obey-robots.txt
02 December 2016, 19:00
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [88 stemmen]
39% [88 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [136 stemmen]
61% [136 stemmen]

Stemmen: 224
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Online knijpt usenet

d33f
Sinds gisteren is mij opgevallen dat de Usenet download snelheid drastisch lager is dan normaal gesproken.
Normaal haalde ik altijd de 1,4 MB/s nu zit ik op MAX 600KB/s en ik zie dat elke connectie is gecapped op 150KB/s, het ligt in dit geval niet aan de nieuwsserver aangezien een vriend uit dezelfde straat als ik gewoon de 1,7MB/s haalt maar dan wel met telfort. Een andere vriend met ook dezelfde nieuwsserver en online heeft hetzelfde probleem als ik, dus mijn enigste conclusie wat rest is dat online gewoon de usenet connectie's knijpt met 150KB/s.

Mocht dit zo blijven dan weet ik zeker dat online flink wat klanten gaat verliezen, aangezien ze zich hier absoluut niet aan de regels houden en ik hiervan ook niet op de hoogte ben gesteld.

Edit: Daarbij is mijn snelheid via FTP/HTTP wel gewoon de 1,4MB/s dus het ligt niet aan de connectie snelheid van de internetverbinding zelf
Gewijzigd door d33f op 31 oktober 2009, 18:08

TCP_IP
Heb je het ook met jouw account getest?
Eweka heeft bijvoorbeeld iets van 200 servers inmiddels, kan zijn dat er een paar niet helemaal goed werken...

Zou je tevens je DSL stats kunnen posten?

Maar heb je ook naar andere dingen gekeken? Bij een oudere PC en een AV/Firewall die NNTP verkeer scant kan ook leiden tot tragere downloads, je krijgt namelijk daardoor een bottleneck.

Voor zover ik weet word er niks geknepen.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

d33f
Bij mijzelf heb ik uiteraard ingelogd op mijn account (het gaat om de newsserver van XSnews) voor de rest weet ik dat alles optimaal ingesteld staat voor downloads aangezien ik absoluut geen n00b ben op pc gebied, verder is er ook totaal niks veranderd aan mijn configuratie en hebben 2 verschillende systemen in dit thuis netwerk hetzelfde probleem. Niet alleen op mijn adres maar ook op die van een vriend van mij treden exact dezelfde problemen op (ook Online in combinatie met XSNEWS) terwijl een andere vriend hier in deze zelfde straat wel de volle snelheid haalt (Ook met XSnews maar dan wel in combinatie met de ISP Telfort).

Verder blijkt op het forum van XSnews dat alleen Online abonnees getroffen zijn, dus het lijkt mij dan heel sterk dat het aan de nieuwsserver ligt, en dan ga ik volgens mij conclusie er toch zwaar van uit dat het aan de kant van Online zit.

Bij deze verder mijn DSL status;

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1016 Kb
DownStream 13620 Kb
Afname Dichtbij : 14.9 (dCool
Ver weg : 1.7 (dCool
SNR-marge Dichtbij : 9 (dCool
Ver weg : 12 (dCool
HEC-teller 349
Firmware 0xe15080a
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 103
ES-teller van 1 dag 0
Gewijzigd door d33f op 31 oktober 2009, 21:22

I R Baboon
Bij mij is hetzelfde fenomeen gaande.
Ook schommelt de snelheid rond de 600 kilobyte per seconde en normaal is dat het dubbele bij mij.
Snelheid via HTTP is wel prima.
De intrainwaardes van de router zijn niet veranderd.

Ik zit wel bij Download2Day en natuurlijk met een 20 Mbit abo.
Verder gaat alles via SSL en poort 563.

Ik hoop dat er een technische reden hier voor is en geen geknijp.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

TCP_IP
Hmm, we kunnen dit topic gebruiken om meerdere gebruikers te inventariseren zodat Online hier achteraan kan gaan.

I R Baboon
Vandaag valt de snelheid verder terug naar +-400 kilobyte per seconde.

Dit is voor mij de eerste keer dat dit meemaak.
Ik hoop echt dat het technisch oorzaak heeft.
Misschien is er een probleem bij de server zelf.
Voor zover ik weet maakt Download2day gebruik van andermans server.

d33f
In ieder geval heb ik contact gehad met XSnews en volgens hun loopt het dataverkeer vanuit hun naar het Online netwerk zonder abnormaliteiten, en verder is er door hun contact opgenomen met Online om opheldering te krijgen over deze zaak.

Mocht er een antwoord zijn dan zal ik het hier plaatsen.

solo01
Ja ik heb ook het idee dat ik word geknepen, kom niet verder dan 950 kb/s en zelfs vandaag kom ik niet verder dan 600 kb/s terwijl dat eerst ong 1350 kb/s was, ik zit bij news2use. Heb hun al een klacht gestuurd maar heb nu het idee dat Online het probleem is....
Als dit zo blijft is Online een klant kwijt....
Dan is het hun probleem....
Jammer.....

TCP_IP
Mijn Download2Day account vond ik ook niet bepaald soepel draaien, heb daarom maar een Eweka account erbij gedaan om mijn snelheid te halen (+/- 28mbit).
D2D account was sowieso al niet toereikend.

I R Baboon
Er is in ieder geval iets vreemds aan de hand.
Ik kan 20 threads openen op mijn account. Daarmee kan ik wel aan mijn maximum download geraken.
Dat was toch normaal 6?
Op de site zelf staat 12 threads. Wanneer hebben ze dat veranderd?

EDIT:

Werkt bij jullie het inloggen voor je account op de site?
Bij mij gebeurd er niets als ik inlog.
Gewijzigd door I R Baboon op 01 november 2009, 19:07

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Online knijpt usenet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen 154 30 november 2016, 20:16
Beperkte houdbaarheid opnames Online.nl Algemeen 2 30 november 2016, 18:51
ASUS router in bridge met Online Zyxel modem Zyxel meer apparaten aansluiten 14 14 november 2016, 19:16
Online upgrading Internet. Algemeen 7 07 november 2016, 22:16
Overstappen naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel 16 07 november 2016, 19:42
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo01:20:47
| Roroko08:33:05
| trebor6009:12:15
| mbakirci09:28:31
| Lutz09:42:15
| earlyhchicken09:42:19
| Jan194712:01:53
| benalla 1 dag
| johan324 1 dag
| dutch flash 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?