obey-robots.txt
06 December 2016, 20:44
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Fonera 2.0N Achter LIvebox plaatsen

Herenwacht
ALs vervolg op een vorig advies heb ik een fonera 2.0N aangeschaft. Nu is het probleem dat ik gen verbinding met internet krijg. Ethernetkabel vanuit livebox (uitgang 1) aangesloten op Ethernet van de Frontera. Het lampje blijft echter knipperen en ik heb zowel geen Wifi als geen kabel signaal via de Fonera.

Wie heeft hier ervaring mee en wil mij helpen.

ALvast bedankt.
groet, Hrenwacht

TCP_IP
Wat heb je tot nu toe geconfigureerd?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

Herenwacht
Aan de livebox instellingen heb ik niets gedaan. In de fonera heb DHCP aangegeven en het ip en DNS van de livebox opgegeven

rrozema
Geen wireless netwerk van de fonera kunnen vinden is vreemd. Zelfs al sluit je een wireless router enkel aan op de spanning en geen enkele andere draad, dan nog geeft hij wel een wireless signaal af. Lees de instructies die je bij de fonera hebt gekregen nog eens door; wellicht moet je eerst iets activeren in de fonera voordat hij een signaal afgeeft.

Daarna moet je kiezen hoe je de fonera wilt gebruiken:
1 - als router, of
2 - als wireless access point.
Wanneer je hem als router gebruikt (1), betekent dat dat je vanaf eventuele pc's die je op de livebox hebt aangesloten (via poort 2, usb of wireless) geen verbinding kunt maken met pc's die achter de fonera zitten. Wil je wel onderling contact kunnen maken, dan moet je alle pc's achter de fonera aansluiten. Dan laat je dus poort 2, usb en wireless op de livebox ongebruikt.
Als je voor 2 kiest, wat ik in dit geval niet zou aanraden, verlies je een groot deel van de extra mogelijkheden van deze fonera2.0N doordat je hem reduceert tot een access point. Ik ga er derhalve van uit dat je hem als router gebruikt en alle pc's op de 4 utp poorten en de wireless van de fonera aansluit. Instructies hiervoor vind je bijvoorbeeld hier.

Een samenvatting:
- geef de WAN poort van de fonera een vast ip adres in de range van de livebox, maar niet 1, of 10-50.
- zorg dat de fonera op zijn lokale netwerk(en) niet dezelfde range gebruikt als de livebox (geen 192.168.1.x dus).
- Stel in de livebox in dat het externe (WAN) ip adres van je fonera in de DMZ van je livebox ligt (je hoeft dan geen portforwards te maken in de livebox, een DMZ betekent dat alle verkeer wordt geforward naar dat ip adres)
- Volg verder de normale instructies die je van FON hebt gehad om de fonera in te stellen.

Herenwacht
Er worden inderdaad wel signalen door de FON afgegeven. 1e is `MyPlace` en tweede is ´off´. Ik wil de fon als router gaan gebruiken. Namelijk voor prive en als aparte mogelijkheid voor mijn B_B gasten.

Afgelopen dagen heb ik verschillende mogelijkheden uitgeprobeerd. Waarschijnlijk heb ik iets helemaal verkeerd gedaan, want ik kom niet meer in het instellingen menu van de fonera. Voorheen ging dat via 198.168.10.1 maar nu geeft de browser aan dat er geen verbinding is. Weet jij mischien hoe ik de fonera weer terug naar de fabrieksinstellinegn kan krijgen. Ik heb hem al een nacht uitgezte, de rest knop gedurende een langere periode ingedrukt en de reset ingedrukt en de spanning er weer op gezet.

Verder geeft mijn ethernet verbinding naar de PC nu aan dat hij geen verbinding meer kan maken, kan ik deze porrten via conf syst verwijderen en de PC weer opnieuw opstarten zodat de poorten weer opnieuw ingesteld worden

Nav van jouw samenvatting wil ik graag og even het volgende weten±
Hoe geef ik de WANpoort van de fonera een vast IPadres? Toen ik nog in het instellingenmenu kon heb ik 192.168.1.30 ingevuld, klopt het dat jij aangeeft dat het buiten de range 10/50 moet liggen?
Als de live box 192.169.1.X heeft en de fonera 192.168.10.X dan gebruiken ze toch niet dezelfde range?
Hoe stel ik in de livebox in dat het externe WAnipadres van de FON in de DMZ van de livebox ligt?

Ik hoop dat mjn lekenvragen een beetje begrijpelijk zijn.

ALvast bedankt,
groet Herenwacht

I R Baboon
Als je de Fonera aansluit, checkt hij of er een nieuwe firmware of instellingen klaar staan voor hem.
Misschien is de update niet goed gegaan.

Resetten moet je als de Fonera aan staat. Uit werkt dat niet.

Je kan ook inloggen op Fon.com. Daar kan je via remote access je router configureren.
Als hij verbinding heeft met internet, althans.
Gewijzigd door I R Baboon op 29 november 2009, 14:26
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

Herenwacht
Inmidels heb ik weer verbinding met de fonera via mijn ethernetkabel. Weet iemand wat ik bij MODUS en DNS in moet stellen (dus voor ineternet via de livebox'Wink.

Thanks

I R Baboon
DHCP mode en DNS op automatic.
De Fonera krijgt dan een ip adres van de Livebox als je daarop aansluit.
Via wireless kan je hem verder configureren.
Via het vaste netwerk, lukt dat niet. Althans, bij mijn Fonera. Maar ik heb het oude, kleine model.

Herenwacht
Moet ik daarna de fonera en livebox resetten of opnieuw opstarten? Ik heb de instelling op automatisch gezet maar krijg nog steeds geen internet verbinding. Het powerlampje blijft knipperen en het lampje onder WAN blijft ook oranje knipperen

I R Baboon
Niet resetten.
Je kan ze wel herstarten. Even de stekker uit trekken.

EDIT:

Je moet hem wel even de tijd geven om te firmware te updaten.
Dat kan enkele minuten duren. De Fonera gaat dan rebooten als hij klaar is.
Gewijzigd door I R Baboon op 29 november 2009, 15:25

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fonera 2.0N Achter LIvebox plaatsen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen 4 10 augustus 2016, 15:48
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten 6 07 september 2015, 09:46
Huawei in bridge, forward probleem tbv servertje achter TP-Link router Huawei meer apparaten aansluiten 13 27 februari 2015, 12:02
Een betere router achter de Huawei HG655d. Instellingen? Huawei configuratie en problemen 8 27 januari 2015, 22:58
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten 3 21 januari 2015, 13:58
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| ekhhorlings00:39:01
| Lutz00:46:11
| mRcan02:10:29
| dutch flash02:26:54
| Memooh02:59:49
| Wanabo04:35:29
| Ano06:01:49
| dutch106:52:28
| Tiger07:32:47
| earlgrey7207:43:16
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?