obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Wegvallende internetverbinding W-LAN via Live Box
jkaffa
Sinds 5 december valt op twee laptops regelmatig de draadloze internetverbinding via de livebox weg.
Resetten van de livebox herstelt het probleem wel, maar de ene keer valt na 10 minuten de verbinding
weer uit en de andere keer na 24 uur. Bij het wederom resetten blijft de LB hangen op een 'storing' met
de ADSL-lijn. En wederom de LB resetten (dmv de voedingsspanning onderbreken). En dan begint het
weer opnieuw.

Ter info: de ethernetaansluiting aan de zijkant heeft geen problemen met de verbinding
met internet. Zowel m'n desktop als de laptops werken zonder problemen via de LAN. Maar ik heb
geen laptop om via een LAN te werken. Ik wil gewoon op de bank zittenSmile

Ik ben er achter gekomen dat er ook een ander IP-adres wordt toegewezen aan de laptop (of beide) als
de internetverbinding wegvalt (169.254.120.230). Volgens het netwerkcentrum van Vista zijn de volgende
verbindingen mogelijk:
- toegang: lokaal en internet (geen problemen met de internetverbinding)
- toegang: alleen lokaal (geen internet)
- beperkte verbindingsmogelijkheden (geen internet)

Na wat heen en weer gemail met de Online Servicedesk heb ik al een nieuwe voedingsadapter gekregen omdat
volgens de meting welke Online heeft uitgevoerd (terwijl mijn LB overdag niet onder spanning stond) naar voren
kwam dat er storing op de lijn zou zitten, wat mogelijk door een defecte voedingsadapter werd veroorzaakt.
Uiteraard was dat niet de oplossing van het probleem.

Vervolgens ben ik al 4 keer van kanaal gewisseld, heb het MAC-filter uitgezet en een fabrieksreset uitgevoerd.
Nu zegt Online dat ik de computer dichterbij het modem moet zetten. De desktop staat er al 75 cm vandaan, via
ethernet. De laptops hebben nooit problemen gehad met de WLAN (tot begin december) en ook de LB heeft de
afgelopen 5 jaar feilloos gewerkt.

Volgens Online is het niet mogelijk om de LB om te wisselen.

Heeft iemand een idee??? Ik heb weinig vertrouwen meer in de draadloze verbinding.

Fijne feestdagen en alvast de beste wensen voor het nieuwe jaarSmile

Groeten,

Jeffrey
 
TCP_IP
Download inSSIDer eens.

http://www.metageek.net/products/inssider/download

Dit is een klein programmaatje waarmee je draadloze netwerken kan detecteren en waarbij o.a. kanaal word vermeld.
Hiermee kun je je eigen livebox tunen als het ware, dus op een vrij kanaal zetten.

Had onlangs thuis ook zoiets vreemds, lag puur aan het kanaal.
2 laptops en vaste PC kregen draadloos prima verbinding, maar één laptop totaal niet.
Toen met de kanalen wezen spelen totdat ik een goede had gevonden en tadaa, verbinding.

Wat je beschrijft lijkt er namelijk erg op dat er andere netwerken storen op die van jou. Dus vermoed dat je het toch in de kanalen moet zoeken.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
jkaffa
Ik heb, op aanraden van een Online medewerker, inderdaad het kanaal gewisseld.
Hierna heb ik Vistumbler gedownload, waarmee je netwerken in de omgeving kan zien,
compleet met kanaalnr, SSID, etc. Lijkt mij dat het hetzelfde is als inSSIDer is??

Ik kreeg zojuist een mailtje van Online waarin mij werd aangeraden van kanaal te wisselen,
een reset uit te voeren en de PCMCIA-kaart opnieuw in de LB te steken.

Alles heb ik al meerdere keren geprobeerd en het heeft weinig geholpen.

Momenteel heb ik al 2 uur probleemloos verbinding met twee laptops, maar ik ben benieuwd
hoe lang het nog duurt.

Ik weet niet of het wat uitmaakt, maar de Livebox komt nog uit de tijd van Wanadoo en ik
heb geen telefonie via Online.
 
TCP_IP
Ja praktisch zelfde programma inderdaad.

Hoeveel netwerken in de buurt heb je gevonden met Vistumbler dan?
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
jkaffa
Volgens Vistumbler zijn er 13 netwerken, waarvan er 1 ook op kanaal 7 zit, maar die heeft 0% signaal.
Bijgevoegd een screendump van Vistumbler.
jkaffa voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door jkaffa op 26 december 2009, 13:32
 
TCP_IP
Die stoort op die van jou, incl die 2 op kanaal 6.

Zet je kanaal eens op 3 of 4 en test het eens uit.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
I R Baboon
Geen beveiliging ingesteld? Ik hoop dat dat maar tijdelijk is.
Anders gaan veel mensen plezier beleven aan je verbinding...Wink



Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wegvallende internetverbinding W-LAN via Live Box', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wegvallende internetverbinding met bijzondere log Zyxel configuratie en problemen : 2 11 feb 2020
live TV op je pc Algemeen : 2 06 apr 2018
Live e-mail adres niet herkend Email : 5 15 feb 2017
Wegvallende verbinding Storing : 2 24 okt 2016
live tv op pc Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 27 12 aug 2016
Advertentie