obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Hoe een ST706 naar ander modem instellen (bv LinkSYS Wireless-G broadband Router)
wist_ik_hetmaar
Hallo allemaal,

sinds een week heb ik internet (DSL) van online + Telefoon, en net ook nieuw op dit forum,

Modem: ST706 (zonder WiFi). Alles werkt prima, maar geen WiFi.

Heb ter beschikking een modem/router met WiFi Linksys model WRT54G ver.7 (1 WAN + 4 LAN poorten).

Hoe moet ik deze verbinden/instellen om als Access Point te laten werken, om de WRT54G te koppelen aan de ST706?

Heb ook een aparte Router: SWEEX RO003 (4 x LAN , ! x WAN) dus die is ook evt. inzetbaar.

Ook een ST780WL (KPN) ter beschikking (met 4 x LAN/Ethernet , USB , DSL , 2 x phone)

deze ST780WL werkt niet op mijn online aanbieder.

Ook de telefoon niet.

Mij 20 MB van 'online' is rond de 14 MB bij meetingen (zit 593mtr. van de centrale / zonder fiberglass)

Wie weet het antwoord?

Wink Bij voorbaat hartelijk dank,

Wist Ik Het Maar
 
I R Baboon
Aardige collectie heb je daar opgebouwd.

Welke router je uiteindelijk kiest is niet zo belangrijk.
Als je maar tevreden bent over de werking en het draadloze signaal.
De Experiabox (780WL) is hoogst waarschijnlijk niet inzetbaar met de 706 van Online.

Je moet deze stappen volgen:

* Router direct aansluiten aan een pc.
* DHCP server uit zetten van die bewuste router.
* Stel zeker dat het eigen ip adres van die bewuste router in het subnet valt van de 706.
Stel hem ergens in vlak onder het adres van de 706. 192.168.1.253 bv.
* Saven van de instellingen
* Router nu loskoppelen en via een LAN kabel aan de 706 verbinden.
* Gebruik altijd van beide apparaten de LAN poort. Geen WAN.
* Beide routers opnieuw opstarten.

Klaar.
Via 192.168.1.254 kan je de 706 bereiken en via 192.168.1.253 kan je de andere router bereiken. Althans naar mijn bovenstaand voorbeeld.

Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
asker
hallo mensen,

Ik heb ook ongeveer dezelfde probleem. Ik heb sinds kort een online internetverbinding. als ik rechtstreeks via de modem (thomson st706) verbinding maak is er geen probleem. maar als een router (cisco linksys wrt54g2 versie 1.5) ertussen zet dan kan ik niet meer op internet. Er is wel verbinding maar ik krijg dns fout.

ik heb al geprobeert wat I R Baboon heeft gepost maar lukt ook niet.

Alvast bedankt voor de hulp,

groetjes
 
rrozema
Dit is al heel veel keren beschreven op dit forum. Via ''Online Forum' in het navigatie menu aan de linkerkant van deze site kun je de vele topics van dit forum doorlopen. Je vindt dan bijvoorbeeld:
http://online.gebruikers.eu/forum/vie...ad_id=1978
http://online.gebruikers.eu/forum/vie...ad_id=1461
De manier hoe e.e.a. benoemd wordt in jouw modem/router, is mogelijk wat anders bij de livebox, maar alle gegevens blijven het zelfde.

Ik wil je adviseren om je linksys als access point te configureren. Daar zul je het minste problemen mee ondervinden, zowel tijdens het instellen als ook het gebruik. Dat betekent dat in je linksys de DHCP server uitgezet moet worden, het LAN ip adres in dezelfde range gezet moet worden als dat van je modemrouter (maar niet dezelfde mag zijn natuurlijk) en dat er nooit meer een kabel in de WAN poort van je linksys gestoken wordt.
 
wist_ik_hetmaar
Hallo Allemaal,

hartelijk dank I.R. Baboon, Asker, en andere op het forum die ook info hadden.

Ik heb de raad van diverse toegepast: 1 en 2

1

*Je moet deze stappen volgen:
* Router direct aansluiten aan een pc.
* DHCP server uit zetten van die bewuste router.
* Stel zeker dat het eigen ip adres van die bewuste router in het subnet valt van de 706.
Stel hem ergens in vlak onder het adres van de 706. 192.168.1.253 bv.
* Saven van de instellingen
* Router nu loskoppelen en via een LAN kabel aan de 706 verbinden.
* Gebruik altijd van beide apparaten de LAN poort. Geen WAN.
* Beide routers opnieuw opstarten.


2

*Makkelijkste is om de Linksys als eerste te configureren.
*Ik raad je aan om eerst een harde reset te doen dmv 30-30-30 methode.

*Houd reset knopje 30 sec ingedrukt
*Haal stroom daarna eraf terwijl je het knopje ingedrukt houd
*Na 30 seconden plaats je de stroom er weer op en nog steeds het resetknopje ingedrukt houden(gedurende 30 sec).

*Bij elkaar heb je het knopje 90 sec ingedrukt gehouden.

*Sluit je Linksys met een patch-cable aan op je desktop of laptop.
*Open Internet Explorer en voer het volgende adres in:
*http://192.168.1.1
*Onder Basic of Setup kun je de basisinstellingen doen, meer heb je eigenlijk ook niet nodig.
*Aangezien het LAN IP adres van de ST706 al 192.168.1.254 is hoef je die van de Linksys niet te wijzigen
(standaard 192.168.1.1).
*Enigste van belang nu is dat je de DHCP uitschakeld, dit doe je op de 1e pagina die je te zien krijgt.
*Een bolletje wat je moet uitvinken.
*Klik daaronder op "Save settings".

*Oké, je Linksys is in principe klaar nu. Draadloos beveiligen komt later wel.



Dus eerst de 254G

dan cross kabel aan de (LAN LAN)

Dan de beveiliging in stellen

Wist Ik Het Maar


P.S.

Krijg er geen plaat jes in in dit form, Hoe doe ik dat ?
Gewijzigd door wist_ik_hetmaar op 02 januari 2010, 12:02
 
TCP_IP
Tekst komt me heel bekend voor Pfft
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoe een ST706 naar ander modem instellen (bv LinkSYS Wireless-G broadband Router)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Advertentie