook niet perse nodig, althans niet als je een caching DNS draait.

Ik heb zelf ook mailservers bij Online gehad, zorg dat je MX adres goed ingesteld staat en het ip. Verder is het erg verstandig (ook om uit spamlijsten te blijven) om een SPF record in je domein DNS te zetten.

Als je een caching nameserver draait thuis kun je nog wat dingen doen, maar volgens mij is dat niet perse nodig.
Je MX adres moet een A record hebben en als je verder een SPF record hebt en je mailserver volgens de RFC's hebt ingeregeld dan komt hij niet op de spamlijst.

Temeer daar je sowiezo de smtp server van online alsl relay moet gebruiken omdat je geen eigen smtp kunt draaien door de beperking op poort 25.

Als je wilt kun je me een pm sturen want ik kom hier nog maar heel weinig, maar ik zag dit topic bij toeval en het is nog altijd leuke materie.
Ohja, over het draaien van servers op windows machines kan ik je maar weinig beantwoorden, daar doe ik niet aan.Smile

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'PTR record voor Mail Server', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
Advertentie