obey-robots.txt
05 December 2016, 03:21
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld hier onopgeloste, maar wel aangemelde problemen. Wees wel zo sportief om ook te melden als het probleem opgelost is!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

[Loopt] Ingestortte verbinding en maar geen verbetering

Sypher
Beste,

Nou dit is mijn eerste topicstart op dit forum dus ik hoop dat het goed gaat.
Daar gaan we..

We zijn al jaren klant bij Online, vanaf het moment dat het Wanadoo was. Eerst het 4Mbit abonnement en in 2005 overgestapt op ADSL Family (heet nu Extra).
Toentertijd hebben we gekozen om een eigen modem aan te schaffen aangezien de negatieve berichten omtrent de Livebox. De keus was gevallen op een SpeedTouch 546.
Deze haalde in het begin erg hoge snelheden, rond de 19Mbit.

In het verloop van de jaren is dit langzaamaan afgezwakt tot rond de 16. Goed, dat is te doen. Tot maandag 28 september.
's ochtends vroeg rond een uur of 7:15 voelde de lijn extreem traag aan. Na inspectie bleek dat het modem op 0,6Mbit ingetraind was.
Na talloze reboots van het modem gedurende de dag, kwam hier geen verbetering in.

's middags de helpdesk gebeld.
Meneer van de helpdesk had een lijnmeting en een reset gedaan, maar de waardes bleven slecht.
Hij gaf aan dat dit waarschijnlijk bij ons lag, en dat ik het IS/RA punt maar eens moest nakijken.

Dinsdag 29 september
Dinsdag een nieuw modem gekocht - tevens een zelfde SpeedTouch - en deze voorzien van de juiste configuratie.
Oude modem aangesloten zonder splitter er tussen: Snelheid nog steeds hetzelfde. Goed, de splitter is het dus niet.

Andere modem aangesloten. Iets verbetering (zit iets nieuwere firmware in, misschien scheelde dat) maar alsnog niet erg hoog.

Oude SpeedTouch 510 aangesloten en die trainde in rond de 6,5Mbit.

Dus weer gebeld naar de helpdesk. Duidelijk aangegeven dat we alles aan onze kant hebben nagekeken. De medewerker vroeg me of ik even kon pingen naar de DNS server. Gedaan, en de ping vond hij ietwat hoog.

Wederom resets en lijnmetingen gedaan, maar het bleef slecht. "Goed, meneer de technische dienst gaat er naar kijken". Hij kon geen toezegging doen wanneer dit opgelost zou zijn, maar dit zou een paar werkdagen duren.

Woensdag 30 september
Geen verbetering tot 15:35. Verbinding knalde eruit en kwam terug als 7,9Mbit maar de catch: Geen ADSL2+ (992.5) meer maar ADSL1 (992.1). Goed, misschien dacht men laten we ze even op een stabieler profiel zetten om de overlast te beperken.

Donderdag 1 oktober
Helpdesk via de website een bericht gestuurd met volledige uitleg van A-Z. Daarbij de vraag gesteld of ADSL1 volgens de TD de oplossing zou zijn?
Reactie:
Onze technische dienst is inderdaad nog met de zaak bezig. Gekeken naar
de technische details van uw verbinding is uw snelheid inderdaad nog
steeds te laag, want ook volgens onze gegevens moet u minimaal 16 MBit
halen. Wij gaan er vanuit dat wanneer de reparatie is voltooid u weer
van een dusdanige snelheid gebruik kunt maken. Zodra er definitieve
terugkoppeling van de technische dienst is gekomen lichten wij u
daarover zo snel mogelijk in. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben
geïnformeerd.

Goed, we wachten het af..

Vrijdag 9 oktober
Nu zijn we al weer een tijd verder zonder ook maar verbetering of feedback vanuit Online. De telefoon maar gepakt en de medewerker die ik aan de lijn kreeg vond dat de case wel lang open stond. Hij ging even overleggen en kwam na een minuut of 3-4 weer terug.

Men wilde ons een nieuw modem aanbieden á 1 EU per maand. Aangezien het door ons nieuw aangeschafte modem exact dezelfde problemen had, dit niet geaccepteerd. Zou sowieso weinig opschieten als het profiel nog op 992.1 staat, maar dat terzijde.

Hij ging een aantekening maken zodat men er naar ging kijken.

Verder gaf hij aan dat er wellicht een Online of KPN monteur langs kon komen om naar het IS/RA punt te kijken of ....
Hij gaf aan ze daar nog wel contact overo pnamen.

Woensdag 14 oktober
Niets gehoord over een monteur of überhaupt enige vorm van feedback/terugkoppeling.
Wederom maar eens een bericht naar Online gestuurd. De reactie kwam een dag later en had de volgende inhoud:

Naar aanleiding van uw bericht hebben wij de zaak die u noemt opgezocht.
Er blijkt inderdaad al geruime tijd een zaak open te staan voor dit
probleem en u haalt nog steeds 8 Mbit.

Wij hebben naar aanleiding van uw bericht een notitie bij de zaak
gemaakt dat het probleem nog niet is opgelost.
Hierbij hebben wij genoteerd dat u via uw mobiele nummer op de hoogte
wil worden gehouden.

Wij hopen dat er spoedig een oplossing kan worden geboden.

Vandaag
Morgen hebben we al ruim 3 weken verstoring van de internetverbinding. Men blijft ons zoet houden dat de case open staat, maar we krijgen totaal geen terugkoppeling of informatie.
We hebben deze ADSL2+ verbinding al sinds 2005 en dit probleem wat we nu hebben, is het ergste sinds die tijd. Toch vind ik het wel erg dat er zoveel gepusht moet worden dat men iets gaat ondernemen.

We hebben er nu dus 2 mailtjes en 3 telefoongesprekken van elk circa 20 minuten (60 minuten * 0.15 = 9 euro) aan gewaagd én een nieuw modem aangeschaft wat allemaal dus weggegooid geld is. Ondertussen betalen we nog steeds de oude prijs voor een verbinding die maar een fractie is van wat het hoort te zijn.

Lang bericht, mijn excuses maar wilde wel alle cruciale informatie vermelden Smile

Wat is er getest:

• ander ADSL 1 modem (510)
  • ander ADSL 2 modem (546)
  • Directe verbinding zonder splitter
  • Andere adapter
  • Andere telefoonkabel
  • Schone modemconfig

Gewijzigd door Sypher op 18 oktober 2009, 13:24

Tiger
Beste Sypher,

Als ik je verhaal zo lees wordt je door Online behoorlijk aan het lijntje gehouden.

Wat mij verbaasd is dat veel klanten als ze een probleem hebben Online niet meteen in gebreke stelt dat de dienst die ze leveren niet voldoet maar hier veel te lang mee wachten.

Bij elke provider loop je wel tegen iets aan wat niet goed is.

Dus stel ze gewoon in gebreke en als ze het niet binnen 3 weken oplossen kan je bij ze weg.

Online is m.i. omdat ze zo groot zijn een erg stugge organisatie waar eens flink de bezem doorgehaald zou moeten worden om te zorgen dat de afdelingen (medewerkers van Top tot down) gaan functioneren zoals het zou moeten want uit de problemen die hier op het forum aan de orde komen blijkt gewoon dat dit niet gebeurd en dat vindt ik een zeer slechte zaak.

Ik kan het niet vaak genoeg aangeven dat de klant ook RECHTEN heeft en Online ook PLICHTEN en als ze die niet nakomen moet je gewoon afscheid nemen van diegene die die problematiek veroorzaakt want dat RECHT heb je dan.
Het is ook nog eens slecht voor je gezondheid als je bij zo'n provider blijft die zo met je omgaat.

Sypher
We boeken iets vooruitgang
Maandagavond een PM gehad van Online. Helaas heb ik hier nooit mail over gehad vanaf het forum.
Vanmorgen weer een PM (zelfde) en die beantwoord.

Zal me benieuwen of het nu na ~3,5 week eindelijk opgelost gaat/kan worden... Smile

Wanabo
Excuus dat de email notificatie niet verzonden is. Er is vermoedelijk een storing geweest met de RDNS (reverse dns) van de server.

De precieze oorzaak is nog niet bekend, maar het lijkt erop dat de email problemen over zijn.
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Sypher
Ehh??
Nu heeft Online spontaan een nieuw modem opgestuurd, zonder enig begeleidend schrijven. Geen telefoontje, geen briefje, geen emailtje, geen PM helemaal niets. In een blanco doos, zonder opschrift of duidelijke afzendergegevens. Hmm hmm...

Hier snap ik dus even echt niets van wat de bedoeling is. In het gesprek van vrijdag 9 oktober ook duidelijk aangegeven dat het niet aan het modem ligt en dat we dus geen nieuw modem nodig hebben. Daarnaast waren we ook niet van plan hier voor te betalen elke maand.

Nu hebben we dus een SpeedTouch modem met wifi en al gekregen, maar wat de bedoeling hiervan is.. Ik heb geen flauw idee.

Onder "bekijk uw abonnementsgegevens" staat (nog) niets over apparatuur in bruikleen..

Vreemd.. heel vreemd. Als men dit per telefoon/brief/email had aangegeven wat de bedoeling is, was er tenminste iets duidelijk.

Ik ga (kan / wil) het modem nog niet in gebruik nemen totdat ik duidelijkheid heb. En daarnaast gaat het weinig opschieten aangezien ze mijn profiel nog hebben gelockt op ADSL1.

Groot vraagteken...
Gewijzigd door Sypher op 22 oktober 2009, 16:42

Tiger
Ahum het zijn dus niet alleen de spooktelefoontjes bij de klanten bij Online begint het zelfs al te spoken op de afdelingen ze sturen al ongevraagd modems zonder verdere info en ook ongevraagd nieuwe abonnementen ben benieuwd wat ze nog meer in petto hebben het zullen wel verrassingspaketten zijn voor de komende feestdagen.

muts
Tiger schreef:

het zullen wel verrassingspaketten zijn voor de komende feestdagen.

Jammie dat/die wil ik ook ?!?! Angry

.

walterkevin
inderdaad die livebox die ik nu hebt valt er om de 3 uur uit... maakt niet uit welke voeding ik eraan hang...

Sypher
We zijn al weer een paar dagen verder en ik heb nog steeds niets gehoord. Morgen zitten we al weer aan een maand en eerlijk gezegd ben ik het nu toch wel spuugzat worden.

Het heeft altijd prima gewerkt, maar ze moeten storingen echt sneller oplossen. Een maand is gewoonweg te veel.

2 weken geleden had men het nog over een KPN/Online monteur, maar daar is men dus blijkbaar niet verder mee gegaan.

Kom op zeg!

Sypher
En we hebben er vandaag weer eens circa 2,25 euro in gestoken.

Komt er op neer dat het ADSL Profiel magisch gaat veranderen zodra ik het nieuwe modem aansluit en dat dit op een magische wijze mijn verbinding op de oude snelheid (~16Mbit) terug gaat brengen.. Nou we gaan het proberen....

"Heeft u uw kabels al..."
Communiceren ze daar niet ofzo? Bij elke medewerker heb ik aangegeven dat ik alles (voor zover dit mogelijk is) aan mijn kant heb gecontroleerd.

En de teller staat al op 11,25 euro belkosten en kosten van aanschaf van een modem...
Gewijzigd door Sypher op 26 oktober 2009, 17:38

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '[Loopt] Ingestortte verbinding en maar geen verbetering', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
halve dag na KPN migratie ineens geen internet meer Storing 3 24 november 2016, 12:06
FritzBox 7340 geen internet meer na upgrade wijkcentrale Eigen modem configuratie en problemen 3 21 november 2016, 19:56
Fritz!Box 7390 Krijgt geen verbinding Algemeen 48 20 november 2016, 15:07
Verbinding timed out Storing 23 11 november 2016, 18:21
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen 14 10 november 2016, 17:06
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan404:27:19
| frankvdz04:31:08
| ronald schuit05:04:11
| Wanabo07:10:34
| dutch flash07:15:10
| RichieB07:46:23
| Roroko09:01:06
| Hans10:54:06
| Lutz11:52:01
| Sambala13:59:25
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?