obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
ST 706 zonder WL, heeft deze een routerfunctie?
mkootstra
Ik heb een ST706 waar ik een US robotics router 8054(wireless) achter had hangen maar omdat ik last had van uitvallende internet (verbinding bleef wel goed) heb ik e.e.a. veranderd. Sinds dien kan ik de werkgroep niet meer benaderen.

Op beide poorten heb ik nu een accesspoint USR5451 zitten (ivm overal in huis vol bereik). Eén accesspoint zit achter een switch waar het bekabelde gedeelte achter zit.

Ik ben hier niet heel erg in thuis maar kan dit als oorzaak hebben dat er nu geen router in het netwerk zit? Ik kan nergens vinden dat de ST706 (zonder WL) een routerfunctie heeft.

Ik kan met mstsc wel de andere pc's overnemen maar heb dus zogezegd geen toegang meer tot de werkgroep en kan dus ook geen gebruik maken van bestandsdeling en gedeelde printers...

Plaatje bij het praatje:
netwerk

Ik heb nu bij de netwerkverbinding van de vaste PC ook een wereldbol staan met internet-gateway

Groeten Mark.

PS. als dit het prbleem kan zijn heb ik ook nog een USR-5461 Wireless router liggen die ik naast het modem (router?) zou kunnen plaatsen
Gewijzigd door mkootstra op 25 oktober 2009, 16:30
 
I R Baboon
De 706 is een modem mèt router.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
rrozema
Mooi plaatje en duidelijk uitgelegd. Dank je wel.

Ik vermoed dat je probleem slechts in de name-resolving zit. Probeer maar eens of je al je netwerk componenten wel kunt pingen door hun ip adres te gebruiken. Bijvoorbeeld: "ping 192.168.1.254". Ik verwacht dat je wel een respons krijgt en ook dat dat voor alle andere componenten net zo geldt. Waardoor het nu ineens niet meer werkt, kan ik je echter niet zo snel vertellen. Dat lijkt meer een Windows issue te zijn dan een netwerk issue. Misschien dat iemand anders een suggestie heeft?

N.B. Je kunt beter je beide access points een eigen kanaal geven. Dat verhoogt je beschikbare bandbreedte. Het ethernet protocol (en dus ook dat van wireless) heeft namelijk 'collision detection'. Dit houdt in dat zolang er iemand 'praat' dat alle andere deelnemers zich dan stil houden. In jouw geval houdt dit dus in dat beide access points op elkaar wachten. Als je ze elk een apart kanaal geeft, 'horen' ze elkaar niet meer 'praten' en kunnen ze efficienter gebruik maken van de bandbreedte. Kies kanalen die tenminste 3 uit elkaar liggen.
 
mkootstra
idd, als ik een ip adres opgeef verschijnen alle gedeelde items. Dus iets omslachtiger maar op deze manier is het wel zoals ik het wil.

dus bedankt Smile
 
mesa57
Dat laatste blijft ookal stel je verschillende kanalen in.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ST 706 zonder WL, heeft deze een routerfunctie?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
geluid van M7 afspelen zonder TV aan te zetten Frequently Asked Questions : 8 17 sep 2015
3 weken zonder tv Klacht over Online : 15 09 jun 2015
wie heeft ervaring met opzeggen? Algemeen : 5 28 mei 2015
Advertentie