obey-robots.txt
08 December 2016, 06:55
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld hier onopgeloste, maar wel aangemelde problemen. Wees wel zo sportief om ook te melden als het probleem opgelost is!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

volgens online wel telefonie en internet nah vanuit huis niet

jetabels
hoi hoi
ik wil toch even wat van me lever hebben.
al 2,5 week heb ik geen internet of telefonie op maandagochtend alle lampjes vlogen uit van de modem daarna niks meer dus gelijk heen gebeld op 1 februari j.l
vanaf die tijd wordt ik van kastje naar de muur gestuurd.
volgens hun heb ik internet gekke is volgens de computer ook maar ik kom toch niet op google/hyves en alles.....
dus weer heen gebeld zelfde week nog dat volgens mij modem kapot is... en vanaf 1 februari kon kan ik dus ook al niet bellen.
Laat modem hele tijd aan staan en ook doe ik zelf 2x op de dag alles resetten je weet wel 30 sec. van stroom etc etc... ook doe ik het hele cmd gebeuren met ipconfig dus check ik ook telkens de gegevens van de modem en jawel telefonie uitgeschakeld
internet verbinding testen en dan zegt ie gehele tijd is geen atm (wat dat ook mag wezen) ik blijf er heen bellen want door online zelf wordt je niet op de hoogte gehouden.

Nu net wordt ik gebeld door de zogeheten technische dienst (gewoon een knuppel op een belvloer met een vragenschermpje voor zich) ik heb goed nieuws u telefonie doet het weer...ik snel naar de modem toe ik zeg oja? brand anders geen lampje en als ik opneem ook niet. waarop ik dus ook weer zeg dat me internet het toch ook niet doet nog.
En jawel weer allerlei testen die er telefonisch worden gedaan en nog steeds kom ik niet op internet...dus ik weet niet waar de fout zit maar heb al 7 jaar internet en telefonie door de kpn ingang hiero...geen problemen en nu ineens problemen maar toch dat we zaterdag nieuw ingangskastje dus dat plaatje en al aan de muur van ingang hebben laten vervangen.
vraagt diegene aan andere kant van online welk systeem ik draai (alle pc's draaien hier op windows7) ipv vista of xp.... dan lag het misschien daaraan volgens de desbetreffende persoon... ik zeg nah wacht even dan gooi ik nu de xbox 360 aan dan moet ik daar automatisch aangemeld kunnen worden....nah dus ook niet. dus ga me niet zeggen dat het aan systeem ligt.
dus ik ben er poepziek van dat ze er geen oplossing voor hebben...........................Sad en vind ik het dus niet zo leuk dat je er zelf telkens achteraan moet gaan bellen.

Iemand hier ook ervaring mee en wat nou de clue bij jullie was???? of weet iemand of ik idd iets in windows moet veranderen (wat me bijzonder stug lijkt want echt is niks veranderd qua instellingen of iets maar wordt er nu moedeloos van)
internet nu tussendoor bij de buren en telefonisch ben ik ook alleen bij hun bereikbaar.


kortom dit is dus een aangemeld probleem en nog geen oplossing voor gevonden

modem:
Thomson TG712
 
TCP_IP
Ping eens naar een website op zowel naam als op IP adres, eens kijken of het een DNS probleem is.

dus:

Op naam:

Download broncode  Code
ping www.google.nl




Op IP adres:

Download broncode  Code
ping 74.125.43.105




Post hiervan de output.

Post tevens de ADSL statistieken van je modem, eens kijken wat die zeggen. Als het kan ook de logs.

Welke lampjes branden er nu op het modem?

Omschrijf je aansluiting ook eens, dus kabels enzovoort (wat de helpdesk ook meestal vraagt ;) )

Hiermee even een beeld schetsen van je situatie en kijken waar het knelpunt zit.
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
jetabels
nah ping zegt volgende
4x anwoord onder elkaar van 74.125.77.99 : bytes=32 ms TTL=53
pingstatistieken voor 74.125.77.99
pakketten: verzonden =4, ontvangen = 4 verloren = 0
gemiddelde tijd voor uitvoeren van een bewerking in milliseconden
minimum 22ms max 23ms gemiddeld 22ms.

Hoe aangesloten allemaal
(dat heb ik nu op 2 manieren gedaan in afgelopen 2 weken)
hij stond met kabel van 10 meter vanaf kpn binnenkomstpunt naar zijn plek.
(dus alle pc is draadloos en de xbox is met ethernetkabel)
zo heb ik hem 3 dagen gehad zonder dat ik alles had en voorheen dus eigenlijk kleine 8 jaar wel gewoon internet via deze lijn had.

Nu staat hij met welbekende grijze kabel van online dus op kleine 30cm afstand van binnenkomst punt.
en een lange ethernetkabel naar de xbox toe.
wat brand er dan aan lampjes op de modem:
Dsl=groen
ethernet= uit (xbox staat ook uit dus is logisch gaat branden als deze weer aan staat)
wireless= groen
Voice/telefoon= uit
power is natuurlijk ook groen.


en met de modem statistieken bedoel je de eigenschappin me windows waar ip enzo opstaat (al zet ik niet graag me ip adres zo op internet nml)

en probeer ik via pingnet dus eerst via buren op pingnet komen dan naar eigen verbinding te pingen is hij dus kleine 10 of zelfs langer minuten zo bezig....en schiet ik niks op.
blijf het vaag vinden dat ik niet op internet kom als het er wel moet zijn en ook niet met de xbox
Gewijzigd door jetabels op 16 februari 2010, 21:06
 
TCP_IP
Nee bedoel de statistieken in je modem, kun je via Internet Explorer benaderen via

192.168.1.254 dacht ik.. ergens in het menu staat ADSL statistieken.

Maar even voor de volledigheid, ik vroeg je om 2 pings.
Die met IP adres werkt, maar diegene op naam werkt die ook.. dus krijgt die ook antwoord?

Je hebt namelijk wel internet op je PC's blijkt uit die ping, maar als het niet op naam lukt is er een DNS probleem.
Voor deze troubleshoot heb ik toch echt even de resultaten van beide pings nodig Wink

Zijn vlakbij de oplossing in ieder geval, waarschijnlijk vanavond nog Pfft
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
jetabels
hier ping resultaten
met modem zit ik nog ff met die statistieken al ben ik nu daar in gebeurtenislogboek
uno momento met die gegevens hoor



hier ping results:
Microsoft Windows [versie 6.1.7600]
Copyright (c) 2009 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\Gebruiker>ping 74.125.43.105

Pingen naar 74.125.43.105 met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 74.125.43.105: bytes=32 tijd=30 ms TTL=52
Antwoord van 74.125.43.105: bytes=32 tijd=31 ms TTL=52
Antwoord van 74.125.43.105: bytes=32 tijd=30 ms TTL=52
Antwoord van 74.125.43.105: bytes=32 tijd=30 ms TTL=52

Ping-statistieken voor 74.125.43.105:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 30ms, Maximum = 31ms, Gemiddelde = 30ms

C:\Users\Gebruiker>ping www.google.nl

Pingen naar www.l.google.com [74.125.77.104] met 32 bytes aan gegevens:
Antwoord van 74.125.77.104: bytes=32 tijd=22 ms TTL=54
Antwoord van 74.125.77.104: bytes=32 tijd=21 ms TTL=54
Antwoord van 74.125.77.104: bytes=32 tijd=22 ms TTL=54
Antwoord van 74.125.77.104: bytes=32 tijd=22 ms TTL=54

Ping-statistieken voor 74.125.77.104:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
Minimum = 21ms, Maximum = 22ms, Gemiddelde = 21ms

C:\Users\Gebruiker>
 
jetabels
Systeeminformatie

Op deze pagina vindt u belangrijke informatie over uw Thomson Gateway. Deze informatie kan nodig zijn wanneer u contact opneemt met uw helpdesk.


Productnaam: TG712
Serienummer: CP0948NT6KG
Softwareversie: 8.2.2.5
Softwarevariant: AF
Bootloaderversie: 1.0.0
Productcode: 3660652A
Kaartnaam: CANT-5




Gebeurtenisregistratie

Op deze pagina vindt u de laatste gebeurtenissen die door uw Thomson Gateway werden geregistreerd. Kies een weergavefilter...


Categorie:

Geregistreerde gebeurtenissen


Tijdstip Bericht



Info Feb 16 21:19:15 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.74 (Success)


Fout Feb 16 21:18:54 IDS dos parser : udp flood (1 of 1) : 192.168.1.74 192.168.1.254 0062 UDP 61765->53


Info Feb 16 21:17:25 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.74 (Success)


Info Feb 16 21:17:21 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.74 (Success)


Info Feb 16 21:17:18 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.74 (Success)


Info Feb 16 21:16:38 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.74 (Success)


Info Feb 16 21:16:35 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.74 (Success)


Info Feb 16 21:15:51 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.74 (Success)


Info Feb 16 21:15:09 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.74 (Success)


Info Feb 16 21:14:28 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.74 (Success)


Info Feb 16 21:14:26 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.74 (Success)


Info Feb 16 21:13:45 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.74 (Success)


Info Feb 16 21:13:42 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.74 (Success)


Info Feb 16 21:13:02 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.74 (Success)


Info Feb 16 21:12:59 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.74 (Success)


Info Feb 16 21:12:56 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.74 (Success)


Info Feb 16 21:12:16 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.74 (Success)


Info Feb 16 21:12:13 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.74 (Success)


Info Feb 16 21:11:39 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.74 (Success)


Info Feb 16 21:11:36 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.74 (Success)


Info Feb 16 21:08:05 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.74 (Success)


Info Feb 16 21:08:03 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.74 (Success)


Info Feb 16 21:07:32 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.74 (Success)


Info Feb 16 21:07:30 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.74 (Success)


Info Feb 16 21:07:28 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.74 (Success)


Info Feb 16 21:01:06 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.74 (Success)


Info Feb 16 21:00:25 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.74 (Success)


Info Feb 16 20:59:50 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.74 (Success)


Info Feb 16 20:59:13 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.74 (Success)


Info Feb 16 20:59:11 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.74 (Success)


Info Feb 16 20:58:36 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.74 (Success)


Info Feb 16 20:57:51 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.74 (Success)


Info Feb 16 20:43:23 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.74 (Success)




hopelijk bedoel je deze ander gegevens zie je niet echt veel
 
jetabels
hahaha weet of denk je zeker te weten dat je misschien vanavond het antwoord hebt? ik zoek en doe me rot zo zoek ik nu ook al een uurtje naar de harde resetknop op de tg712

pff het gaat je gewoon compleet irriteren joh als je weet en vermoeden hebt dat het iets heel kleins is maar er niet op ken komen maar dan nog vind het wel en nog stees een slechte service van onlineAngry
Gewijzigd door jetabels op 16 februari 2010, 21:59
 
TCP_IP
Ehmm, het internet werkt gewoon.
Anders waren die pings niet doorgekomen.

Probleem zit in een firewall, antivirus of in je browser.

Wat heb je aan beveiligingssoftware geinstalleerd, en welke browser gebruik je? (gewoon Internet Explorer ?)
Transmission Control Protocol over Internet Protocol

Voor al je Windows en PC problemen kun je terecht op www.xpvista.nl !
 
jetabels
ik kan 2 gebruiken
explorer of firefox, zelf prefereer ik firefox... antivirus nee nog niet want heb vandaag tussen opvoeden van kids door op alle pcs opnieuw windows 7 opgegooid....
dussss maar goed firewal windows dan ff induiken. maar verklaard nog niet van die telefonie maar we gaan kijken
 
jetabels
trouwens ken niet aan firewall liggen

want ik zit nu gewoon thuis via draadloos van de buren..... dus als het draadloos bij hun ken moet ik ook via me eigen internet kunnen surfen en doenFrownGrin


ik switch me suf al een week tussen me eigen internet proberen en dat wil niet dus weer terug op internet van de buren
Gewijzigd door jetabels op 16 februari 2010, 22:41
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'volgens online wel telefonie en internet nah vanuit huis niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten 8 07 december 2016, 23:05
Kan niet meer in modem? Huawei configuratie en problemen 7 30 november 2016, 20:37
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen 154 30 november 2016, 20:16
Beperkte houdbaarheid opnames Online.nl Algemeen 2 30 november 2016, 18:51
sinds 25 nov 2016 09:00 nul komma niks internet meer, helemaal weg . . . Storing 9 27 november 2016, 20:36
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| dutch flash06:18:55
| Ronsworld07:49:06
| earlgrey7209:12:33
| Hans09:57:58
| Wanabo10:13:30
| Ano10:28:05
| dutch113:10:25
| RichieB13:56:42
| Memooh18:43:39
| Tiger 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.