obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Storing of ligt het aan de Livebox?
Robin Hulshof
Ik heb een jaar lang zonder probleem kunnen internetten maar sinds
maandag begon het @ lampje op mijn livebox onophoudelijk te knipperen.
Ik heb al een soft en een hard reset geprobeerd maar na de resets blijf
het lampje snel knipperen.

Enig idee waar het aan zou kunnen liggen. Op het internet heb ik meerdere
mogelijkheden gevonden, dat het ook een update of een storing bij de centrale
kan zijn en dat het internet binnen enkele dagen weer werkt. Ook dat het kan
liggen aan de firmware (Al heb ik hier weinig verstand van.)

Alvast bedankt!

Robin
 
rrozema
Het @-lampje knippert in 2 situaties:
1 - je verbinding met de centrale is (op enig punt) verbroken, of
2 - je livebox heeft wel verbinding maar kan niet meer synchroniseren met de centrale. (bijvoorbeeld door te veel storing).

Trek het line stekkertje eens onderuit je livebox (je weet dan zeker dat de verbinding verbroken is), gaat het lampje nu sneller of langzamer knipperen? Zo ja, dan weet je dat er wel nog een verbinding is, maar er is geen sync meer. Zo nee, dan is er iets mis met je verbinding zelf.

In beide gevallen moet je in de 1e plaats even goed nagaan of je bekabeling in huis nog wel in orde is (heb je recent iets veranderd aan je bekabeling?). Helpt dat niet, dan kun je eens proberen een adsl2 modem/router van iemand te lenen en kijken of die wel verbinding maakt (daarmee kun je aantonen dat de livebox defect is). Werkt dit allemaal niet, dan moet je contact opnemen met de Online helpdesk; wellicht ben je afgesloten. Al dan niet met opzet; zulke dingen gebeuren nou eenmaal wel eens. De helpdesk gaat proberen om met soortgelijke acties uit te vissen wat er aan de hand is, het helpt vaak als jij alvast kunt vertellen wat wel en niet werkt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storing of ligt het aan de Livebox?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
storing Storing : 1 14 aug 2019
Storing 21-2-2018 Geen internet Storing : 6 27 feb 2018
Storing Algemeen : 1 05 nov 2016
Storing Online/Kpn Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 23 26 okt 2016
voip ligt eruit bij huawei hg655d van online na ''storing''. Eigen modem configuratie en problemen : 5 31 aug 2016
Advertentie