obey-robots.txt
09 December 2016, 20:15
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Thomson TG712 en (geen) nummermelding KPN

NeekeP
Na wat problemen met de Livebox (waarschijnlijk splitter kapot) kreeg ik al na één telefoontje met de helpdesk een nieuw modem: de Thomsom TG712.

Ter info:

Heb nog steeds een KPN-lijn, waarvan de meeste mensen het nummer nog hebben.
Nooit problemen gehad (behalve dan die splitter...). Lekker bellen via Online en bereikbaar via 2 nummers met nummermelding.

Na aansluiten Thomson werkte internet en telefoon gelijk goed, met één probleempje: geen nummermelding op het KPN-nummer.

Nummermelding op Online-nummer werkt prima. Buiten het modem om heb ik ook nummermelding op de KPN-lijn. Als alles is aangesloten krijg ik op de KPN lijn slechts iets van 10000000000 te zien.

Probleem is gemeld bij de helpdesk die dit nog niet eerder gehoord hadden. Technische dienst zal gevraagd worden voor hulp en ik hoop dat het snel is opgelost.

Heeft hier iemand tips? ik houd me aanbevolen.....

TCP_IP
Als je je telefoon direct op de hoofdlijn aansluit krijg je dan wel nummervermelding?
En op de splitter?
Achter modem sowieso niet begrijp ik al.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

NeekeP
Rechtstreeks aangesloten werkte de nummermelder in ieder gaval.

Ik heb ook nog even getest met de splitter en ook met de splitter ertussen heb ik gewoon nummerweergave.

Dus alleen als de Thomson ertussen zit krijg ik 1000000000 in het beeldscherm van de telefoon.

TCP_IP
Signaal word dus vervormd als die door de modemrouter heengaat. Daar valt niet zoveel aan te doen volgens mij.
Wellicht toch even je case afwachten.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !

TifKag
Dit is normaal gedrag.
Kijk hier maar eens http://www.speedt...erweergave, dit is voor de 706, maar ik heb ergens gelezen dat de 712 gebruik maakt van dezelfde FXO chip.

Mijn 706 geeft via de KPN lijn ook 1000000000, en vie de Online lijn wel het nummer weer.
Gewijzigd door TifKag op 29 november 2009, 16:40

NeekeP
Bedankt voor de tip.

Ik ga maar eens kijke wat ze bij speedtouch/thomson hierover kunnen zeggen.

Anders moet ik Online maar vragen voor een ander modem. Het is toch wel erg lastig zonder nummerweergave als je dat eenmaal gewend bent. (wil graag weten wie er gebeld heeft zodat ik kan terugbellen).

TifKag
Het enige Thomson modem dat het wel kan is de 780, maar die wordt niet ondersteund door Online.
Je kunt er zelf een kopen, maar.......Online zal je nooit de SIP instellingen geven.

De enige mogelijkhied is dan nog een LiveBox.

Ik had sinds de laatste FW update van de LiveBox een hoop prpblemen met Internet, en vooral Telefonie, daarom heb ik nu een 706 gekregen, en ik kan best leven zonder die nummerweergave.

Het is alleen een kwestie van je Online nummer doorgeven aan degene die je regelmatig bellen, degene die je niet regelmatig bellen, ken je het nummer toch niet van, of sturen geen nummer mee.

Ik heb een tijdje regelmatig last gehad van mensen die me 's-nachts belden, met een rotgeintje.
Op mijn telefoon zit nu een nachtstand, zodat alleen mensen die met hun nummer in mijn telefoon staan me 's-nachts kunnen bellen, en die mensen heb ik dus mijn Online nummer gegeven.
Gewijzigd door TifKag op 30 november 2009, 16:25

NeekeP
***UPDATE***

Via de helpdesk van Thomson heb ik de oplossing gekregen: via telnet modem aanpassen.
Of het werkt weet ik helaas niet. Online heeft dit geblokkeerd en wil vooralsnog geen telnet toestaan
op dit modem.

De zaak is volgens de helpdesk nog in handen van de technische dienst (al ruim 2 weken).
Afwachten dus maar ......... wordt waarschijnlijk vervolgd.
Gewijzigd door NeekeP op 15 december 2009, 23:17

I R Baboon
Welk commando's moest je dan via Telnet ingeven door Thomson?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl

NeekeP
Van Speedtouch mag ik dat niet zomaar publiceren.

Zal je wel een PB sturen.

UPDATE:
Van Speedtouch kreeg ik binnen één dag reaktie op mijn klacht.

Bij Online kreeg ik bij de vierde keer bellen de reaktie dat de technische dienst ermee bezig was. Dat was op vrijdag en ik zou waarschijnlijk aan het begin van de week erna iets horen.

dat is inmiddels al weer ruim een week geleden. Ze leren het nooit bij Online.

Bellen met Online naar anderen is heerlijk goedkoop maar dat wordt inmiddels wel gecompenseerd
door de dure telefoontjes naar Online.
Het valt me op dat ik nu steeds vaker tijdens het gesprek in de wacht wordt gezet omdat ze het één of ander moeten checken.....
Gewijzigd door NeekeP op 21 december 2009, 13:01

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Thomson TG712 en (geen) nummermelding KPN', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
halve dag na KPN migratie ineens geen internet meer Storing 3 24 november 2016, 12:06
FritzBox 7340 geen internet meer na upgrade wijkcentrale Eigen modem configuratie en problemen 3 21 november 2016, 19:56
Fritz!Box 7390 Krijgt geen verbinding Algemeen 48 20 november 2016, 15:07
Geen port mapping pagina? Huawei configuratie en problemen 4 16 mei 2016, 12:41
Geen DSL verbinding Storing 13 29 april 2016, 17:26
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Hans00:55:08
| Wanabo01:40:46
| SterkeJerke02:34:06
| jms31903:29:44
| gvmelle05:21:31
| MBroertjes05:40:47
| dutch flash09:03:01
| Franx11:50:32
| Lutz13:21:38
| Johan420:04:39
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.