obey-robots.txt
03 December 2016, 14:34
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [88 stemmen]
39% [88 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [136 stemmen]
61% [136 stemmen]

Stemmen: 224
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

HELP! misbruik telefoonlijn livebox

bigsmile4u
Hallo allemaal,
Wanhopig probeer ik hier mijn vraag te stellen. Na meerdere keren gebeld te hebben naar de klantenservice van online, googlen, kom ik er zelf niet meer uit. Ruim 1 jaar lang wordt er al misbruik gemaakt van mijn telefoonlijn, dus wordt er op mijn kosten gebeld. In de eerste instantie ging het om een paar euro extra per maand. Online beweerde dat de livebox erg goed beveiligd is, en geloofde mij niet. Maar nu wordt het tijd om actie te gaan ondernemen. Mijn factuur voor komende maand wordt 70 euro, terwijl ik een adsl extra abonnement heb van 30 euro per maand. De kosten die ik per maand maak voor het bellen naar vaste nummers, is altijd maar een paar euro. Voor de rest bel ik haast nooit, helemaal al niet 1 uur met een 06 nummer voor 7 euro! Door omstandigheden heb ik nog niet zoveel sociale contacten en daardoor valt het mij direct op, ook al gaat het maar om "een paar euro". Maar goed, een paar euro over 1 jaar loopt al gauw op. Een aantal maanden geleden heb ik ook de 0800 en 0900 nummers moeten blokkeren omdat diegene naar "masscalling diensten" had gebeld. Na wat speurwerk met googlen heeft diegene zich heerlijk vermaakt met bellen naar spelletjes op de tv, op MIJN kosten. Ik woon alleen met mijn dochtertje van 7 dus is er niemand die deze kosten gemaakt kan hebben. Neen, online, ook geen babysitter of misschien de buren die ook een livebox hebben en op mijn "lijn" zitten. Er zit ook niet iemand voor mijn deur met een laptop op zijn schoot aangezien het zo moeilijk is om de livebox te hacken. Het idee dat er op dit moment op mijn kosten gebeld kan worden, maakt mij erg opstandig zoals je ziet aan mijn schrijven. Ik kan de gegevens van viop op mijn livebox pagina niet uitprinten want de teller stond op 0. Dit advies kreeg ik van een medewerker, net nadat ik mijn livebox weer had geactiveerd met zijn hulp (was het zó zat die hacker, uit dat ding) Dus heb ik nu geen bewijzen en kan ik niet naar de politie om aangifte te doen.
Nu komt mijn vraag; Aangezien ik niets begrijp van alle instellingen van de livebox, zou ik daar misschien met wat hulp achter kunnen komen dat er iets niet klopt met versturen of verzenden van gegevens. Wat ik ook erg vreemd vind is dat mijn wachtwoord is veranderd van mijn livebox. Dus niet standaard admin. Graag zou ik van iemand willen weten hoe ik nu mijn livebox kan beveiligen, blijkbaar is deze nu "in handen" van deze hacker.
Alle hulp is welkom, alvast bedankt.
Bianca

zab
Heb je niet per ongeluk ook nog een ouderwets inbelmodem aangesloten?

bigsmile4u
Nee, alleen bij netwerken de livebox aangesloten. Gelukkig heb ik in de loop der jaren wat meer verstand gekregen van internet aansluiten enzo. Gisteren kwam ik ineens op het idee om de verbinding van de livebox te veranderen, Ik heb de usb verwijderd, en een kabel aangesloten op mijn laptop. Dus nu geen wifi verbinding meer. Wel vervelend een kabel door de woonkamer, maar liever dit dan weer gehackt worden. Ik neem aan dat er nu nog moeilijker inbreuk gemaakt kan worden op mijn livebox.
In ieder geval bedankt voor je antwoord.
Bianca

rrozema
Ik geloof niet dat je via wifi gehackt wordt. Ik vermoed eerder een administratief foutje bij Online of dat je telefoon wordt afgetapt door een van je buren. (ik heb zelf al eens geprobeerd mijn eigen livebox te hacken en weet uit ervaring dat het zonder allerlei inside informatie vrijwel onmogelijk is om op andermans kosten te bellen.)

Optie 1, het administratieve foutje: Jouw belkosten worden aan jouw abonnement gekoppeld doordat o.a. het serienummer van jouw livebox staat geregistreerd bij jouw abonnement. Mogelijk zijn er aan jouw abonnement per ongeluk 2 serienummers gekoppeld. De 'hacker' met de livebox met het 2e serienummer weet waarschijnlijk niet eens dat hij op jouw kosten belt. Blijkbaar is het hem/haar al wel opgevallen dat hij nooit belkosten op z'n rekening heeft, dus vandaar de extra gesprekjes naar 'leuke' nummers, maar dat meldt ie natuurlijk nooit.

Ik vermoed dat bij optie 1 de gemakkelijkste oplossing om te zorgen dat er niet meer kosten bijkomen is om Online jouw router te laten vervangen. Of jij nog (een deel van) de extra belkosten terug krijgt is helemaal afhankelijk van of nog uitgezocht kan worden wat van wie is. Als het om een substantieel bedrag gaat zou ik het er in ieder geval niet zomaar bij laten (rechtsbijstand verzekering?).

Optie 2, de afgetapte telefoon: dit kun je zelf uitzoeken. Volg het draadje vanaf de livebox tot helemaal aan je telefoon toestel, er mogen geen aftappingen aan zitten. Lukt dit je niet omdat de kabel ergens een muur inloopt of zo, dan haal je het huidige stekkertje uit de 'phone' aansluiting van de livebox en sluit een (1) bedrade telefoon aan op die aansluiting waarvan je het (nieuwe) kabeltje wel helemaal kan volgen. En natuurlijk kan het nog zijn dat je een hele oude draadloze telefoon gebruikt, eentje waarvan de verbinding niet (of onvoldoende) beveiligd is, vandaar mijn aanbeveling om (in ieder geval tijdelijk) een telefoon met een draad te gebruiken. Mocht je via de draad er achter komen dat een van je buren jouw telefoon gebruikt, dan zou ik aangifte doen bij de politie. Mogelijk dat je dan via hen nog wat geld terug kunt krijgen van je buren (ook hierbij is een rechtsbijstandverzekering geen overbodige luxe).

Ik zal het Online Service Team vragen naar je zaak te kijken. Zij kunnen eventueel wat aan optie 1 doen. Ze gaan je via een persoonlijk bericht vragen om je klantnummer e.d. zodat ze de gegevens in hun systemen kunnen nakijken.

oppie
Of optie 3. De kosten zijn met of zonder je eigen weten om gemaakt door iemand anders die de mogelijkhad had om te bellen via je telefoontoestel.
Gewijzigd door oppie op 06 maart 2010, 21:04

bigsmile4u
Bedankt voor je de tijd die je hebt genomen voor je antwoord, Rozema. Je hebt mij hier enorm mee geholpen. Allereerst moet ik even iets rechtzetten. Ik had verkeerd gekeken bij mijn facturen, n.l. bij maart 2009..Mijn factuur van dít jaar maart is "normaal" ook al zie ik vaste nummers die ik niet gebeld heb. Zoals b.v. 15 minuten lang naar 3114070. Dat valt direct op omdat 't een kort nummer is. Er valt een last van mijn schouders nu blijkt dat mijn rekening van maart niet 70 euro is, maar 31,75...

Ik heb een draadloze vaste telefoon, profoon. Deze was erg goedkoop, misschien daardoor makkelijk af te tappen? Ik heb net de verbinding nagekeken van mijn telefoon naar de livebox, deze draad heeft geen aftappingen; één draad van de livebox naar het station van mijn telefoon.

Gisteren heb ik mijn usb verbinding gewijzigd in een kabel. Ik heb geen idee of dit zou kunnen voorkomen dat mijn telefoon wordt afgetapt? Op dit moment is mijn telefoon (nog?) niet afgetapt, volgens de voip gegevens van mijn livebox, alles staat op nul (of diegene moet de teller op nul kunnen zetten....)

Fijn dat iemand van het Online Service Team contact met mij gaat opnemen om 't te proberen op te lossen. Ik was aan het overwegen om in mei te gaan overstappen naar een andere internetprovider want dan loopt mijn abnonnement af. Mede doordat mijn telefoon wordt afgetapt, maar ook omdat mijn facturen niet kloppen vanaf het moment dat ik bij Online klant ben. (steeds wordt extra berekend aan doorbelasting lijnhuur, telefonie totaal, huur modem, abonnementsprijs per maand moet vást 30 euro p.m zijn maar is elke keer een paar euro teveel incl. btw, meerdere keren gebeld en mailen maar helpt niet) Maar goed, dat is een ander vervelend probeem. Het belangrijkste vind ik dat mijn telefoon niet meer wordt afgetapt!

In ieder geval nogmaals bedankt voor je hulp.
Groetjes, Bianca

DiaboliQ
Ken je misschien iemand met een geheim nummer dat begint met 014-070 ? Dat zou het 3114070 kunnen verklaren.
_______________________________________________________________________________________________
P5K/EPU mainboard / Intel Core 2 Quad 2,66Ghz / 4GB Mem / GeForce GTX470 1280 MB GDDR5 / 2 x 750GB SATA / Cooler Master Powersupply and CPU Cooler. Now i lose games even faster then before.

ae-soft
Hoi,

Het nummer 3114070 is van de gemeente Leidschendam, als je googled vind je dat vrij snel.
Mogelijk is de draadloze telefoon de oorzaak van het probleem geweest, zou niet de eerste keer zijn.
Gewoon een tijdje een vast toestel er op aansluiten en kijken wat er dan gebeurd.
Ook een tijdje geen Wifi gebruiken, of goed beveiligen.

Veel succes

rrozema
Ik vind mezelf meestal vrij goed in het googlen Wink maar met welke zoektermen heb jij dit boven water gehaald dan? want mij lukt het niet (Begrijp me goed, dit is geen kritiek; ik wil graag wat leren...)

bigsmile4u
Bedankt voor jullie reactie Wink Ik ken niemand in Leidschendam en ook heb geen reden om naar die gemeente te bellen, bel wel vaak de gemeente Den Haag maar dat is uiteraard een heel ander nummer. Dit is slechts één van de vele nummers die ik niet gebeld heb. Bellen naar een vast nummer kost alleen starttarief, maar in één jaar tijd lopen die kosten hoog op. Bovenop die kosten ook nog eens´t aftappen naar 06-, 0800, en 0900 nummers (informatienummers nu geblokkeerd) kostte mij gemiddeld 30 euro extra per maand. Erg frustrerend!

Toch denk ik dat het aftappen van de telefoon met wifi aansluiting steeds makkelijker gehackt, gekraakt kan worden. Ga maar eens googlen, je vind van alles over dit onderwerp. De meesten zullen zich hier niet aan wagen omdat het te ingewikkeld is, maar de ov-chip kaart is ook al gekraakt of b.v skimmen van pinpassen. Er zullen altijd van die wizzkids zijn die alle tijd kunnen nemen om uit te zoeken wat ze kunnen kraken, niet stoppen totdat het ze lukt want 't geeft ze de ultime kick als het lukt. Ik heb net de pech dat het bij mij gebeurd, ook al komt het zeer weinig voor volgens een medewerker van Online. Ik kan helaas niks vinden van gegevens dat mijn telefoon wordt afgetapt in mijn livebox pagina zodat ik aangifte kan doen bij de politie. Online moet zich aan de wet houden, dat begrijp ik ook. De privacy van hun klanten. Ook al is de aftapper fout bezig. Misschien wordt het eens tijd die privacy op te heffen als mensen ze zich niet houden aan andere wetten, zoals het bellen op mijn kosten. Ik mag van geluk spreken dat ik met een minimuminkomen mijn rekeningen nog kan betalen met deze extra kosten, anders wordt ik nog afgesloten door deze @!%*!

Maar goed, ik hoop dat het helpt dat ik de verbinding heb veranderd in een kabel. Nu maar hopen dat er iets gedaan kan worden om de kosten vergoed te krijgen, denk 't niet zolang ik geen bewijzen heb...

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HELP! misbruik telefoonlijn livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Livebox ADSL Extra (Family) vervangen met eigen modem Livebox configuratie en problemen 4 10 augustus 2016, 15:48
Alarm melding via Livebox Livebox meer apparaten aansluiten 3 21 januari 2015, 13:58
livebox problemen Storing [Livebox] 2 15 januari 2014, 03:03
Livebox adsl connectie valt weg met router aangelsoten Livebox configuratie en problemen 3 19 december 2012, 21:03
livebox , tvix 6500a mediaspeler, netwerk. Algemeen 7 01 december 2012, 06:49
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan401:39:00
| Tiger03:00:21
| dutch flash04:04:09
| Roroko04:14:39
| Wanabo04:23:31
| Lutz08:10:55
| Ronsworld15:07:44
| ronald schuit15:13:45
| okkie_199417:09:38
| trebor60 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?