obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
FTP server instellen met st706 en een router erachter
ud2008
Werkt ook niet, ik snap niet wat er mis is.

Lokaal werkt het wel!
Gewijzigd door ud2008 op 11 december 2009, 20:39
 
mesa57
Lokaal speelt de router en firewall's geen rol. Maar het is wel belangrijk dat je dat even test, dan weet je de dat de ftp server in orde is.
Schakel nu eerst alle firewall's uit en test via internet.
 
ud2008
OK, ik heb getest met alle firewalls uit, maar nog steeds geen succes.


Wel ben ik er achter gekomen, dat als ik in de speedtouch onder: Thuisnetwerk -> Interfaces -> Localnetwork klik: dan staat er dat de DHCP is ingeschakeld (lijkt me logisch, kan ik ook niks aan veranderen).

Maar onder de DHCP-Groepen, staat de groepsnaam LAN_Private, en een adresbereik van ip addressen.

Als ik ga testen met bijv: de eerst test in deze post, krijg ik de melding dat het ip niet bereikt kan worden omdat dit een prive ip adres is.

What to do now?
 
I R Baboon
De meest essentiƫle vraag is of je de WAN poort of een LAN poort gebruikt voor de verbinding tussen Speedtouch en Linksys.
Als je de WAN poort gebruikt, is toch de firewall actief in de Linksys.
Ook testen of je zonder de Linksys wel de poorten open krijgt.
Alleen zo kan je de veroorzaker vinden.
Gewijzigd door I R Baboon op 14 december 2009, 23:18
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
ud2008
Bedankt voor de reactie.


Ik gebruik in de linksys de ethernet poort en niet de wan poort.

Ik ga straks even testen of het zonder de linksys ook werkt, dit laat ik wel even weten.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FTP server instellen met st706 en een router erachter', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
Advertentie