obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Speedtouch 706 modem - Dlink DIR-615 router
nmad
Hallo,

Dit is de eerste keer dat ik internet via ADSL en Online heb, hiervoor altijd kabel gehad.
Maar ik ben nu toch wel tegen aardig wat vragen aangelopen..

Internetabonnement: ADSL Extra zonder KPN telefoonlijn.

Over de Speedtouch 706 modem (geen WL):

-Zit hier een firewall in?

Als ik porten forward in me router dan zijn ze nog steeds geblocked. Heb al geprobeerd met de Speedtouch tool in te loggen op de modem, maar dan vragen ze om een gebruikersnaam en wachtwoord die ik niet heb.

Over de Dlink DIR-615 router (WL)

-Welk internettype moet ik kiezen?

Hij staat nu op Dynamic IP (DHCP) en hiermee doet hij t goed. Maar volgens mij moest je met ADSL altijd een gebruikersnaam en wachtwoord invoeren (die ik ook niet heb ).

-Als ik me laptop bedraad aansluit op de router haal ik 7mb/sec op speedtest.net, wanneer ik de laptop via wireless aansluit krijg ik 4.5mb/sec.

Dit terwijl het een goede router is, alle wireless instellingen zijn goed.

Alvast bedankt voor de hulp!
nmad voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door nmad op 05 januari 2010, 10:22
 
TCP_IP
-Zit hier een firewall in?

Ja zit erin

-Welk internettype moet ik kiezen?

Staat zo goed


Maar volgens mij moest je met ADSL altijd een gebruikersnaam en wachtwoord invoeren (die ik ook niet heb ).

Dat was vroegââh

-Als ik me laptop bedraad aansluit op de router haal ik 7mb/sec op speedtest.net, wanneer ik de laptop via wireless aansluit krijg ik 4.5mb/sec.

Kan zijn dat er iets stoort en daarom je snelheid lager uitvalt, scan eens met het progje inSSIDer op andere netwerken
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
nmad

Quote

TCP_IP schreef:

Ja zit erin

Kan zijn dat er iets stoort en daarom je snelheid lager uitvalt, scan eens met het progje inSSIDer op andere netwerken


Heb poorten nu geforward in modem door ipadres van modem in te typen in browser.

Draadloze snelheid is nu hetzelfde als via bedraad, omdat ik een andere wireless channel heb ingesteld.

Vind 7mbit vd 20mbit wel vrij weinig, maar dat komt omdat centrale bijna 4km verderop staat.

Adsl is wel echt anders dan via de kabel!
 
TCP_IP
Mwah voor 4KM mag je met 7 mbit nog in je handjes klappenPfft

Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op [url]www.xpvista.nl[/url
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Speedtouch 706 modem - Dlink DIR-615 router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Advertentie