obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Voipbuster / budgetphone via VoIP telefoon achter speedtouch 706
Onlinevraag
Hoe krijg ik Voipbuster / budgetphone etc. aan de praat op mijn VoIP toestel dat achter de speedtouch 706 zit. (Voor de duidelijkheid, het is een VoIP dat via ethernetkabel aan de Speedtouch gekoppeld is. Deze werkt zonder problemen met modem van vorige provider.)

Het VoIP toestel krijgt wel netjes een IP adres toegewezen door de Speedtouch 706, maar er kan geen verbinding gemaakt worden met de VoIP providers.
Ik heb niets veranderd aan de fabrieksinstellingen van de speedtouch 706 en niets aan het VoIP toestel.
Kennelijk blokkeert de Speedtouch bepaalde poorten? Zo ja, welke poorten moeten voor VoIP open gezet worden en hoe stel je dit precies in, in de Speedtouch 706?

Zijn er verder nog andere instellingen nodig om een VoIP toestel achter de speedtouch te kunnen gebruiken?
 
sjeroentje
iemand al oplossing heb pap2 heeft tijdje gewerkt met voipbuster maar nu maar even online en daarna offline.
 
I R Baboon
Heb je ook telefonie abonnement van Online?

Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
sjeroentje
nee wil voipnuster gebruiken maar modem opslot
 
I R Baboon
Poort 5060 zit niet dicht op het Online netwerk.
De 706 reserveert poort 5060 voor zichzelf voor de eigen SIP cliƫnt.
Een belangrijk verschil.

TS kan drie dingen doen of proberen:

Maak een port forward van poort 5060 naar je SIP telefoon.
Online kan de firmware zodanig gewijzigd hebben, zodat een port forward werkt mits de eigen SIP niet actief is.
Dat was bij mij vroeger niet zo. Daar maakte het niet uit of de SIP actief was of niet.

Kijk of je gebruik kan maken van een andere poort dan 5060.
Sommige SIP servers bieden die mogelijkheid.

Koop een eigen fatsoenlijk modem/router.
Ben je gelijk baas over je eigen installatie.
Gewijzigd door I R Baboon op 26 mei 2010, 22:40
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Voipbuster / budgetphone via VoIP telefoon achter speedtouch 706', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
M7 kastje achter switch/AP Zyxel meer apparaten aansluiten : 5 15 aug 2019
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 28 27 mei 2019
Advertentie