obey-robots.txt
04 December 2016, 23:22
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 40% [89 stemmen]
40% [89 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 60% [136 stemmen]
60% [136 stemmen]

Stemmen: 225
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Van kpn naar online maar krijg wel een beetje spijt.

theunk
Ik had kpn met een aansluiting van 4.000
Nu dus online over het net van kpn maar dan 8000
Oke de waarde haal ik niet dat weet i.
Maar ik had wel verwacht dat het wat sneller ging maar het is gelijk.

Mijn afstand van de centrale is 350m

Mijn modem is een thomson tg712

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 4:45:00

DSL-type: G.992.1 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 960 / 8.000

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 32,46 / 435,88

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 11,5 / 13,5

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,0 / 10,0

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,0 / 15,0

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / ALCB

gekkedwaas
Waarom verwachte je dat het sneller zou gaan?

Online levert het signaal over dezelfde lijn als KPN
Greetz,

Peter

theunk
Ik ben naar online gegaan omdat het internet sneller is dan kpn

kpn had ik een 4000 aansluiting en online een 8000 maar ik haal de 4000 niet eens.

oppie
Theun je modem is wel met 8Mbit aangemeld, waaruit maak je op dat je die snelheid niet haalt? Ga eens naar http://speedtest.bbned.nl en download het 1000 MB bestand, Je overdrachtsnelheid dan is een goede indicatie. Test het ook eens zonder die router die je eerder vandaag niet aan de praat kreeg, direct met een kabel in je 712.

LG1
als ik dit zo lees dan neem ik liever geen online abb.
had het idee om mijn adsl om te zetten naar online.nl
en dan te gaan voor de 8 of 20mb lijn
voor die 2 euro extra in de maand wil ik wel die 20mb lijn hebben maar dan moet ik het natuurlijk wel halen.

oppie
Doe je snelheidscheck op de site en je zult zien of je in een max 8 of max 20 mbit gebied woont.

theunk
Ik heb de test gedaan en ik heb een 8 aansluiting maar krijg nog geen 4 dus.
Online al gebeld en die zal het nakijken.

flower thunder
Als ik de test wil doen op de site van Online, dan klapt mijn hele internet eruit.
Werkt bij mij dus niet.

Maar ik heb ook geklaagt over het feit dat mijn snelheid zo laag is, nu ik een ander modem heb gekrgen (ST706 ipv een LB ). Ik heb een 8Mb verbinding volgens de statistieken van het modem, maar vele tets wijzen uit dat ik amper 6,5Mb haal (down) en 500-700Kbps (up) ipv de 1029Kbps volgens de statistieken.
Er werdt mij van alles verteld wijs gemaakt door ( nette ) medewerkers van Online en de servicedienst over mijn snelheid: ik was afgesteld op 8Mb omdat hun stabieler leek, maar....niet de 20Mb maar wel zo'n 16-17Mb was toch zeker wel haalbaar. Zeker gezien het feit dat ik slechts zo'n 700 meter van de centrale af zit.
Kreeg alleen een langere ping ( dat maakt mij niets uit ), verder niet, wellicht iets onstabieler. Ze zouden mij terug bellen hierover......dus niet.

Krijg ik op mijn klacht op dit forum een antwoord van het Online service team:

We begrijpen uw frustratie, en ik ben bezig geweest te kijken of we hiermee kunnen helpen.
Online heeft een zo groot mogelijk eigen netwerk in Nederland liggen, maar dit netwerk dekt niet 100% van het land. Daar waar we niet kunnen komen, bieden we ons eigen internet via een 'geleend' netwerk. Op dit netwerk kunnen we helaas geen sneller internet bieden dan 8MB/s. Uw woning valt onder dit netwerk, wat verklaart dat u tot 8 MB/s intraint. Het spijt me dat de Online medewerker die u heeft gesproken u in die zin verkeerd heeft voorgelicht.
Ik zou willen dat we meer voor u konden betekenen, maar dat is helaas niet het geval.

Wat en wie moet ik nu geloven??Shock
Zeker gezien het feit dat wel heel veel mensen dezlefde klachten cq problemen hebben.
Slikken we zomaar alles wat Online verteld?
Misschien moeten we wel stappen ondernemen en gezamelijk naar Radar of Opgelicht stappen......misschien dat dat helpt.

Ze zeggen je te willen helpen of bieden dat zelfs aan: maar ze helpen je niet of kunnen je niet helpen en gaan dan liegen.

Kom maar met ideeen.

oppie
Je hebt dan altijd max 8Mbit gehad. Je zit niet op het Online netwerk maar in een gedeelte waar er alleen apparatuur van KPN staat. Heeft de medewerker dan niet goed gezien. Pak je bevestigings brief van je oplevering in het verleden nog maar eens bij, staat ook vermeld tot max 8Mbit. Cru maar helaas niets aan te doen.

LG1
flower thunder schreef:
Als ik de test wil doen op de site van Online, dan klapt mijn hele internet eruit.
Werkt bij mij dus niet.

Maar ik heb ook geklaagt over het feit dat mijn snelheid zo laag is, nu ik een ander modem heb gekrgen (ST706 ipv een LB ). Ik heb een 8Mb verbinding volgens de statistieken van het modem, maar vele tets wijzen uit dat ik amper 6,5Mb haal (down) en 500-700Kbps (up) ipv de 1029Kbps volgens de statistieken.
Er werdt mij van alles verteld wijs gemaakt door ( nette ) medewerkers van Online en de servicedienst over mijn snelheid: ik was afgesteld op 8Mb omdat hun stabieler leek, maar....niet de 20Mb maar wel zo'n 16-17Mb was toch zeker wel haalbaar. Zeker gezien het feit dat ik slechts zo'n 700 meter van de centrale af zit.
Kreeg alleen een langere ping ( dat maakt mij niets uit ), verder niet, wellicht iets onstabieler. Ze zouden mij terug bellen hierover......dus niet.

Krijg ik op mijn klacht op dit forum een antwoord van het Online service team:

We begrijpen uw frustratie, en ik ben bezig geweest te kijken of we hiermee kunnen helpen.
Online heeft een zo groot mogelijk eigen netwerk in Nederland liggen, maar dit netwerk dekt niet 100% van het land. Daar waar we niet kunnen komen, bieden we ons eigen internet via een 'geleend' netwerk. Op dit netwerk kunnen we helaas geen sneller internet bieden dan 8MB/s. Uw woning valt onder dit netwerk, wat verklaart dat u tot 8 MB/s intraint. Het spijt me dat de Online medewerker die u heeft gesproken u in die zin verkeerd heeft voorgelicht.
Ik zou willen dat we meer voor u konden betekenen, maar dat is helaas niet het geval.

Wat en wie moet ik nu geloven??Shock
Zeker gezien het feit dat wel heel veel mensen dezlefde klachten cq problemen hebben.
Slikken we zomaar alles wat Online verteld?
Misschien moeten we wel stappen ondernemen en gezamelijk naar Radar of Opgelicht stappen......misschien dat dat helpt.

Ze zeggen je te willen helpen of bieden dat zelfs aan: maar ze helpen je niet of kunnen je niet helpen en gaan dan liegen.

Kom maar met ideeen.

begrijp ik het nu goed dat je een 20mb abb hebt maar dat online.nl jou heeft gemeld nadat je over de snelheid had geklaagd dat bij jou alleen max8mb mogelijk is.
want dan moeten ze je toch geen 20mb abb aansmeren maar zeggen dat u alleen een 8mb abb kan afsluiten voor 2 euro in de maand minder?
vind niet alleen maar online.nl MOET jou abb wijzigen ( ook al is het jaar nog niet om van het jaar abb ) naar een 18euro 8mb abb.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Van kpn naar online maar krijg wel een beetje spijt.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing 20 04 december 2016, 18:24
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten 1 04 december 2016, 15:51
Welk modem kan ik gebruiken met Online ADSL extra/familie? Eigen modem configuratie en problemen 154 30 november 2016, 20:16
Beperkte houdbaarheid opnames Online.nl Algemeen 2 30 november 2016, 18:51
ASUS router in bridge met Online Zyxel modem Zyxel meer apparaten aansluiten 14 14 november 2016, 19:16
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Johan400:28:08
| frankvdz00:31:57
| ronald schuit01:05:00
| Wanabo03:11:23
| dutch flash03:15:59
| RichieB03:47:12
| Roroko05:01:55
| Hans06:54:55
| Lutz07:52:50
| Sambala10:00:14
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

15 november 2016, 21:47
Online.nl=amateurs

05 november 2016, 16:44
Hallo allemaal, Vanaf 18 oktober heb ik geen verbinding meer. Bijna elke dag bellen met klantendienst, 5 a 6 keer emailen naar de klantenservice niets opgelost. Nog steeds geen verbinding dus geen

01 november 2016, 19:42
in helmond dezelfde storing

27 oktober 2016, 23:15
@ MGuitink Om weer in het modem te komen, eerst restten via het verzonken knopje aan de zijkant van het modem.

27 oktober 2016, 13:39
Hoe kan ik het wachtwoord voor mijn huawei hg655d opnieuw instellen?