obey-robots.txt
07 December 2016, 17:18
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

ST706 Thompson NAT script / port forward

Masterlee
Goedenavond,

Ik ben zeer zeer zeer terleurgesteld in online.
Voorheen hadden wij de Sagem Livebox, absoluut geen probleem meegehad totdat online die terug wou en ons een nieuwe modem opstuurde, de uiterst verschrikkeleijke ST706.

Het allerliefst pak ik nu een moker en sla dat ***** naar de hel.

Ik zit dus met het volgende, ik kan niet meer via werk inloggen op mijn thuis server, of NAT openen voor een spel MW2 of Xbox online krijgen.

Alle pogingen zijn zonder resultaat. ik werk als netwerk beheerder en ik weet dus precies heo ik alles moet instellen. ik heb het internet afgezocht en niemand heeft het voor elkaar gekregen.

Ik heb geen router, alleen direct op de modem.

Ik heb UPnP aangezet, alle poorten UDP en TCP geforward (correct)

en hij blijft de connectie negeren, overigens heb ik dus ook NAT strict.

Ik heb netjes online gebeld, na 35 minuten met die man te hebben overlegd wist meneer dus het antwoord niet en zijn hij brutaal, nou dan kan ik nu niet verder helpen en offcieel ondersteunen wij het niet. en verbrak meneer de verbinding.

Ik heb dus al ons huidige contract opgezegt en wil dus terug naar ziggo, maar zal toch nog 2 maand hiermee moeten doen.

Dus ik kan jullie niet meer om hulp vragen dan nu.

Alstublieft help mij.

Ik heb zelfs poorten van 1 tot 30000 proberen te openen, en zelfs dat baat geen success.

Firewall op PC is volledig uitgeschakeld(eveneens de antivirus(om te testen)).
Ik vind dit te schandalig van Online, voorheen met Orange of Wannadoo werkte alles nog perfect.
en deze grapjassen komen langs en alles gaat naar de maan.

Alvast vriendelijk bedankt.
Wesley K.
 
TCP_IP
Kun je misschien screenshots posten van de huidige instellingen op je ST706, dus van de forwards e.d. ?


Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
JaapKF
Hoi.

Ik heb precies hetzelfde. Ik krijg de poorten ook niet open.

Eerst een nieuw spel aangemaaktmet de volgende gegevens:
All, 7080 - 7081 7080 - 7081 all
Vervolgens deze op mac adres gekoppeld aan de telefooncentrale t.b.v. hulp op afstand.

Wanneer ik nu probeer of deze poorten open staan krijg ik een connection error. Vanaf de site www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ geef ik bovenstaand poortnr in en krijg ik de melding dat deze poort nog steeds gesloten is.

Wat doe ik nu fout?
 
I R Baboon
Vervolgens deze op mac adres gekoppeld aan de telefooncentrale t.b.v. hulp op afstand.

Deze zin begrijp ik niet zo goed. Die moet je beter uitleggen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
rrozema
JaapKF schreef:
Hoi.

Ik heb precies hetzelfde. Ik krijg de poorten ook niet open.

Eerst een nieuw spel aangemaaktmet de volgende gegevens:
All, 7080 - 7081 7080 - 7081 all
Vervolgens deze op mac adres gekoppeld aan de telefooncentrale t.b.v. hulp op afstand.

Wanneer ik nu probeer of deze poorten open staan krijg ik een connection error. Vanaf de site www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ geef ik bovenstaand poortnr in en krijg ik de melding dat deze poort nog steeds gesloten is.

Wat doe ik nu fout?


Zijn dit wel de juiste poorten waarop je telefooncentrale 'luistert'? Als je vanaf je eigen machine (op het zelfde netwerk, dus niet via de router) het volgende commando uitvoert, wat is dan het resultaat?
Download broncode  Code
telnet <ip van je centrale> 7080



Als het goed is krijg je gelijk een zwart scherm, met mogelijk wat output van je centrale. (druk maar op <ctrl-C> om er weer uit te komen). Krijg je echter een foutmelding, dan luistert je centrale niet op die poorten. Post de letterlijke tekst van de foutmelding dan even, mogelijk kunnen we je zo verder helpen.

Zodra je hebt geverifieerd dat dit de juiste poorten zijn, kunnen we verder met het zoeken naar een oorzaak.
 
JaapKF
Hoi,

Bedankt voor je suggestie t.a.v. Telnet.

Wanneer ik het volgende invoer:
Telnet 192.168.1.60 7081
dan krijg in netjes een zwart scherm met een aantal onbegrijpelijke tekens. Als ik dan nog een keer op ENTER druk, krijg ik de melding "De verbinding met de host is verloren" Ditzelfde krijg ik ook op poort 7080.

Het lijkt er op dat de poorten intern dus correct reageren op de oproep en ik dat stukje dus wel netjes heb gedaan.
Ik heb overigens UPnP op "ja" en uitgebreide beveiliging op "nee"staan.

Ik hoop dat je een suggestie hebt waar het probleem nu kan liggen.

Alvast bedankt,

Jaap
 
rrozema
Ok, dus 7080 en 7081 zijn dus inderdaad de juiste poorten.

upnp hoef je hiervoor niet aan te zetten; je bent immers al bezig om zelf de instellingen goed te zetten. Maar goed het kan verder geen kwaad. "Uitgebreide beveiliging" kan van alles betekenen. Maar ik gok dat je daarmee kunt instellen hoe de nat zich gedraagt; cone of open. Dat is echter alleen voor verbindingen die vanuit jouw router geinitieerd zijn. Deze instelling is daarom volgens mij ook niet relevant.

Wat je nu kunt proberen is om eens 2 aparte forwards aan te maken; maar nu als enkelvoudige poort forwards i.p.v de range zoals je hem nu hebt gedefinieerd. Ik heb namelijk wel eens meldingen gezien dat een range forward niet goed werkte, terwijl losse port forwards wel werkten. Daarnaast kan het natuurlijk zijn dat je niet het juiste mac adres hebt opgegeven; een enkel type foutje is al genoeg...
 
JaapKF
Ok. Je suggestie om 2 enkele doorverwijzingen te maken i.p.v. een range geven hetzelfde resultaat. Dit helpt dus niet.
Wat kan ik verder doen om er achter te komen waar het probleem ligt?

Ik weet nu immers dat de poorten correct zijn, dat het gebruikte ipnummer correct is (het macadres wordt door de modem aangeboden om het spel of toepassing te koppelen. Deze geef ik niet zelf in maar wordt gekozen uit de lijst met op de Speedtouch aangesloten apparaten.

Wat kan er nu nog fout staan wat ik kan beinvloeden?

Help.

Mvg,

Jaap
 
mesa57
Here are some ports you should open for both steam and mw2:

Steam Client


UDP 27000 to 27015 inclusive (Game client traffic)
UDP 27015 to 27030 inclusive (Typically Matchmaking and HLTV)
TCP 27014 to 27050 inclusive (Steam downloads)
UDP 4380

Dedicated or Listen Servers


TCP 27015 (SRCDS Rcon port)

Additional Ports for Call of Duty: Modern Warfare 2 Multiplayer


UDP 1500 (outbound)
UDP 3005 (outbound)
UDP 3101 (outbound)
UDP 28960


 
JaapKF
Hoi,

Kun je me misschien uitleggen wat al deze andere poorten die je noemt te maken hebben met het probleem?

Staat in dit modem soms meer geblokkeerd dan in andere modems? Hiervoor had ik een Zyxcel van het type P-2601HW en daar was het openzetten van de door mij genoemde poorten direct voldoende om vanaf buiten een sessie met de applicatie op te bouwen. Werkte in 1 keer.

Ik ben heel benieuwd.

Mvg,

Jaap
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ST706 Thompson NAT script / port forward', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Admin web interface move to a different port Zyxel meer apparaten aansluiten 3 08 november 2016, 14:29
Geen port mapping pagina? Huawei configuratie en problemen 4 16 mei 2016, 12:41
Port Forwarding & Harde schijf aansluiten Zyxel configuratie en problemen 8 06 januari 2016, 17:34
Port forwarding (voor Minecraft server) Huawei HG655d Huawei configuratie en problemen 6 17 mei 2015, 17:35
Thomson st706 probleem Speedtouch 706 configuratie en problemen 34 31 maart 2015, 17:47
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| RichieB00:20:34
| Hans03:40:52
| Memooh05:07:31
| Wanabo09:43:38
| Tiger17:54:59
| ronald schuit18:53:28
| ekhhorlings21:13:12
| Lutz21:20:22
| mRcan22:44:40
| dutch flash23:01:05
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.