obey-robots.txt
06 December 2016, 20:44
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Geen onderwerp

sprokkel
Geachte heer Van de xxxxx

We hebben uw probleem onderzocht, en u heeft last van het zogenaamde overspraak probleem.
De snelheid die u op deze afstand behaalt is een maximaal haalbare snelheid. U zult helaas geen snellere verbinding kunnen krijgen (ook niet bij een andere provider) omdat u simpelweg te ver bij de centrale vandaan woont.

De reden dat u een snellere verbinding had destijds, was puur omdat er minder buren in de wijk een internetverbinding hadden. Nu zijn het er vele malen meer, en naarmate er meer buren internet nemen, deste groter de kans voor verstoring van signaal door spanning en weerstand van andere Telco's die ook internet leveren aan hun klanten. Omdat alle kabels waar internet overgeleverd word door KPN op 1 centraal punt binnenkomen in de wijk, is uw snelheid hier minder geworden.

We vinden het spijtig dat we uw probleem niet kunnen verhelpen, maar hopen u met deze uitleg in ieder geval een beetje geholpen te hebben.

Met vriendelijke groet,
XXXXX
Het Online Service Team

Zullen er wel veel opstappen bij hun isp

Het mooi is dat dit allang bij online bekend was, waar voor moet je dan nog bellen als dit bekend is bij online ? €€€

Abo 100% betalen 25% product.
lijn huur betaald blijkt achteraf dit was incl.. Abo wordt verrekend volgens medewerker?? helpdesk.

Jaar contract is nu verlopen dus kan per maand opzeggen, en nu komen ze aan met omdat het jaarcontract is afgelopen moet ik weer lijn huur betalen.
[img]704356236[/img]
 
Tiger
@sprokkel,

Ben een beetje verbaasd dat jij je bijna 1 jaar lang door Online van het kastje naar de muur hebt laten sturen tenminste als jij daadwerkelijk die +/- 1400 mtr. van de centrale af zit.

Verbaasd ben ik ook over de uitspraken van het Online Service Team die niet kenbaar moeten maken dat er meer buren zijn met internet MAAR dat Online een overboeking heeft gedaan in jou omgeving.

En om even op de opmerking van rrozema terug te komen jij hebt 8 topics geplaatst waarvan er 7 over hetzelfde probleem gaan en dat is inderdaad een vervuiling van het forum en zijn 6 topics teveel.

Ik hoop dat je een goede keus gaat maken om van je problemen af te komen en ben benieuwd of jij de lijnhuur die jij bijna 1 jaar ten onrechte hebt betaald teruggeboekt krijgt.

Succes er mee.
 
sprokkel
Tiger,

Wat the fxxxk zullen we nu krijgen

Verbaasd ben ik ook over de uitspraken van het Online Service Team die niet kenbaar moeten maken dat er meer buren zijn met internet MAAR dat Online een overboeking heeft gedaan in jou omgeving. (dit begrijp ik niet helemaal van je) anders doe ik het wel!!!!

Ben eerder verbaasd van de levering,diensten van online en hun oplichters praktijken terwel het probleem in de buurt al bekend was bij online heeft ook klanten hier in de wijk!!

1. Ben er geen jaar mee bezig even de topic's goed lezen.
Afgezien wat voor verhalen extra en smoezen je allemaal te horen krijgt van de helpdesk.
en de afstand van de centrale is hemelsbreed gemeten is met de wegen er bij (3,2 KM)

en onnodige post (En om even op de opmerking van rrozema terug te komen jij hebt 8 topics geplaatst waarvan er 7 over hetzelfde probleem gaan en dat is inderdaad een vervuiling van het forum en zijn 6 topics teveel.)n hoe noem je dit dan)

Heb inmiddels een utp kabeltje naar de buren 10-15 Mbit verbinding
Gewijzigd door sprokkel op 05 februari 2010, 13:37
 
gekkedwaas
Laten we het op z'n minst gezellig houden met elkander Grin
Greetz,

Peter
 
sprokkel
Sorry hoor maar waar heeft hij het over!!!! aandelen bij online
 
gekkedwaas
Ik heb het over het feit dat je je woede moet uiten tegenover ONLINE !
En niet tegen de mensen hier !
Greetz,

Peter
 
Tiger
sprokkel schreef:
Sorry hoor maar waar heeft hij het over!!!! aandelen bij online


Beste sprokkel,

Als je op de link klikt kan je lezen wat ik met een overboeking bedoel

http://www.shopadsl.nl/faq/3_adsl-begrippen/2_wat-is-overboeking.html
 
I R Baboon
@ Tiger

Online bedoelt overspraak, niet overboeking. Twee totaal verschillende dingen.

@ sprokkel

Jij overtreedt duidelijk de net etiquette. Dat willen de andere leden (en ik) je zeggen.
Jij vergeet dat jij hier een gast bent! Focus je agressie liever op Online...
Gewijzigd door I R Baboon op 05 februari 2010, 21:22
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Tiger
@ I R Baboon,

Het Servis Team Online zegt dat sprokkel last heeft van het zogenaamde overspraak probleem.

Maar uit het volgende wat ze aangeven,

De reden dat u een snellere verbinding had destijds, was puur omdat er minder buren in de wijk een internetverbinding hadden. Nu zijn het er vele malen meer, en naarmate er meer buren internet nemen, deste groter de kans voor verstoring van signaal door spanning en weerstand van andere Telco's die ook internet leveren aan hun klanten. Omdat alle kabels waar internet overgeleverd word door KPN op 1 centraal punt binnenkomen in de wijk, is uw snelheid hier minder geworden.

Ben ik er van overtuigd dat er sprake is van overboeking in de wijk waar sprokkel woont alleen formuleert het servive team dit anders.
 
I R Baboon
@ Tiger

Spijtig genoeg klopt je redenering niet.

Ze hebben het over de verstoring van het signaal in de bekabeling van KPN.
Dat zijn dus de telefoonlijnen die van de huizen naar de nummercentrale (colo) lopen.
Dat zijn altijd bundels die bestaan uit heel veel individuele kabels.
Als daar veel signalen van hoge frequentie (ADSL/VDSL) door heen lopen, gaan ze elkaar storen.
Daar kan je als provider niet veel aan doen.
Dus als veel buren allemaal ADSL nemen met een wide open profiel, dan kan overspraak ontstaan.
Hoeveel overlast overspraak brengt is erg afhankelijk aan de aantallen lijnen, afstanden en de kwaliteit van de kabels.


Overboeking gebeurt aan de provider kant. Dat gebeurt in de kasten van Online die in de centrale staan.
Die kiest ervoor om een aantal klanten op één lijn naar de backbone met elkaar te laten delen.
De capaciteit wordt dus verdeelt over meerdere aansluitingen.
In de praktijk merkt je daar niets van, want niet iedereen gebruikt zijn ADSL maximaal en dat de hele tijd.
Overigens gebruikt elke ADSL en kabel provider overboeking in zijn netwerk.
Gewijzigd door I R Baboon op 06 februari 2010, 01:38
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen onderwerp', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
halve dag na KPN migratie ineens geen internet meer Storing 3 24 november 2016, 12:06
FritzBox 7340 geen internet meer na upgrade wijkcentrale Eigen modem configuratie en problemen 3 21 november 2016, 19:56
Fritz!Box 7390 Krijgt geen verbinding Algemeen 48 20 november 2016, 15:07
Geen port mapping pagina? Huawei configuratie en problemen 4 16 mei 2016, 12:41
Geen DSL verbinding Storing 13 29 april 2016, 17:26
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| ekhhorlings00:39:05
| Lutz00:46:15
| mRcan02:10:33
| dutch flash02:26:58
| Memooh02:59:53
| Wanabo04:35:33
| Ano06:01:53
| dutch106:52:32
| Tiger07:32:51
| earlgrey7207:43:20
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?