obey-robots.txt
02 December 2016, 18:56
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [88 stemmen]
39% [88 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [136 stemmen]
61% [136 stemmen]

Stemmen: 224
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Speedtouch 716 wireless achter Speedtouch 706 geen wireless - Playstation 3 geen internet

Peter1971
Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand me kan helpen met mijn setup. Het is mij na dagenlang ploeteren niet gelukt om mijn Playstation 3 online te krijgen.
Hij is via WiFi gekoppeld aan een Speedtouch 716, die weer via een ethernetpoort gekoppeld is aan de standaard Speedtouch 706 (zonder WiFi) die ik bij mijn ADSL+telefonie abonnement heb ontvangen.

Even een plaatje ter verduidelijking:

situatie.th

Info van de twee modemrouters:

st706info.th
st706interface.th

Na alle fora te hebben doorgespit ben ik er bijna, maar de laatste stap "drives me crazy"!

De 706 eerst apart geprobeerd:
Playstation aan de ethernetpoort, portforwarding is niet ingesteld en niet nodig, werkt netjes met NAT type 2. NAT type 3 zou een teken zijn dat de poorten niet openstaan, dus dat gaat goed.

Voordat ik het telefonie-abonnement had werkte ik met alle apparaten draadloos met de ST716, ook zonder portforwarding, werkte ook gewoon goed.

Vervolgens de ST716 gekoppeld aan de ST706 via de ethernetpoort.
DHCP uitgezet op de ST716 (wordt dan een doorgeefluik?), op de ST706 DHCP en uPnP gewoon ingeschakeld.
Op de ST716 het standaard IP-adres 192.168.1.254 veranderd naar 192.168.1.200 en 10.0.0.138 veranderd naar 10.0.0.137.
Subnet is overal 255.255.255.0

Op de ST716 WPA ingesteld en mijn MacBook en iPhone verbinding laten maken.
Dus draadloos naar de ST716, deze via de ethernetkabel naar de ST706.
Dit gaat prima, internet werkt, dus kat in het bakkie (dacht ik).
De volgende stap was de Playstation 3 via een ethernetkabel aan de ST716 (niet de ST706) gehangen, netjes internetverbinding en NAT type 2.

Maar nu komt het: met de Playstation 3 via Wifi verbonden aan de ST716 heb ik geen verbinding meer met internet, en NAT type 3.

Wat ik heb geprobeerd:
  • De Playstation via een vast IP verbonden, op de ST706 IP adres ook vastgezet
  • Toch maar portforwarding (zoals elders op dit forum te vinden is) naar de PS3 geprobeerd, met alle combinaties (alleen op de 706, alleen op de 716, en op beide)
  • Portforwarding naar de Speedtouch 716 i.p.v. naar de PS3, vanaf daar naar de PS3
  • WPA beveiliging op de ST716 uitgezet
  • Alles gereset en bij alles de stroom er voor een paar minuten afgehaald.
  • De firewall op de ST716 staat uit, op de ST706 kan ik er niet bij.

Niets werkt. Wat dus raar is dat het via Playstation Ethernet -----> ST716 ------> ST706 gewoon wel werkt, zonder trucjes (portforwarding e.d.)

Nog drie informatieve plaatjes:

speedtouch716localnetwo.th
st706interface.th
speedtouch706thuisnetwe.th

Ik zie vast iets over het hoofd (veel klokken horen luiden maar niet precies weten waar de klepel hangt Wink)

Zoals ik al zei, ik hoop dat iemand me verder kan helpen want ik ben helemaal "uitgeploeterd".
Alvast bedankt voor de moeite!

Groet, Peter
Gewijzigd door Peter1971 op 24 november 2009, 22:52

rrozema
Ik vermoed dat je toch op de ps3 een foutje hebt gemaakt bij het instellen van het draadloos netwerk. Met name het invoeren van de juiste beveiligingssleutel wil nog wel eens mis gaan zonder een toetsenbord. Let er bijvoorbeeld op dat je bij wpa ook de hoofdletters en kleine letters goed moet hebben.

Je hebt een hoop opties geprobeerd toen je in de problemen raakte, waarvan de meeste niet tot een oplossing zullen leiden. Wees zeker dat je deze wijzigingen weer helemaal ongedaan maakt, want er zitten een paar tussen die er voor zullen zorgen dat je juist nog meer problemen krijgt. In de configuratie die je nu gekozen hebt voor je routers fungeert de 716 als switch + wireless access point. Om die reden heeft het geen nut om port forwards naar je 716 of portforwards in je 716 te maken; dit zijn router instellingen en de router in je 716 wordt niet meer gebruikt. Ook de firewall in de 716 wordt niet gebruikt, aan of uit maakt derhalve weinig tot geen verschil.

Ik zou het nog eens helemaal opnieuw proberen via wireless; maak eerst een lijstje met hoe je de instellingen in je ps3 wilt hebben en pas daarna elke instelling aan zodat deze overeenkomt met je lijstje. Soms heb je een enkel cijfertje verkeerd staan en kijk je er telkens overheen; door alles opnieuw in te voeren verhelp je dan vaak het probleem.

I R Baboon
Het verhaal van rrozema klopt helemaal.
Je instellingen van beide routers is correct.

Je moet je netwerkinstelling van de PS3 eens goed nakijken of hij een ip adres krijgt van de 706. En of de gateway klopt.

Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

Peter1971
Bedankt voor de suggesties!

Vanavond weer alles gereset en nogmaals zeer summier de zaken gechecked. Alle portforwards staan weer uit, zoals het ook werkt met de beide routers indien ze niet gekoppeld zijn. Foute wachtwoorden e.d. heb ik echt uitgesloten, ik heb namelijk zoals hierboven eerder vermeld ook de draadloze verbinding zonder beveiliging geprobeerd. Ik heb in alle gevallen ook gewoon verbinding met de ST716:

25st716devices.th

En op de ST 706:

25st706devices.th

Verder kan ik met mijn Playstation 3 de Mediaserver die op mijn MacBook draait gewoon benaderen en gebruiken:

ps3mediaserver.th

Nog even de netwerkinstellingen op de Playstation (MAC adres heb ik verwijderd in het plaatje):

ps3network.th

Het thuisnetwerk functioneert dus gewoon Frown
Het verschil zit hem dus in de verbinding naar de draadloze ST716:
  • Met de ethernetkabel in de Playstation en ST716 werkt alles
  • Met de draadloze verbinding werkt alleen het thuisnetwerk

Zit er verschil in hoe de zaken geregeld worden (uPnP, portforwards e.d.) tussen een vaste verbinding en een draadloze?
DNS misschien?
Ik sta op het punt om een andere draadloze router te kopen, maar de oplossing voelt zo dichtbij..... help......

Groet, Peter

I R Baboon
Welke firmware draait op de 716?

TCP_IP
Oké heb serieus kwartier lang verhaal paar keer door zitten lezen op een mogelijke fout.

Ethernet en wireless zitten denk ik op 2 verschillende VLAN's, wellicht dat daar iets fout gaat.
Verder tja ik ben wel vaker rare dingen met een speedtouch tegengekomen, er draait ook iets met beveiliging op het LAN.
vb. Mediaserver stream kapte na exact 30 min.

Meen dat intrusion detection er ook iets mee te maken had toen, was alleen op het KPN forum destijds.

Was staat er qua beveiliging aan of welke opties staan ingeschakeld mbt je LAN in je ST716?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

Peter1971
@ I R Baboon: Software Release: 6.1.9.6 (Speedtouch 716)

@ TCP_IP: Intrusion Detection op de ST716 staat aan, maar geeft 0 counts bij elke mogelijke aanval.
Kan ik trouwens niet uitzetten, maar de firewall staat uit.
Op de ST706 hetzelfde verhaal (behalve de firewall, daar kan ik niet bij).

Op de ST716 kan ik de DHCP Pool wel aanpassen/nieuw aanmaken, maar dat heeft denk ik geen zin als de router als doorgeefluik fungeert (DHCP staat uit)?
Auto-IP ook, ik weet niet precies wat dat betekent?

De DHCP Pools staan overigens op beide routers hetzelfde ingesteld.

Op de Playstation zie ik trouwens een error-code 80710B23 als ik me aan wil melden bij het Playstation Network.
Dit schijnt verband te houden met DNS. Ik heb dus de online DNS nummers (i.p.v. 192.168.1.254 van de ST706) ingevuld in de playstation setup. Ook de OpenDNS nummers
208.67.222.222
208.67.220.220
heb ik geprobeerd. Helaas geen succes. ik kan ze op de ST716 wel instellen maar dat is dus zinloos als ik het goed begrijp?

Weet je waar ik die VLAN's kan bekijken? Of aanpassen? Dit is een nieuwe term voor mij Smile

Bedankt weer!

Peter1971
Misschien de boel omdraaien: op de ST716 DHCP aanzetten en op de ST706 uitzetten?
Omdat ik op de ST716 meer kan configureren? Zomaar een gedachtespinsel..... ik wordt moe.... Shock

TCP_IP
Neu denk niet dat het zoveel uitmaakt, DHCP is slechts een service die IP configs verstrekt aan nodes.

Poehh bij een Speedtouch zou ik dat zo niet weten eerlijk gezegd, als het al kan... zal waarschijnlijk via CLI (Command Line Interface, via commandprompt dus(DOS box)) gaan.

Toch lastig Pfft Advies geven zonder ooit echt zo'n ding door te hebben gespit qua functies e.d.

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

I R Baboon
Het kan een probleem zijn met de verbinding tussen switch gedeelte en WLAN gedeelte.
Er is een nieuwe firmware beschikbaar: http://www.speedt...e.html#716.
Een update kan helpen.

Het andere wat zou kunnen helpen, is om het 10.0.0.137 ip adres te verwijderen uit de 716.
Je gebruikt immers al 192.168.1.200 adres al.
Bij mijn 780WL moest ik dat subnet verwijderen toen ik de 780WL als switch/ap/ata wilde gebruiken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Speedtouch 716 wireless achter Speedtouch 706 geen wireless - Playstation 3 geen internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
sinds 25 nov 2016 09:00 nul komma niks internet meer, helemaal weg . . . Storing 9 27 november 2016, 20:36
Tijdelijke oplossing voor af en toe uitvallen van internet (DNS not found) Storing 8 25 november 2016, 18:23
halve dag na KPN migratie ineens geen internet meer Storing 3 24 november 2016, 12:06
FritzBox 7340 geen internet meer na upgrade wijkcentrale Eigen modem configuratie en problemen 3 21 november 2016, 19:56
Fritz!Box 7390 Krijgt geen verbinding Algemeen 48 20 november 2016, 15:07
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo01:17:24
| Roroko08:29:42
| trebor6009:08:52
| mbakirci09:25:08
| Lutz09:38:52
| earlyhchicken09:38:56
| Jan194711:58:30
| benalla 1 dag
| johan324 1 dag
| dutch flash 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?