obey-robots.txt
09 December 2016, 18:17
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 39% [89 stemmen]
39% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 61% [137 stemmen]
61% [137 stemmen]

Stemmen: 226
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Wifi drama, wie helpt me

Dloblow
Beste forum gebruikers,

Het volgende drama is bij mij thuis gaande. Ik heb de lifebox geinstalleerd en heb er een wifi setje bij genomen. Hoewel je verwacht dat dit vlekkeloos installeerd, ho maar.

Wat ik ook probeer, de USB dongle wordt niet gedetecteerd door Windows. Drivers geinstalleerd etc, niet werken dus. Hij blijft in apparaatbeheer een conflict aangeven. Ergens legt hij dus geen koppeling tussen de drivers en de USB dongle. Na heel lang prutsen schoot mij het idee binnen dat ik de drivers gewoon via de hardware wizzard kon installeren, nieuw netwerkinterface instellen. En dat lukte. Maar natuurlijk was ik daar niet mee klaar. De bijgeleverde Sagem software om een wifi WAP in te stellen werkt niet. Gelukkig dat windows hem wel herkent en dus moet ik via Windows een connectie naar de lifebox WAP leggen. Na wat prutsen accepteerd hij de WEP key (26 chars) maar windows heeft er geen zin in om automatisch een IP adres toegewezen te krijgen. En daar ben ik gestrand. Wel connectie met lifebox maar geen IP adres. Natuurlijk, staat TCP ingesteld om automatisch een IP te verkrijgen. Als dit werkt maak ik er een statisch IP van.

Wie weet raad ?

groet,
Dennis

Neo
Heb je de REG knop onderop de Livebox wel ingesteld. De Livebox werkt met een MAC filter. Als je die REG knop niet indrukt word je Dongle niet toegevoegd in de MAC whitelist waardoor je dus nooit op de Livebox komt.

Dloblow
Ja dat heb ik gedaan. Wellicht niet goed gedaan, ik kan dat opnieuw nog een keer proberen. Maar dat heb ik gisteren twee maal gedaan.

hevi
Kun je wel verbinding krijgen als je de LB (even) helemaal open zet (geen MAC filtering, geen WEP enz.)?
Zelfde met MAC filtering en dan ook met WEP ..

Wat staat er in de eventlog voor fout in de verbinding? Heb je ook andere verbindingen open staan?

Verwijder ALLE relevante software van je PC die te maken heeft met de LB en/of de dongel (ook via regedit) en installeer de software volgens instructies vanaf het begin. Houd je PC zo "kaal" mogelijk tijdens en na de installatie (Wireless Zero Configuration NIET aan bijvoorbeeld).

Zie je enig verschil, of blijft het fout gaan?
Gewijzigd door hevi op 04 september 2006, 13:29

Dloblow
Ik ga het allemaal proberen, bedankt voor de tips. Inderdaad werkt het meestal om de boel helemaal uit te kleden.

U hoort van me Grin

Wanabo
Heb je dit topic gelezen??

http://online.geb...ead_id=130
Wanabo - Wanadoo abonnee

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Dloblow
Ik heb het aan de praat gekregen.

Tis triest om toe te geven, maar Zonealarm was de boosdoener :) Zonealarm stond op de silent modes, meldingen kwamen niet door. De wireless interface werd gewoonweg geblokked, zonder melding. Nu draait de boel stabiel. MAAR ik ben zeer ontevreden over de USB dongle.

Mijn laptop geeft een 100% signal strength aan, terwijl de USB dongle niet verder dan 65% komt, best wel triest dus. Ik vermoed dat het beste is om een UTP kabel te trekken of een nieuwe wireless pci adapater te kopen. UTP wordt een hele uitdaging gezien het feit dat ik maar 1 leiding heb lopen naar de kamer waar mijn pc staat. Daar loopt nu al een telefoonkabel doorheen, een UTP kabel erbij gaat volgens mij nooit lukken ... wie heeft suggesties ???

De in train waarders van ADSL zijn ook niet super te noemen. orange gaf aan dat ik moest rekenen tussen de 8 en 15 mbit, daar kom ik niet aan.

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 7544 Kb
Afname Dichtbij : 39.9 (dB)
Ver weg : 17.2 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 5 (dB)
Ver weg : 10 (dB)
HEC-teller 7063
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 1280
ES-teller van 1 dag 0

en ja mijn livebox staat 10 cm van het isra punt af, iemand nog tips om de boel te boosten. :-) ?????

hevi
Heb je een USB verlengkabeltje? Ik merk dat de dongel een beter signaal afgeeft als ik de dongel op een andere plaats leg. Inderdaad is de signaalsterkte niet echt spectaculair. Op mijn laptop met PCMCIA kaart heb ik een 20% beter signaal ....

spekkie
Mijn Verbinding wordt ook steeds minder eerst haalde ik gewoon 54mps (weet niet of ik het goed schrijf) en nu tegewoordig haal ik maar net 18mps! dat kan je zien als je op dat computertje staat als je verbinding heb met internet. Heb ze daar geen versterker voor of een beter usb dongle

hevi
Ik kom ook niet boven de 18 mbps met de dongel die met de draadloze set wordt geleverd. Een repeater bood evenmin soelaas. Met een andere dongel wordt het signaal wel sterker, alleen heb je er dan twee. De draadloze set teruggeven is geen optie, want dan moet je zelf voor het kaartje in de LB zorgen: als dat al lukt is het een heel werk.... Sad

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wifi drama, wie helpt me', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Slome wifi Snelheid 2 05 december 2016, 16:47
Wifi valt steeds uit Huawei configuratie en problemen 18 10 maart 2016, 19:13
Problemen met de wifi Huawei configuratie en problemen 2 23 januari 2016, 00:42
wifi valt weg op mobiel Eigen modem configuratie en problemen 24 06 januari 2016, 23:15
Tweede WiFi gastnetwerk instellen Zyxel configuratie en problemen 13 03 januari 2016, 16:58
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SterkeJerke00:36:10
| Wanabo01:13:36
| jms31901:31:48
| Hans01:33:43
| gvmelle03:23:35
| MBroertjes03:42:51
| dutch flash07:05:05
| Franx09:52:36
| Lutz11:23:42
| Johan418:06:43
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

07 december 2016, 12:08
iemand weet welke firmware huawei hg665d op dit moment zit?

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.