obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Livebox + WRT54G2: onstabiel netwerk
evertbram
Vandaag was de verbinding weer 3x vastgelopen. Net de helpdesk gebeld;

- De firmware was wel up-to-date. Wij hebben geen telefonie, alleen internet, deze firmware hoort hierbij.
- Ze raden aan om 1 computer direct aan te sluiten op de Livebox. Wat hier thuis niet gaat werken vertelde ik.
- Als er een router gebruikt wordt raden ze Cisco aan. Die hebben wij zei ik. Hmmm, vond hij raar dat er dan problemen waren. Neem contact op met Cisco zei hij. Ik zei dat de router de laatste firmware heeft.
- Probeer eens een andere kabel tussen Livebox-Linksys. Dat heb ik net gedaan (nieuwe Ethernet kabel), en ik heb het in de 2e (gele) poort van de Livebox gestoken i.p.v. de 1ste (rode) poort .

Nu weer afwachten wat er gaat gebeuren.
Gewijzigd door evertbram op 04 december 2009, 14:57
 
TifKag
Het is misschien tegen het zere been, wat ik nu ga zeggen.

Maar......omdat je geen telefonie hebt, is het misschien het overwegen waard om eens te gaan kijken naar een ander merk modem ipv die brakke LiveBox (Als je tenminste echt geen Speedtouch van Online kunt krijgen).

Ik heb sinds vorige week een 706 van Online, en ik kan nu al merken dat die veel stabieler is,
Ik heb wel telefonie van Online, en was dus afhankelijk van de "Gulheid" van Online. maar daar heb jij geen last van.

Je zegt trouwens, dat je wel de laatse FW hebt van de LiveBox.
Als je inlogged op de LiveBox (192.168.1.1), welke kleur hebben dan de menu's (oranje is oud, en groen is nieuw)
De laatste FW van de LiveBox met telefonie is de 0xe15080a oftewel 3202_2601EA, maar volgens mij moet dat niets te maken hebben met het hebben van telefonie of niet
Gewijzigd door TifKag op 04 december 2009, 16:12
 
evertbram
Thanx voor je reactie!

Net is weer 1x het internet vastgelopen.

Tsja, die livebox is idd brak. Nog iets anders; We hebben hier nog gewoon KPN telefonie. De hoofd telefoonkabel loopt dus door de Livebox, en 1 tel kabel van de Lbox naar de telefoon aansluiting. Sinds we die Lbox hebben, duurt tijdens het bellen het zo'n 5sec langer voordat de tel overgaat. Wanneer ik de Lbox ontkoppel, dus direct tel kabel naar tel, gaat de tel z.g.a. direct over. Maarja, daar valt mee te leven.

@ Tifkag;
Toen ik vorige week belde zei men dat er idd een oude versie firmware op stond. Volgens de kerel van vandaag was dit wel de juiste firmware omdat we geen telefonie hebben. Een tegenstrijdig verhaal dus.
De Lbox voert echt geen update uit, het is nog precies hetzelfde als mijn voorgaande gemaakte screenshots, oranje dus.
Een nieuw modem kopen doen we niet omdat dit eigenlijk Online zijn pakkie aan is. Ik heb er al eens eerder naar gekeken, maar vind het onzin omdat we ook €1 per maand huur daarvoor moeten betalen.

Nog iets anders;
Over het algemeen vinden we de snelheid niet genoeg. Daarom hebben we nu Ziggo alles-in-1-extra besteld. Is voor ons voordeliger omdat we toch al tv van hun hebben, en we bellen over het algemeen veel naar andere Ziggo gebruikers (is dan gratis), en internet is daarmee vele malen sneller (50Mbit down, 5Mbit up, in de toekomst nog sneller)

Online wachten we nog een tijdje af...
 
TifKag
Lach me niet uit, maar.........ik heb in een ander forum gelezen dat er iemand was van wie de LB ook niet wilde updaten, diegene had van online te horenn gekregen dat hij minimaal 5 minuten de stroom eraf moest halen.

Net zoals ik, vond hij dat een raar verhaal, maar hij deed het toch maar, en tot zijn stomme verbazing begon het kreng te updaten.

Broodje aap verhaal, ik weet het niet..............
 
evertbram
De Lbox is wel vaker meer dan 5min uitgeweest. Net zo'n 30min uitgetest+harde reset. Maakt geen . uit.
Gewijzigd door evertbram op 05 december 2009, 01:01
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Livebox + WRT54G2: onstabiel netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen : 14 10 nov 2016
Nieuw netwerk, nieuw begin ..... Algemeen : 16 20 okt 2016
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen : 4 10 aug 2016
Online.nl krijgt toegang tot snellere KPN netwerk. Algemeen : 37 04 okt 2015
Advertentie