obey-robots.txt
09 December 2016, 18:22
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

overgestapt van Direct ADSL naar Wanadoo family

paultjuh1980
Ik ben sinds vandaag gemigreerd van Direct ADSL naar Wanadoo Family.

De enigste winst die ik heb behaald is dat de upload nog een kwart hoger ligt.

Bij KPN haalde ik een downloadsnelheid van meer dan 6 megabit, nu zit ik onder de 6 megabit dus ver weg van de beloofde gemiddelde 14 megabit(aldus de site van Orange).

Het aantal connecties per minuut is met de helft gedaald!! Van 1281 naar 640. Een gigantische achteruitgang. Terwijl het juist hoger zou moeten worden lijkt mij.

Is dit normaal? Overigens woon ik 2,5 kilometer van de centrale vandaan.

Download broncode  Code
Status ADSL-lijn  Verbonden
ADSL standaard  G992_5_A
Upstream  1020 Kb
DownStream  14796 Kb
Afname  Dichtbij : 23.4 (dB)
Ver weg : 7.2 (dB)
SNR-marge  Dichtbij : 8 (dB)
Ver weg : 11 (dB)
HEC-teller 189
Firmware  0xe200314
ES-teller van 15 min  0
CRC-fouten  21
ES-teller van 1 dag  0

Edit; in code tags geplaatst en smileys uitgezet
Gewijzigd door Wanabo op 29 augustus 2006, 13:49

Wanabo
Firmware 0xe200314 Klopt dit is de laatste. Probeer je Livebox nog eens te resetten!

Heb je er nog een oude adsl splitter tussen?
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

paultjuh1980
Wanabo schreef:
Firmware 0xe200314 Klopt dit is de laatste. Probeer je Livebox nog eens te resetten!

Heb je er nog een oude adsl splitter tussen?

Nee, zit geen splitter tussen.

Wanabo
Had er net overheen gekeken, dit komt uit je statistieken -> DownStream 14796 Kb

Dat is 14 Megabit downstream. Om dat om te rekenen naar Megabytes deel je het door 8.

Verder vermoed ik dat Orange de snelheid beperkt ondanks de hoge waarde in de Livebox.

Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

paultjuh1980
Wanabo schreef:
Had er net overheen gekeken, dit komt uit je statistieken -> DownStream 14796 Kb

Dat is 14 Megabit downstream. Om dat om te rekenen naar Megabytes deel je het door 8.

Verder vermoed ik dat Orange de snelheid beperkt ondanks de hoge waarde in de Livebox.

Waarom zouden ze dat doen dan? Want ik heb nu een verbinding die langzamer is als mijn oude verbinding bij KPN, wat overigens al geen megahoge verbinding was vergeleken met de 20 megabit verbinding van Oranga.

Wanabo
Bij adsl providers heet dat overboeking. Het kan ook aan de capaciteit in de centrale liggen!

Weet het weet mag het zeggen.
Wanabo - Wanadoo abonnee

paultjuh1980
Wanabo schreef:
Bij adsl providers heet dat overboeking. Het kan ook aan de capaciteit in de centrale liggen!

Weet het weet mag het zeggen.

Centrale heeft er iig niets mee te maken aangezien ADSL-direct sneller was terwijl het in dezelfde centrale zit.

Lizard
ADSL Direct gaat via het netwerk van BBNed, Family gaat via het eigen netwerk.
Dit kan dus wel degelijk verschil uitmaken.
Heb je als iets als TCP Optimizer geprobeerd?

Neo
Als ik jouw was zou ik contact opnemen met de Helpdesk. Misschien dat je een onstabiele lijn hebt.

Dan kan je hoog intrainen, maar veel packetloss hebben waardoor je alsnog een trage verbinding kan krijgen.

Richard
Onstabiele lijn met packetlos? Lijkt mij niet als ik naar de crc-fouten teller en HEC teller kijk, da's zo goed als niets.

Hoe heb je je snelheid gemeten bij KPN en nu bij Orange Paultje? Want je schrijft 6mbit, maar 6mbit is een waarde die ze bij abonnementen noemen en met daadwerkelijke snelheden kom je daar nooit exact op uit.

Met hoeveel kbyte/sec downloadde je bij KPN en op welke manier? Via usenet of http? En hoe heb je de verbinding van Orange getest?

Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'overgestapt van Direct ADSL naar Wanadoo family', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten 8 07 december 2016, 23:05
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing 22 05 december 2016, 11:19
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen 154 30 november 2016, 20:16
Overstappen naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel 16 07 november 2016, 19:42
Van 12 naar 8 Mb en wie doet dit? Snelheid 2 04 november 2016, 22:41
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SterkeJerke00:40:49
| Wanabo01:18:15
| jms31901:36:27
| Hans01:38:22
| gvmelle03:28:14
| MBroertjes03:47:30
| dutch flash07:09:44
| Franx09:57:15
| Lutz11:28:21
| Johan418:11:22
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.